דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / המתח גובר: הערב תיקבע זהות האלופה של ליגת העל נשים בכדורגל

בשעה 19:30 יתקיימו שני המשחקים שעתידים לקבוע את זהות אלופת ליגת הנשים בכדורגל | קרית גת יקוו לנצח את מכבי חולון ולסיים עוד עונה כאלופות ורמת השרון ינסו לנצל מעידה כדי להפתיע | רגע לפני סיום, זה הזמן לסיכומים

קארין סנדל (מימין) בגמר גביע המדינה לנשים בין מ.כ. רמת השרון למ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קארין סנדל (מימין) בגמר גביע המדינה לנשים בין מ.כ. רמת השרון למ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הערב תגיע הליגה הישראלית בכדורגל נשים לסיומה, בסופו של הערב תוכרע זהות האלופה בין שתי הקבוצות הטובות בליגה מ.ס. קרית גת ומ.כ. רמת השרון. האלופה הנוכחית קרית גת שמובילה את הטבלה בנקודה, תנסה להבטיח את האליפות השנייה ברציפות, כשתשחק בביתה ב-19:30 מול מכבי חולון. במשחק המקביל תתמודד השנייה בטבלה ומחזיקת הגביע הטרייה רמת השרון שתנסה לנצח בביתה את אס"א ת"א ב-19:30 ותקווה למעידה של קרית גת, כדי לעקוף אותה בניקוד ולזכות בדאבל היסטורי.

לקראת סיום העונה המצוינת שהייתה לנו, אספנו כמה נתונים סטיסטיים מעניינים שדרכם ניתן לראות תהליכים משמעותיים בליגת הנשים הישראלית ובמצב הכדורגל בארץ. את הבדיקות שערכנו עשינו במחזורי הסיום של הליגה שמלמדים על האופי של הליגה והקבוצות שמרכיבות אותה. בליגה, ישנם שמונה מועדונים וקבוצת האקדמיה, אך לצורך הבדיקה לא התייחסנו לקבוצת האקדמיה שהיא לא חלק תחרותי מתוך הליגה ובעיקר קיימת כדי להעניק לשחקניות נבחרות הנערות השונות מסגרת שמקדמת אותן ברמות הגבוהות ביותר בארץ.

השנה שיחקו בליגת הנשים 19 שחקניות מעל גיל 30.

זהו מספר נמוך יחסית, שמראה שרב השחקניות שמשחקות היום בליגה הן שחקניות בנות 19 עד 25 שעדיין לא צריכות לעבוד במשרה מלאה ומחוייבות באופן מוחלט לפיתוח קרירה מקצועית בתחום אחר. השכר שהשחקניות הישראליות מקבלות בליגה לא מאפשר להן להפוך למקצועניות ורב הכדורגלניות עוזבות את הכדורגל לקראת גיל 27, כדי להתמקד בפיתוח קריירה בתחומים אחרים. מתוך 19 השחקניות היו גם 3 שחקניות זרות ורבן של השחקניות הישראליות משחקות או שיחקו בנבחרת ישראל.

בליגת הנשים הופיעו השנה 20 שחקניות זרות

השנה יכלו קבוצות הליגה להחתים עד 4 זרות. את העונה פתחו הקבוצות עם 16 שחקניות זרות וסיימו עם 20. הקבוצות היחידות שלא שיתפו שחקניות זרות בליגה היו הפועל רעננה ובנות האקדמיה. מ.כ. רמת השרון ובנות נתניה היו היחידות שסיימו את העונה עם 4 זרות,כאשר נתניה הביאה את השחקניות רק בשליש האחרון של העונה. למ.ס. קרית גת, מכבי חולון ומכבי חדרה יש 3 זרות כ"א. הפועל פ"ת עם שתי זרות ואס"א ת"א עם זרה אחת.

מברזיל ועד ניגריה

מי שמובילה את הליגה בכמות הזרות היא מדינת ניגריה שמצליחה להביא 7 שחקניות לתוך הליגה הישראלית. ניגריה היא הנבחרת החזקה ביותר בכדורגל האפריקאי והשחקניות המקומיות הן שחקניות בעלות שכר זול יחסית מאפשר להן להגיע לרב לקבוצות הקטנות יותר בליגה. לברזיל יש 5 נציגות בליגה שרובן הן שחקניות בקבוצות הגדולות והחזקות בליגה. לארה"ב יש 3 שחקניות, לג'מייקה, רומניה, אנגליה, קוסטה ריקה וקנדה יש נציגה אחת.

ליגת העל נשים (צילום מסך)
ליגת העל נשים (צילום מסך)

חלוקת השחקניות הזרות בתפקידן על המגרש

מתוך 20 השחקניות שמשחקות בליגה, ישנן 7 שוערות בשש קבוצות, שחקנית הגנה אחת, 6 שחקניות קישור ושש שחקניות התקפה. מה שבולט מעל הכל היא עמדת השוערת, בישראל יש מחסור חמור בשוערות איכותיות. ולכן רב הקבוצות הביאו קודם כל שוערת זרה איכותית, בעמדה הזאת היו רק שתי קבוצות שבחרו ללכת על שוערת תוצרת כחול לבן ואלו היו מ.כ. רמת השרון שנתנה את המפתחות לשער לחנית שוורץ שוערת הנבחרת והשוערת המצטיינת בליגה העונה ואילו הפועל רעננה נתנה את המפתחות לעמית כהן בת ה-18, השוערת המחליפה בנבחרת ושוערת נבחרת הנערות, שעשתה עבודה די טובה בשער. קבוצות בנות נתניה והפועל פ"ת פתחו את העונה עם שוערות מקומיות שהיו ברמה לא מספיקה טובה לליגת העל והחליפו את השוערת בשחקניות זרות במהלך העונה.

חנית שוורץ שוערת נבחרת ישראל בכדורגל (באדיבות המצולמת).
חנית שוורץ שוערת נבחרת ישראל בכדורגל (באדיבות המצולמת).

הגיל ממוצע  בהרכב הפותח של הקבוצות בליגה הוא 24.5

בדקנו את הגילאים הממוצעים של הקבוצות במהלך משחקי הסיום של העונה והגענו לנתון שלפי הממוצע של המשחקים שנבחרו, הגיל הממוצע של השחקניות הרכב של ליגת העל היה 24 וחצי, גיל שמראה את האופי הצעיר של הליגה. הקבוצה המבוגרת ביותר הייתה אס"א ת"א עם הרכב בגיל ממוצע 27, השנייה הייתה חדרה עם גיל מממוצע 26, מ.כ. רמת השרון 25 וחצי, מ.ס קרית גת 25, הפועל פ"ת 23 וחצי והקבוצות הצעירות ביותר היו מכבי חולון, הפועל רעננה ובנות נתניה עם גיל ממוצע 23 בלבד. כמובן שקבוצת האקדמיה לא הייתה חלק מהבדיקה, למרות שיש בה כמה שחקניות שהיו מסוגלות להיות שחקניות הרכב בחלק גדול מהקבוצות בליגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!