דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מאבק חינוכי / "עלות ערב אחד באירוויזיון תספיק לשנתיים של תוכניות ילדים איכותיות"

כך כתבו עובדי הטלוויזיה החינוכית במכתב לשר האוצר, ממנו ביקשו לפעול למניעת הסגירה המתוכננת של הערוץ | עפ"י תחשיבי ההסתדרות, הפעלת ערוץ הילדים בתאגיד השידור הציבורי שיחליף את החינוכית לא משתלמת כלכלית

הפגנה נגד סגירת החינוכית בירושלים. 25 במרץ 2018. (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנה נגד סגירת החינוכית בירושלים. 25 במרץ 2018. (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"מר משה כחלון היקר, כשר חברתי, שגורל הטלוויזיה החינוכית בידיים שלו, אנו קוראים לך לא לשלוח הביתה 180 עובדים מסורים, נאמנים ומקצועיים" פנו אתמול (שני) עובדי החינוכית בבימה נואשת לשר האוצר, "אל תסגור מוסד חינוכי וערכי רק כי זה נפל במשמרת שלך… אנו מבקשים ממך להיפגש עמנו בהקדם על מנת לשנות את רוע הגזרה".

"בתקציב של ערב אחד של האירוויזיון (מבלי לזלזל חלילה) נוכל להמשיך לעבוד וליצור עוד שנתיים של תוכניות איכותיות לילדים ולציבור הישראלי" כתבו העובדים, כשהם מתייחסים לזכייתה של נציגת ישראל, נטע ברזילי, בתחרות – ולכך שבשנה הבאה צפוי האירוע להתקיים בישראל. על פי הערכות, צפוי האירוויזיון לעלות כ-30 מיליון דולר לפחות.

מכתב עובדי הטלוויזיה החינוכית לשר האוצר משה כחלון, 14.5.2018
מכתב עובדי הטלוויזיה החינוכית לשר האוצר משה כחלון, 14.5.2018

על פי חוק השידור הציבורי, צפויה הטלוויזיה החינוכית להסגר בחודש אוגוסט הקרוב, ובמקומה צפוי לקום ערוץ ילדים במסגרת תאגיד השידור הציבורי גל עובדים. אך בעוד בעוד כיום מועסקים בערוץ כ-180 עובדים, בתאגיד כאן הקצו לטובת העניין 15 תקנים בלבד, ומשמעות הדבר היא שהערוץ שיוקם יתבסס ברובו על הפקת תוכניות במיקור חוץ. שתי הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת יוסי יונה (המחנה הציוני) ואורן חזן (הליכוד) הונחו במטרה לתקן את החוק ולמנוע את סגירת הערוץ, אולם לעת עתה לא קודמו.

חישוב שערכה הסתדרות עובדי המדינה המייצגת את עובדי החינוכית, העלה כי ההפרש בין המשך הפעלת החינוכית על 187 עובדיה, לבין הפעלת ערוץ ילדים בתאגיד השידור הציבורי הוא 8 מיליון שקלים בלבד, וזאת מבלי להחשיב את עלות כספי הפיצויים לעובדים שיפוטרו, המוערכים בכ-122 מיליון שקלים.

עוד העלה התחשיב כי עלות ההפקה העצמית של התוכניות בחינוכית קטנה מעלות רכישתן מגורמים חיצוניים. כך טוענים, למשל, בהסתדרות עובדי המדינה כי  עלות ההפקה של התוכנית "בחצר עם פופיק" בטלוויזיה החינוכית עמדה על 70 אלף שקלים, בעוד תוכנית דומה בהפקה חיצונית – "ילדי בית העץ" – עלתה 137 אלף שקלים.

תקציב הטלוויזיה החינוכית לשנת 2018 עמד על 90.25 מיליון שקלים (פחות מסכום הפיצויים המוערכים בהסתדרות), אולם בהתאם לכוונת הסגירה קוצץ תקציב זה כמעט לחלוטין ב-2019 לכ-300 אלף שקלים, המיועדים להשלמת תהליכי הסגירה בלבד. על פי ההערכות המופיעות בהצעות החוק, ניתן יהיה להפעיל את הערוץ, שוועדי העובדים וההסתדרות נכונים גם לקיים בו תהליך התייעלות, בכ-89 מיליון שקלים ב-2019, ובכ-72 מיליון שקלים ב-2020.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!