דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גואטמלה

התפרצות "הר האש" / "זה הדבר הנכון לעשות וזו זכות גדולה מבחינתי לצאת למשימה החשובה הזו"

לאחר ששלחה סיוע, הטיסה הבוקר ישראל משלחת רפואית לאיזור אסון הר הגעש בגואטמלה | שמונה נשות ואנשי צוות ינחתו ביום שישי בבוקר במדינה במרכז אמריקה, ויעשו כל אשר לאל ידם בכדי לסייע | "אני גאה להיות חלק ממשלחת ישראלית שיוצאת לסייע לפצועים באסון הטבע בגואטמלה" אמרה הפרמדיקית טל רבין

חברי משלחת הסיוע לגואטמלה (דוברות משרד הבריאות)
חברי משלחת הסיוע לגואטמלה (דוברות משרד הבריאות)
שי ניר

ישראל שיגרה היום (ה') משלחת רפואית לגואטמלה שתסייע לנפגעי אסון התפרצות הר הגעש שפקד את המדינה, בו נהרגו לפחות 69 בני אדם ונפצעו עשרות. האגף לשעת חירום של משרד הבריאות הצליח לארגן בתוך שעות ספורות את המשלחת מרגע הגעת הבקשה, והיא תשהה בגואטמלה כשבוע וחצי. משרד החוץ מסר כי משלחת הסיוע לגואטמלה יצאה לדרכה ותגיע ליעדה מחר בבוקר.

המשלחת, אשר אורגנה ע״י המל"ל, משרד הבריאות ומשרד החוץ, כולל שמונה אנשי צוות רפואי מבית החולים שיבא בינהם רופאי פלסטיקה, מומחי טראומה, אחות, מרדים, מוחה ריאות ופרמדיקית טל רבין. מטרת המשלחת לספק טיפול מיידי לנפגעי כוויות ושאיפת עשן בעקבות התפרצות הר הגעש במדינה.

חברי המשלחת יחברו לבתי החולים המקומיים ויסייעו בטיפול בנפגעים. בנוסף יבוצע הערכת צרכים במקום לבחינת צורך בסיוע נוסף של ציוד או תרופות.

התפרצות הר הגעש בוולקנו דה פוגו, יום ראשון ה-3 ביוני 2018. (AP Photo/Santiago Billy)
התפרצות הר הגעש בוולקנו דה פוגו, יום ראשון ה-3 ביוני 2018. (AP Photo/Santiago Billy)

משרד הבריאות מסר בהודעה כי האגף לשעת חירום במשרד הבריאות נענה לפניית ראש הממשלה, בעקבות בקשת נשיא גואטמלה לקבל סיוע של מומחי רפואה בתחום כוויות ומחלות ריאה.

"אני גאה להיות חלק ממשלחת ישראלית שיוצאת לסייע לפצועים באסון הטבע בגואטמלה" אמרה הפרמדיקית טל רבין. "הוצע לי ע"י מד"א להצטרף למשלחת וללא כל היסוס ידעתי שלא אחמיץ את הזכות הזאת. נבחרתי לאחר שבמשך השנים הוכשרתי באיטליה למשימות טיפול באירוע רב נפגעים במסגרת הצלב האדום ובנוסף צברתי ניסיון כשיצאתי עם משלחת מד"א לסייע באסון רעידת האדמה בנפאל. כפאראמדיקית וכסטודנטית לרפואה שאוהבת מאוד את התחום, קיים בי רצון לעזור לאנשים במצוקה, אני בתחושה שזה הדבר הנכון לעשות וזו זכות גדולה מבחנתי לצאת למשימה החשובה הזו. לקראת החוויות שאנחנו עומדים לחוות בגואטמלה, קיים גם מתח מאחר ובשונה מהמשלחת הקודמת שאליה יצאתי לסייע באסון רעידת האדמה בנפאל, שם נפגעו כולם בעת רעידת האדמה לפני שהגענו, הפעם תופעות הטבע עדיין לא הסתיימו והחשש שהפעם יפגעו אנשים גם בזמן שהותנו במקום. על מנת להיערך ככל שניתן, למדתי מעט על מה שמתרחש שם מתמונות ומחומרים באינטרנט ומה שחולף לי בראש בעיקר זו התקווה שאצליח לעזור, יש חשש, אבל בעיקר רצון לסייע לכמה שיותר."

בפעילותה בגואטמלה תסייע פאראמדיקית מד"א טל רבין בהעברת פצועים לבתי החולים המרכזיים במדינה ותתאם בין פעילות רופאי המשלחת הישראלית לאנשי הצלב האדום המקומיים.

הר הגעש וולקאנו דה פואגו, "הר האש" בפי המקומיים, התפרץ במטח של אפר וסלעים מותכים, בתחילת השבוע. ההר, בין הפעילים בדרום אמריקה, ממוקם בדרום מרכז גואטמלה, וגובהו מעל 3 ק"מ מעל פני היום. כעבור מספר שעות החלה זרימת לבה במורדות ההר, כאשר היא פוגעת בבתים ובכבישים שניצבו בדרכה. אדי סנצ'ז, מנהל המכון הססמולוגי במדינה, אמר כי זרמי הלבה הגיעו לטמפרטורה של כ-700 מעלות צלזיוס. הוא הזהיר גם כי "הר הגעש ממשיך להתפרץ וישנו סיכוי גבוה למפולות של פסולת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!