דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הביטחון

ביטחון תעסוקתי / עובדי משרד הביטחון יפגינו נגד "הרחבת העסקה קבלנית" דרך חברת שביט

העובדים טוענים כי החברה הממשלתית שביט היא בעצם מיקור חוץ של שירותי משרד הביטחון, באופן שפוגע בהם ולטענתם מבזבז כספי ציבור | יו"ר ארגון העובדים: "ההפגנה היא צעד ראשון בשורה של פעולות מחאה"

משרד הביטחון בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
משרד הביטחון בתל-אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדי משרד הביטחון צפויים להפגין מחר (שלישי) בשעות הבוקר בטענה כי פעילות החברה הממשלתית 'שביט' יוצרת למעשה אפיק של עבודה קבלנית במשרד, באופן שלדבריהם מבזבז כספי ציבור ואף פוגע בביטחון המדינה.

"אין כאן שום התייעלות או חסכון – ההפך הוא הנכון" אמר יו"ר ארגון עובדי משרד הביטחון ששון פרץ, " אנו דורשים להביא לסגירת חברת "שביט", להביא לצמצום משמעותי של היועצים, כולל אנשי צבא,  אשר 'מונחתים' לתפקידים שונים. אין שום סיבה בעולם לפגוע שלא לצורך בצביונו האזרחי של המשרד הביטחון אשר עובדיו הוכיחו במשך שנים רבות עמידה בכלל היעדים והמשימות. אנו נחושים להצליח במאבק, ההפגנה היא צעד ראשון בשורה של פעולות מחאה".

כבר בנובמבר 2017 הכריזו ארגון העובדים וההסתדרות על סכסוך עבודה, אולם לדבריו – על אף שעד כה עשה מאמצים להגיע להדברות עם הנהלת המשרד תוך הימנעות מצעדים ארגוניים – ההנהלה המשיכה ברמיסת זכויותיהם וכבודם של העובדים ובהרחבת תצורות ההעסקה הקבלניות. לפיכך הוחלט לצאת להפגנה, הראשונה בסוגה מאז שנת 2002 שתתקיים מול בנייני המשרד סמוך לצומת עזריאלי ולקריית הממשלה.

החברה הממשלתית 'שביט' הוקמה לדבריהם באופן חד צדדי תוך השקעה של כ-25 מיליון שקלים עד כה, במטרה להעביר לידיה תחומי פעילות המצויים בסמכותו הייחודית של משרד הביטחון – בין היתר ניהול מערך התמלוגים, פיקוח על מכרזים והקמת מתקנים ביטחוניים מסווגים. החברה הוקמה בתחילת 2017 לאחר שארגון העובדים שכה במאבק משפטי כנגד הכנסת עובדות קבלן לאגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני. עם זאת בשל התנגדותם לפגיעה במעמד עובדי המשרד ובכוחם הארגוני, כיום מרבית פעילות החברה מוקפאת בפועל.

לאחרונה הגיע סכסוך העבודה במשרד גם לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, על פי דיווח YNET, בשל עיכובים בביצוע פעילות ביטחונית שנגרמו כתוצאה מעיצומי העובדים – שסירבו שהפעולה תבוצע על ידי גורמים שאינם עובדי המשרד. סגנית נשיא בית הדין האזורי, השופטת הדס יהלום הורתה על קיום הדיון בתיק בדלתיים סגורות והוציאה צו איסור פרסום על תכניו ומשמעויותיו.

לצד זאת נטען כי המשרד רוכש את שירותיהם של למעלה מ-2,000 יועצים חיצוניים  בעלות שנתית של מאות מיליוני שקלים לשנה. שכרם של רבים מבין היועצים החיצוניים גבוה פי שניים ושלושה,  לטענת ארגון העובדים מזה של עובדי המשרד, ומרביתם פועלים ללא הידע הנדרש, בפיקוח חלקי ולא פעם משימות, אף כאלה הנוגעות לפרויקטים רגישים, מעוכבים. מבקר המדינה מתח ב-2014 ביקורת על התנהלות זו, בייחוד בתחום הפיקוח על הייצוא הבטחוני.

בארגון העובדים אומרים כי תצורות העסקה אלה יוצרות, בין היתר, "סידור עבודה" נוח ליוצאי צבא ומקורבים בדרך של עקיפת מכרזים וכללי מינהל תקין, ותוך פגיעה בעובדי המשרד.

עובדי המשרד, יופיעו להפגנה בחולצות ובכובעים שחורים, ואף יפוצצו בלונים אל מול משרדי חברת 'שביט',  שבתוכם שטרות כסף במטרה להמחיש את בזבוז כספי הציבור  המשווע שעושה לטענתם משרד הביטחון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!