דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / משחקי מלחמה: דונלד טראמפ ביטל את הגעת אלופת ה-NFL לבית הלבן

אחרי שמרבית שחקני פילדלפיה איגלס, שלקחו חלק במחאת השחקנים על האלימות המשטרתית, הודיעו כי לא יגיעו לאירוע, ביטל הנשיא את ההזמנה ויערוך טקס "שיחגוג את ארה"ב" | ראש עיריית פילדלפיה: "הנשיא לא פטריוט אלא אגומניאק שברירי"

דונלד טראמפ, ושחקני פילדלפיה איגלז לאחר הזכיה בסופרבול  (צילום: AP)
דונלד טראמפ, ושחקני פילדלפיה איגלז לאחר הזכיה בסופרבול (צילום: AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקני הפילדלפיה איגלס, אלופת ליגת הפוטבול האמריקאית (ה-NFL), אמורים היו להגיע היום (שלישי) לביקור רשמי בבית הלבן, במיטב המסורת. אבל אחרי שבשנה האחרונה מתח ביקורת חריפה על מחאת השחקנים בליגה, הודיע הנשיא דונלד טראמפ, יומיים בלבד לפני שהיה אמור להתקיים, על ביטול האירוע.

נודעתו של טראמפ באה בעקבות החלטה של חלק משחקני פילדלפיה לא להגיע למפגש המסורתי עם הנשיא במהלך ביקורה המתוכנן  של הקבוצה בעיר הבירה, זאת בשל המאבק שמנהל הנשיא נגד הלגיטימיות של השחקנים שמוחים כנגד האלימות המשטרתית בארה"ב נגד האוכלוסיה האפרו-אמריקאית.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1003832766511894528

בהצהרה ששיחררו מבית הנשיא נאמר " פילדלפיה איגלס אינם יכולים להגיע לבית הלבן עם כל הקבוצה לחגיגות מחר. הם לא הסכימו אם הנשיא, כי הוא התעקש שהם יעמדו באופן גאה בעת נגינת ההמנון הלאומי, עם יד על הלב, לכבוד הגברים והנשים שמשרתים בצבא ובשביל האנשים של האומה שלנו. האיגלס רצו לשלוח משלחת קטנה יותר, אבל לאלף האוהדים שציפו להגיע לאירוע והיה מגיע להם לקבל יותר".

במקום הטקס עם שחקני האיגלס, החליטו בבית הלבן לארוך טקס חלופי עם הנשיא ותזמורת הצי האמריקאי בעלת מאפיינים פטריוטיים יותר.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1003956743133650944

בתוך הקבוצה היו כאלו שהתאכזבו מסירובו של טראמפ להיפגש עם חלק קטן יותר מהשחקנים וצוות המועדון והוציאו הצהרה רשמית בנושא שמנסה לא להתייחס לביטולו של טראמפ, אלא להמשיך את העסקים כרגיל.

"זאת הייתה חוויה מדהימה לחגוג את אליפות הסופרבול הראשונה שלנו. לראות את כל קהילת האיגלס חוגגים ביחד, הפך את החגיגות לחוויה מעוררת השראה" מסר המועדון, "אנחנו אסירי תודה על כל התמיכה שקבלנו ואנחנו כבר מחכים לתחילת הכנות לעונה הבאה"

בתגובה לצעד של הנשיא, הודיע ראש העיר של פילדלפיה ג'ים קני מהמפלגה הדמוקרטית,  שהוא מעוניין לקיים מפגש חלופי עם השחקנים ותקף את הנשיא. "החלטתו של טראמפ מראה שהוא לא נשיא פטריוטי, אלא אגו מניאק שברירי", אמר קני. בקבוצה עוד לא ענו להצעת ראש העיר ובעיקר מעוניינים לא להפוך לכלי משחק פוליטי של אף צד במאבק על השליטה בארה"ב.

אין זו הפעם הראשונה שהנשיא מסתכסך עם קבוצת ספורט מקצוענית. בחודש ספטמבר האחרון ביטל טראמפ את ביקורה של הגולדן סטייט ווריורס, שזכתה אז באליפות ה-NBA, זאת אחרי שכוכב הקבוצה, סטף קרי האפרו-אמריקאי, הודיע כי הוא עוד מתלבט אם להגיע ורוצה לדבר על כך עם חבריו לקבוצה. טראמפ צייץ שאצלו אין חוכמות, ומי שלא רואה את ההגעה לבית הלבן ככבוד גדול, לא מוזמן, "להגיע לבית הלבן נחשב לכבוד גדול עבור האלופה. סטף קרי מהסס, אז ההזמנה מבוטלת!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!