"השר דרעי מסיר אחריות מנושא העלייה מאתיופיה", אמרו במטה. "הוא מעלה "סלבס" שמגיעים לכותרות, וכך מצליח להשקיט את כל שאר הזכאים לעלות ארצה, שלא הצליחו להגיע לכותרות. אנו דורשים מהשר דרעי לקחת אחריות על העלייה והכניסה לישראל- כמו שמשרדו פועל עבור כל אוכלוסיה אחרת. אנו מצפים שהשר יציג הצעה למשרד ראש הממשלה לקראת ועדת השרים ב-18.6. הצעה שתאפשר עלייה עבור כל 8,000 שארית יהודי אתיופיה הממתינים לעלייה, זאת בהתאם לקריטריונים של החלטת הממשלה שהתקבלה בשנת 2015."

"להזכיר לכולנו שכל עוד יש יהודי או יהודייה שלא זוכים לממש את כמיהתם לציון, המפעל הציוני כולו בבעיה"

"את התמונה החלפתי כדי לדאוג לעוד צעד של נראות ונוכחות של הסיפור הכואב הזה במרחב הציבורי של הרשת" אומר ל'דבר ראשון' שגיא אברג'יל, מחנך ופעיל חברתי חבר בתנועת הבוגרים של השומר הצעיר המתגורר בקריות, שהוסיף לתמונת הפרופיל שלו בפייסבוק פיצ'ר של המאבק.

שגיא אברג'יל, לדאוג לעוד צעד של נראות ונוכחות של הסיפור הכואב הזה במרחב הציבורי (התמונה באדיבות המצולם)
שגיא אברג'יל, לדאוג לעוד צעד של נראות ונוכחות של הסיפור הכואב הזה במרחב הציבורי (התמונה באדיבות המצולם)

"אנחנו מספרים לעצמנו סיפור שהמפעל הציוני של העלאת היהודים והיהודיות מהגלויות השונות הסתיים, אבל בעצם אחינו ואחייותינו שנותרו באתיופיה כמעט שקופים לנו. יש אנשים ונשים שנמצאים שם ומלאים בכמיהה מטורפת לציון, כזאת שכולנו יכולים להזדהות ולבכות ממנה, וכן, 8,000 איש ואישה למען השם, אז זו רק מסגרת בתמונת פרופיל, אבל זה עוד כלי להזכיר לכולנו שכל עוד יש יהודי או יהודייה שלא זוכים לממש את כמיהתם לציון, המפעל הציוני כולו בבעיה שעולים ממנה שאלות על אפליה, צבע העור של העלייה וגזענות בגרסה חדשה ומדאיגה."

כזכור בהחלטה 716, משנת 2015 אישרה הממשלה הקודמת להעלות תוך 5 שנים את שארית יהודי אתיופיה, הממתינים באתיופיה ללא תכלית. בשנה שעברה החליטה הממשלה על העלאת 1,300 יהודים הממתינים באתיופיה, החלטה בה עמדה הממשלה. מה קורה עם האלפים שעדיין מחכים? אף אחד לא יודע. בתחילת החודש ביקרו באתיופיה שרת המשפטים שקד, ונשיא המדינה ריבלין – שם נפגשו עם היהודים הממתינים לעלייה, אך לא הבטיחו דבר.