דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ליגת האלופות

ליגת האלופות / גמר כזה לא רואים בכל שנה: ריאל מדריד אלופת אירופה בפעם ה-13

זה היה אמור להיות קרב ראש בראש בין רונאלדו וסלאח, אבל בדקה ה-26, המצרי המצויין נפצע והוחלף | מי שגנב את ההצגה בהיעדרו היה דווקא גארת' בייל שנכנס כמחליף וכבש שני שערים, אחד במספרת מרהיבה בדרך ל-1:3 של מדריד

גארת' בייל כובש שער במספרת בגמר ליגת האלופות 2018, קייב. (AP Photo/Darko Vojinovic)
גארת' בייל כובש שער במספרת בגמר ליגת האלופות 2018, קייב. (AP Photo/Darko Vojinovic)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ריאל מדריד זכתה אמש (שבת) בגמר ליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות וה-13 בתולדותיה. ה"בלאנקוס" ניצחו 1:3 את ליברפול בגמר שנערך בקייב, במשחק שסיפק דרמות גדולות, פציעה כואבת של כוכבה המצרי של ליברפול מוחמד סלאח ושער אחד עוצר נשימה.

שתי הקבוצות שהיו ראויות להגיע למעמד הזה, עלו לכר הדשא באולימפיסקי בקייב כאשר ריאל מדריד קיוותה להשיג את גביע מספר 13 לארון הגביעים ואילו ליברפול רצתה לגנוב את ההצגה ולסיים עונה חלומית עם תואר מספר 6 בליגת האלופות.

הרכבים: מאמן ריאל זינדין זידאן עלה עם הרכב שכלל את השוער קיילור נבאס, דני קרבחאל (נאצ'ו, 36), סרחיו ראמוס, רפאל וראן, מרסלו, קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ', איסקו (גארת' בייל, 61), כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה (מרקו אסנסיו, 89).

מאמן ליברפול יורגן קלופ שיחק עם לוריס קאריוס בין הקורות, טרנט אלכסנדר ארנולד, דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר (אמרה ג'אן, 83), ג'ורג'יניו ויינאלדום, סאדיו מאנה, מוחמד סלאח (אדם ללאנה, 30), רוברטו פירמינו.

מהלך המשחק

ליברפול הכתיבה את הקצב בדקות הראשונות. בדקה ה-7 פירמינו העביר מסירת עומק ארוכה למאנה, אבל וראן גלש ברגע האחרון והרחיק את הסכנה. בדקה ה-15 רונאלדו שחרר בעיטה חזקה, מזווית חדה, החוצה. בדקה ה-23 ליברפול כמעט עלתה על לוח התוצאות, פירמינו קיבל כדור ברחבה, הצליח להסתובב ובעט, אך נבלם על ידי ראמוס. המהלך המשיך כשהכדור הגיע לאלכסנדר ארנולד, שהפציץ וסחט עצירה יפה של נבאס.

בדקה ה-26 נרשמו דפיקות לב מואצות שהורגשו מקהיר ועד קייב. מוחמד סלאח נפגע בכתפו אחרי תיקול של סרחיו ראמוס. המצרי טופל על כר הדשא, חזר למגרש, אבל הכאבים לא פסקו והשחקן הכי טוב של האדומים העונה הוחלף וירד לספסל חבול וממרר בבכי כשכל שחקני ריאל מדריד לרבות רונאלדו ניגשים לנחמו.

בדקה ה-36 פציעה גם אצל ריאל, דני קרבחאל נפגע מתיקול של רוברטסון והוחלף על ידי נאצ'ו. בדקה ה-43 ריאל ניסתה לגנוב שער לפני ההספקה. איסקו הגביה לרחבה, רונאלדו נגח חזק למרכז השער, קאריוס הדף ובנזמה דחק פנימה ורץ לחגוג. אלא שהצרפתי היה באופסייד והשער נפסל.

במחצית השניה ללאנה המחליף של סלאח לא הצליח להרחיק והסיט דווקא לאיסקו שניצב לבדו מול קאריוס, אבל בעט מ-12 מטר למשקוף. בדקה ה-51 הסכר נפרץ! שוער ליברפול קאריוס ניסה למסור עם היד, אבל בנזמה שהיה לידו הושיט רגל, הכדור פגע בה והתגלגל פנימה. 0:1 לריאל מדריד. שער שהשוער הגרמני לא האמין שיספוג בגמר ליגת האלופות. לא חלפו 4 דקות וליברפול משווה. לוברן עלה לכדור קרן ונגח לכיוון השער, סאדיו מאנה ברח שלח רגל ודחק פנימה. הוצאה 1:1.

בדקה ה-61 הגיע החילוף שהביא לתפנית הגדולה במשחק. איסקו שהיה נמרץ מאוד אבל לא מדוייק הוחלף על ידי גארת' בייל, שלא הרבה לשחק העונה וראה חלקים רבים מהספסל. בדקה 64 קרה הרגע שגרם לכל הצופים להחסיר פעימה. מרסלו הגביה כדור לתוך הרחבה, גארת' בייל בעט במספרת מדהימה פנימה וקבע 1:2 לריאל מדריד.

בדקה ה-70 מאנה עוד ניסה להשוות כשבעט ברגל שמאל מ-20 מטר והדביק את הכדור לקורה. פירמינו המשיך לבדוק את הערנות של נבאס ללא הצלחה. בדקה ה-85 זה שוב בייל שקיבל תיאבון מהשער הקודם, הוולשי של ריאל בעט מ-30 מטרים כדור, שוער ליברפול התבלבל ולא הצליח לקלוט את הכדור הפשוט יחסית והתוצאה 1:3 לריאל. בדקה ה-92 בעוד ריאל מדריד בהתקפה אחרונה פרץ אוהד למגרש ונעצר על ידי המאבטחים.

גארת' בייל חוגג שער בגמר ליגת האלופות 2018, קייב (AP Photo/Sergei Grits)
גארת' בייל חוגג שער בגמר ליגת האלופות 2018, קייב (AP Photo/Sergei Grits)

שריקת הסיום נשמעה וריאל מדריד היא אלופת אירופה בפעם השלישית ברציפות וה-13 בתולדות המועדון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!