דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / ברכות: מ.ס. קרית גת אלופת המדינה לנשים בכדורגל לעונת 2017/18!

מ.ס. קרית גת שומרת על תואר האליפות! קבוצה שהתעלתה ברגעי ההכרעה של הליגה עשתה את העבודה וניצחה 0:9 את מכבי חולון במחזור הסיום | אנדאה לאיו כבשה 5 שערים לזכות האלופה | רמת השרון ניצחה 0:5 את אס"א ת"א

מ.ס. קרית גת אלופות המדינה לעונת 2017/18 (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מ.ס. קרית גת אלופות המדינה לעונת 2017/18 (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מ.ס. קרית גת זכתה אמש (שלישי) באליפות הליגה לשנת 2017/18, לאחר ניצחון ביתי בתוצאה 0:9 על מכבי חולון. זוהי האליפות השנייה ברציפות של הקבוצה הדרומית שהובילה את הליגה לאורך רב העונה. במשחק המקביל מ.כ. רמת השרון גברו את אס"א ת"א בתוצאה 0:5 ,אבל זה לא מספיק להן והן מסיימת רק במקום השני, אבל עם גביע המדינה בו זכו בשבוע שעבר.

קארין סנדל: "התכאזבנו מאוד אחרי שהפסדנו (בגביע) בהארכה אחרי שחזרנו מ-2:0, אבל זה הכדורגל, אספנו את עצמנו כדי שנוכל לזכות באליפות".

קרית גת הגיעה למשחק האליפות מול מכבי חולון, במגרשה הביתי ועלתה עם ההרכב הכי חזק שלה כדי לגמור את המשחק הזה במהירות ולהוריד לחץ מיותר. חולון הגיעה למשחק סיום העונה לאחר שכבר שחררה את שלושת הזרות שלה ועלתה בהרכב צעיר על טהרת כחול לבן.

כבר בדקה הרביעית הבקיעה אנדראה לאיו את שער היתרון של קרית גת, לאחר הגבהה מדויקת של לינוי רוג'רס באגף שמאל. 0:1 לקרית גת. קרית גת שלטה לאורך כל התמודדות במגרש ולא השאירה הרבה סיכוי לחבורה הצעירה של חולון. בדקה ה-22 קפטנית הקבוצה מור אפרים הקפיצה מעל השוערת של חולון. את רשימת הכובשות הובילה אנדראה לאיו שכבשה חמישה שערים. קארין סנדל, אלינה מטקלוב וקארין רחמים הוסיפו שער כל אחת בדרך ל-0:9 וסיום מתוק לעונה גדולה. במשחק המקביל, מ.כ. רמת השרון מצדה עשתה את העבודה מול אס"א ת"א וניצחה במשחק 0:5 שכמובן לא מספיק לה במירוץ האליפות.

מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

האליפות של קרית גת באה לאחר עונה בה הציגה הקבוצה משחק התקפה מצויין שכלל 95 שערים ב-24 משחקים, ממוצע מדהים של 3.95 שערים למשחק. ביחד עם מ.כ. רמת השרון הן היו רמה מעל הליגה והתחרו ביניהן על כל התארים.

קרית גת פתחה את העונה עם שני הפסדים ותיקו מאכזבים בשלב הבתים בליגת האלופות. החזרה לארץ הייתה לא פשוטה, אבל בעזרת ההכנה שהקבוצה עברה ביחד בליגת האלופות הסגל המצויין של הקבוצה פתח ברגל ימין את הליגה עם שני ניצחונות חשובים על רמת השרון ואס"א ת"א, מה שהעניק לה את היתרון הראשוני החשוב כבר בפתיחת העונה, יתרון שהיא הצליחה להחזיק עד סוף העונה.

בסגל הקבוצה ניתן למצוא שלוש שחקניות זרות מצויינות: השוערת הברזילאית ראיסה שנכנסה לתוך הנעליים הגדולות של שוערת נבחרת קולומביה ספולוודה סנדרה וספגה השנה 21 שערים ב-24 משחקים. הזרה השנייה היא אדילמה דוס סנטוס שהייתה בלתי ניתנת לעצירה באגף ימין של הקישור. מי שבלטה מעל כולן השנה במדי הקבוצה הייתה אנדראה לאיו הרומניה, לה זו העונה השלישית בליגה והשנייה במועדון. לאיו אשר כבשה בעונה הקודמת 11 שערים עשתה קפיצה מטורפת השנה והבקיעה 29 שערים. בנוסף אליהן, שיחקה עונה שניה ברציפות המתאזרחת אנה אליס מברזיל שהייתה עוגן הגנתי חשוב במרכז הגנה של האלופה.

מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

לצד הזרות המעולות, מי שהנהיגה את הקבוצה היו השחקניות הישראליות, כאשר רובן שחקניות הרכב בנבחרת הבוגרת. בהגנה כיכבו העונה הבלמית הצעירה שחר נקב והמגנות לינוי רוג'רס וקארין רחמים שעשתה השנה קפיצת מדרגה רצינית. בקישור של הקבוצה הצטיינו העונה אלינה מטקלוב בת ה-20 שהייתה הגרזן שעוצר את התקפות היריבה, קארין סנדל המנוסה שהגיעה הקיץ מהיריבה המרכזית רמת השרון והייתה הלב והנשמה של הקבוצה. בהתקפה הצטיינו הקפטנית של הקבוצה מור אפרים והחלוצה היהודיה שהגיעה מארה"ב דניאל שולמן, כולן ביחד יצרו תלכיד חזק ובלתי מנוצח שהוביל את המועדון לשיאים חדשים.

לאחר שתחגוג את האליפות החשובה על הבמות המרכזיות בעיר, תצא הקבוצה לפגרה קצרה כאשר כבר בחודש אוגוסט תצטרך הקבוצה לחזור לפעילות ולייצג את המדינה בשלב הבתים המוקדם של ליגת האלופות, כאשר הפעם המטרה תהיה לחזור עם תוצאות איכותיות יותר.

ירון גפני מאמן קרית גת אמר לאחר המשחק: "אני בן אדם שמאוד מאמין בדרך שלי, אם נסים את הדברים על השולחן אז יש לנו שחקניות מאוד מוכשרות. הקבוצה היא לא קלה לאימון, כי רב השחקניות הן בעלות אורינטציה מאוד התקפית. החוכמה היא לקחת את השחקניות המוכשרות בטירוף ולשחק איתן הכי התקפי שיש. הן עשו את זה כמו גדולות ולא סתם היינו אחת הקבוצות ההתקפה הכי טובות"

אנדראה לאיו שכיכבה עם חמישה שערים: "כל עונה זה נעשה קשה וקשה יותר. הכדורגל בארץ מתפתח, הוא גדל והרבה משתפרת והאליפות נעשית לקשה יותר". על השיפור המשמעותי בכיבוש השערים העונה היא הסבירה: "השנה ניסיתי להתנק ממה שקורה בחיים שלי מחוץ למגרש ולהתמקד בכדורגל. ניסיתי השנה לשפר את סגנון המשחק שלי, הייתה לי תקופה בחודש מרץ שבמהלכה חוויתי ירידה ביכולת ובעזרתה של מור אפרים הצלחתי לחזור לעצמי לקראת סיום העונה".

קארין סנדל אחת השחקניות המובילות העונה: "עם הגיל והניסיון את מבינה מה הקבוצה צריכה. אני חושבת שהיו סביבי המון שחקניות מדהימות, אני חושבת שהקבוצה סופר מוכשרת וזה תמיד עוזר. זה כיף ואושר גדול להיות חלק מההצלחה של הקבוצה הזאת. מתחילת העונה סימנו את שני התארים כמטרות העיקריות, התכאזבנו מאוד אחרי שהפסדנו (בגביע) בהארכה אחרי שחזרנו מ-2:0, אבל זה הכדורגל, אספנו את עצמנו כדי שנוכל לזכות באליפות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!