ביום ראשון שעבר ערערה המדינה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים שהורה לשלב עשר נשים בקורס הכשרת צוערים חרדים בשירות המדינה, הנמצא כעת בשלביו המתקדמים. בית הדין הארצי הורה להקפיא את יישום הפסיקה עד להחלטה שנתנה היום. החלטת בית הדין האזורי התקבלה כפסיקה זמנית במסגרת עתירה שהגישה שדולת הנשים בישראל כנגד התוכנית, "משפיעים/ות – חרדים לשירות הציבורי", המהווה לטענתה תקדים של יישום הפרדה מגדרית בשירות המדינה.

שדולת הנשים עתרה כנגד עצם ההפרדה המגדרית בתוכנית, בטענה כי מדובר בתקדים במסגרתו חודרת הנורמה הפסולה של הפרדה מגדרית לשירות הציבורי. בשלב הראשון, התייחס פסק דינו של בית הדין האזורי אך ורק לסוגיה של פרסום מכרז המיועד לגברים חרדים בלבד, וקבע כי הוא פסול – וכי העובדה שבהמשך, כחצי שנה אחרי כן, פורסם מכרז מקביל לנשים בלבד – אינה משנה זאת שכן  "חוק השוויון בעבודה אינו כולל מנגנון של 'תיקון עתידי של אפליה בדרך של קביעת תנאי של מין נגדי במועד עתידי'".

בעקבות עתירה של שדולת הנשים נגד התכנית, קבע בית הדין האזורי לעבודה בירושלים כי על המדינה לצרף, תוך חודש, לפחות עשר נשים לקורס, ואם לא תוקפא התכנית. המדינה ערערה על ההחלטה לבית הדין הארצי, שביטל את הסעד הזמני וקבע שהתכנית תחודש.

מומחים לחקר החברה החרדית מעידים כי בעוד שיש בה גמישות יחסית באשר לעבודה במרחבים מעורבים, תחום הלמידה וההכשרה בה מתנהל – מגילאי הגן ועד בכלל בהפרדה מגדרית, ומוסכמה זו חוצה את כלל המגזרים החרדיים. יש לציין כי סגל ההדרכה של התוכנית, גם הקורסים המופרדים, מעורב מלכתחילה.