דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תנועת הצופים

המאוגדים / 700 עובדי תנועת הצופים המאוגדים בהסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה

זאת על רקע טענות העובדים טוענים למבוי סתום, גרירת רגליים וסחבת מכוונת מצד ההנהלה במשא ומתן עימם | יו"ר ועד הפעולה, נועה רפאלי: "מצרה על כך שבמקום לקיים דיאלוג מכבד שגם יהווה שיעור בדמוקרטיה לחניכינו, בוחרת התנועה להתעלם מעובדיה"

מדי צופים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
מדי צופים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה אתמול (ג') על סכסוך עבודה בתנועת הנוער הצופים; כך הודיע לפני זמן קצר יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד למזכ"ל התנועה קלי כהן. ברקע לסכסוך: טענות למבוי סתום, סחבת מכוונת וגרירת רגליים מצד הנהלת התנועה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון להסדרת זכויות עובדי הצופים.

כבר במהלך חודש מאי התריע בר-דוד בפני ההנהלה, כי במידה ולא תחול פריצת דרך במו"מ מצד הנהלת התנועה – יאלץ להכריז על סכסוך עבודה בתחילת יוני. עם זאת, מאז הודעה זו התקיימה פגישת מו"מ אחת בלבד, ואף בה לטענת ההסתדרות לא הביעה ההנהלה כל נכונות ממשית לקדם את המו"מ.

נועה רפאלי מהתאגדות עובדי הצופים (צילום באדיבות המצולמת)
נועה רפאלי מהתאגדות עובדי הצופים (צילום באדיבות המצולמת)

במידה ולא תחול התקדמות במשא ומתן בשבועיים הקרובים, תהא לעובדי הצופים הזכות לנקוט צעדים ארגוניים ואף לשבות, דבר שעשוי יהיה להשפיע על פעילויות הקיץ של התנועה – מחנות וסמינרים. יו"ר ועד הפעולה, נועה רפאלי, מסרה כי העובדים והוועד נחושים להגיע להסכם עוד לפני מפעלי הקיץ. "אני מצרה על כך שבמקום לשמש דוגמה ולקיים דיאלוג מכבד עם העובדים שגם יהווה שיעור בדמוקרטיה לחניכינו, בוחרת הנהלת התנועה להתעלם ממאות העובדים שהביעו את רצונם בשינוי" מסרה. "אני מקווה שהתנועה, חניכיה ומדריכיה יקרים ללב ההנהלה לפחות כפי שהיא יקרה לנו ומצפה לקיום מו"מ מרתוני עד לפתרון המשבר".

"צר לי שהנהלת הצופים בוחרת לתקוע מקלות בגלגלי המו"מ ולא לשבת עם נציגות העובדים באופן כן ואמיתי על מנת לקדם את הדיונים בין הצדדים" מסר יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד , "ההכרזה על הסכסוך הינה צעד ראשון, ההסתדרות תספק גיבוי ותמיכה מלאים לעובדי הצופים במאבקם להבטחת זכויותיהם".

כ-700 עובדי הצופים התאגדו בהסתדרות בנובמבר האחרון. בהתאגדות חברים רכזי שבטים, מדריכי שכבות בוגרות, צוותי הנהגות וכן עובדי מטה. הצופים היא מתנועות הנוער הגדולות בישראל, פועלת באמצעות למעלה מ-220 שבטים ברחבי הארץ, ומתחנכים בה קרוב למאה אלף ילדים ונוער. לוועד העובדים הוענק לאחרונה, במהלך אירועי האחד במאי – אות ההתאגדות להתאגדות עובדים חדשה.

מהנהלת תנועת הצופים נמסר כי "הנהלת הצופים קיבלה את הודעת ההסתדרות בדבר סכסוך עבודה בתנועה. המשא ומתן להסכם קיבוצי מתנהל באינטנסיביות כבר שלושה חודשים אך להפתעת הנהגת הצופים הודיעו נציגי ההסתדרות שאם לא ייחתם הסכם קיבוצי בתוך כשבועיים יוכרז סכסוך עבודה בתנועה. גם נציגי ההסתדרות יודעים שבפרק זמן קצר שכזה לא נחתמים הסכמים קיבוציים. הנהגת הצופים מצרה על התנהגות כוחנית שכזו בתנועה שדרכה היא חינוך הדור הצעיר. הנהגת הצופים תכנס בהקדם את ראשי הנהגתה לישיבה מיוחדת בנושא כדי לדון בהשלכות הודעת ההסתדרות. כבר עתה ברור שבקרב חלק מחברי ההנהגה יש קולות הקוראים לבטל את פעילות הקיץ בתנועה שכן אי אפשר לגבות כסף מעשרות אלפי הורים עבור פעילות הקיץ ללא קיום המחנות עקב שביתה הצפויה בתנועה. מנכ"ל הצופים קלי כהן אמר היום כי הוא מצר על הודעת ההסתדרות . ההסתדרות כנראה לא מבינה את משמעותה של השביתה בתנועת נוער שכן אם תהיה שביתה בתנועת הצופים עשרות אלפי ילדים בייחוד מהפריפריה לא יצאו למחנות הקיץ, פעילות שהתכוננו לה במהלך כל השנה האחרונה. חבל שאצה הדרך להסתדרות להשבית את תנועת הצופים ולגרום לעוגמת נפש לילדים ולהוריהם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!