דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

בשכונה / עיתון אופוזיציוני: חיל האוויר הסורי אסר על האיראנים להשתמש במתקניו

"זמאן אלווסל": בעקבות התקיפות הישראליות האחרונות ובתמיכת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אוסר חיל האוויר הסורי על כניסת "מי שאינם אנשי צבא סוריים" למתקני חיל האוויר הסורי | שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב: "לאורך הגבול עם ישראל צריכים להיות חיילים סוריים בלבד"

האם זה מה שגרם לצעד הסורי? עשן של ההפצצה על העיירה דומא, בסוריה, 8 באפריל 2018.  (צילום: Syrian Civil Defense White Helmets via AP).
האם זה מה שגרם לצעד הסורי? עשן של ההפצצה על העיירה דומא, בסוריה, 8 באפריל 2018. (צילום: Syrian Civil Defense White Helmets via AP).
שי ניר

מפקד חיל האוויר הסורי הודיע כי מעתה מתקני חיל האוויר הסורי הם "לשימוש אנשי צבא סורי בלבד", כך על פי עיתון סורי אופוזיציוני "זמאן אלווסל". מדובר על האנגרים ומחסנים שונים. על פי מקור צבאי בכיר ששוחח עם העיתון הסורי, צעד זה נעשה "בעקבות התקיפות הישראלית האחרונות". גורם נוסף להחלטה ניתן בדברים שנאמרו בפגישה האחרונה בין נשיא סוריה בשאר אסד ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בה, כך על פי אותו מקור המצוטט בעיתון הסורי, פוטין שיש להסיג כוחות צבאיים זרים כדי לאפשר לתהליכים הפוליטיים להצליח.

דובר מטעם משרד החוץ האיראני אמר לאחרונה כי איראן נמצאת בסוריה בשל בקשות המשטר הסורי ומי שצריך לסגת מהמדינה אינם כוחות הצבא האיראני אלא אלו שהגיעו לסוריה ללא הזמנת המשטר הסורי. הוא הוסיף גם כי "איש אינו יכול לחייב את איראן לעשות דבר. לאיראן יש מדיניות עצמאית משלה".

פגישת אסד-פוטין התקיימה ביום חמישי האחרון בעיירת הנופש סוצ'י שעל שפת הים השחור. אין אישור נוסף על מה שנכתב ב"זמאן אלווסל" על פרטי הפגישה, אך ברור שיש אינטרס רוסי כי הכוחות הצבאיים האיראניים יופחתו ובכך תגבר שליטתם שלהם במדינה השסועה.

אמנם מדובר בידיעה בעיתון אופוזיציוני סורי ואין אישורים נוספים לנאמר, אך חשוב לזכור שהאינטרס של אסד עם תום הקרבות, הוא להחזיר עד כמה שניתן את המצב בסוריה לקדמותו, תוך החזרת השליטה והריבונות לידיים שלו וצמצום הכוח היחסי של פטרוניו הרוסים והאיראניים. לאסד ייטב ככל שיהיו פחות קני רובים שאינם תחת ידיו ואינם נאמנים לו במדינה הסורית המדממת. בשל כך אסד, הגם שלעולם לא יודה בכך, יכול להיות מרוצה מהתקיפות הישראליות את התשתיות האיראניות ומעמדת רוסיה, במידה והניתוחים הארחונים נכונים.

על פי העיתון "א-שרק אל אווסט" ישראל העבירה לאחרונה למשטר הסורי רשימת "קווים אדומים" הכוללים בין היתר אזהרה כי היא תפעל למניעת התפשטות איראנית בכל סוריה (ולא רק בגבולה הדרומי הסמוך למדינת ישראל). בנוסף ישראל, כך על פי "א-שרק אל אווסט" תמנע העברת טילים למליציות האיראניות בסוריה ולחיזבאללה, וכן תמנע הקמת בסיסי צבע קבועים או מפעלי טילים בשטח סוריה כולו.

קווים אדומים אלו נוספו על ההבהרה הקודמת בדבר מניעת זליגת נשק השובר את המאזן האסטרטגי, וכן מדיניות ישראל הרואה במשטר אסד את הריבון בסוריה ותגובתה תהיה כלפיו, וכן שכל זליגת ירי או תקיפה שתגיע לשטחה תיתקל בתגובה ישראלית.

בתוך כך התבטא לאחרונה גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בנושא נוכחות איראן בסוריה ובמסר לא מאד מרומז לאיראן ולארגון החיזבאללה הנתמך על-ידה אמר כי לאורך הגבול עם ישראל צריכים להיות חיילים סוריים בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!