דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

"התנהלות חסרת תום לב" / גם בנק אוצר החייל מנהל מו"מ על מיזוגו, וגם הוא לא שיתף את העובדים

עוד גל של מיזוגים במערכת הבנקאית, רובם ללא שיתוף ובהתנגדות העובדים | לטענת בר דוד במהלך המו"מ "נציגי ההנהלה הבהירו באופן חד משמעי כי שינוי הבעלות לא עומד על הפרק"

סניף בנק "אוצר החייל" (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
סניף בנק "אוצר החייל" (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סכסוך עבודה בבנק אוצר החייל, על רקע מיזוג צפוי עם הבנק הבינלאומי , ואי שיתוף העובדים במהלך. יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, מסר כי: "אחרי חודשים של מו"מ, במסגרתו נציגי ההנהלה הבהירו באופן חד משמעי כי שינוי הבעלות לא עומד על הפרק, אנו רואים שהייתה כאן הסתרת מידע והתנהלות חסרת תום לב מצד ההנהלה. למהלך שמתכננת ההנהלה השלכות מרחיקות לכת על זכויות העובדים ואנו לא נעמוד מנגד בשעה שזה קורה".

בר דוד ועו"ד מנחם מליק, ראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות, הודיעו אמש (ד') למנכ"ל בנק אוצר החייל, יעקב מלכין, על הכרזת סכסוך עבודה בבנק.

הבנק הבינלאומי, סניף באר שבע. צילום: ניצן צבי כהן
הבנק הבינלאומי, סניף באר שבע. צילום: ניצן צבי כהן

זאת, על רקע כוונת ההנהלה למזג את אוצר החייל לתוך הבנק הבינלאומי – תוך הימנעות ממסירת פרטים על תכניות המיזוג ובלימת אפשרויותיהם של העובדים להגן על זכויותיהם ועל ביטחונם התעסוקתי. לטענת ההסתדרות, מונעת ההנהלה מנציגות העובדים פרטים על תכניותיה ואף מסרה לה מידע מטעה באמצעות מנכ"לית בנק הבינלאומי ומנהלי המו"מ מטעם הבנק.

לטענת ההסתדרות פעלה הנהלת הבנק בחוסר בתום לב קיצוני בסגרת המו"מ, וניצלה את רצונה הטוב של נציגות העובדים להגיע להסכם שיבטיח את המשך עצמאותו של הבנק, המעסיק כ-700 עובדים. נציגות העובדים מלינה גם על התכחשות ההנהלה להתחייבויות שהוסכמו כבר כחלק מהמו"מ לשמירת עצמאותו של הבנק לפחות בתקופת תוקפו של ההסכם הקיבוצי. כחלק מסכסוך העבודה, נציגות העובדים דורשת להימנע מפיטורי עובדים ומפגיעה בשכרם, במעמדם ובתנאי עבודתם, של העובדים נוכח כוונת המיזוג.

מלבד הסכסוך באוצר החייל, הוכרז ביום רביעי השבוע סכסוך עבודה גם בחברת מתף מקבוצת הבינלאומי, המתפעלת את כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע של כל הבנקים בקבוצה: הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, יו-בנק ופאג"י. כזכור, הסכסוך במתף נעוץ, בין היתר, בסחבת שנוקטת ההנהלה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה ובקליטת עובדים שלא בהעסקה ישירה.

בתוך כך, ובמקביל להתפתחויות האחרונות במערכת הבנקאית, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך אמש על החלטתה של רשות ההגבלים העסקיים, לבלום את מיזוג הענק של בנק אגוד עם בנק מזרחי טפחות. ניסנקורן אמר כי: "כל מהלך שעלול להגדיל את הריכוזיות בעולם הבנקאי בישראל אינו לטובת הצרכן. המקרה שאנו רואים כעת בבנק אוצר החייל והבינלאומי, עם הוכחות ברורות לכך שהבנק נמנע מלמסור פרטים על תכניתו למיזוג, צריך להדליק נורות אדומות לכולם, ולא רק בהקשר של יחסי עבודה. ההסתדרות תמשיך לעמוד לצדם של עובדי בנק אוצר החייל ותיתן את כל הגיבוי הדרוש על מנת להבטיח שזכויותיהם יישמרו".

מקבוצת הבינלאומי נמסר:  ״במסגרת משא ומתן עם העובדים על הסכם העבודה באוצר החייל מתקיימים דיונים עם ועד עובדי בנק אוצר החייל וההסתדרות לבחון אפשרות של שינויים מבניים באוצר החייל כולל מיזוגו לבנק הבינלאומי על מנת לשפר את היעילות התפעולית. טרם נתקבלה החלטה על מיזוג ו/או על כל שינוי מבני אחר.

נדגיש כי בכל אחת מהאפשרויות הנבחנות, מותג אוצר החייל ומערך הסינוף יישמרו וישפרו את יכולת התחרות של קבוצת הבינלאומי  בתחום הבנקאות  למשקי בית ועסקים  קטנים. זאת תוך כדי שמירה על הסכמי שיתופי הפעולה עם אוכלוסיית כוחות הביטחון, כפי שקיימים כיום.

נציין עוד כי אוצר החייל היה מאז ומתמיד בבעלות בנק אחר ומאז רכישתו על ידי הבינלאומי לפני 12 שנה פעילותו משולבת בזו של הבינלאומי שמחזיק במאה אחוז בו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!