דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקירות נתניהו

חקירות נתניהו / בתום חמש וחצי שעות: הסתיימה חקירת רה"מ במסגרתה מסר עדות גם בתיק 3,000

לאחר הפוגה ארוכה, התחדשו אתמול חקירות נתניהו | על פי הערכות, נתניהו עומת עם עדויות חדשות שמסר יועצו לשעבר ניר חפץ שהפך לעד מדינה, במה שמכונה "פרשת בזק" | במשטרה אישרו כי נתניהו מסר "עדות פתוחה" גם בפרשת הצוללות

נתניהו מבקר על סיפון הצוללת החדשה אח"י תנין, ספטמבר 2014 (צילום: קובי גדעון  לע"מ)
נתניהו מבקר על סיפון הצוללת החדשה אח"י תנין, ספטמבר 2014 (צילום: קובי גדעון לע"מ)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הסתיימה חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחלה אתמול (שלישי) סמוך לשעה 10:30, במסגרתה מסר עדות גם במה שמכונה "תיק 3000", העוסק בפרשת רכש הצוללות מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". בפרשה, במסגרתה נחתם הסכם עד מדינה עם מיקי גנור שתיווך באותה עסקה מול טיסנקרופ, מעורב עורך דינו ובן דודו של נתניהו, דוד שימרון, כמי שייצג את הפעילות של גנור בעסקה וגזר עליה תשלום. במשטרה אישרו כי רה"מ מסר עדות פתוחה בעניין, אך נמנעו ממסירת פרטים נוספים.

מטעמו של נתניהו נמסר: "ראש הממשלה נתניהו מסר עדות פתוחה בתיק 3000. הוא פרט בהרחבה את מכלול השיקולים המקצועיים שהנחו אותו בקבלת ההחלטות בנושא הצוללות וכלי השייט וחשיבותם לביטחון המדינה. ראש הממשלה מברך על ההזדמנות שניתנה לו להבהיר את התמונה בשלמותה ולשים קץ אחת ולתמיד לטענות השווא שהושמעו נגדו על ידי פוליטיקאים ואחרים".

על פי הערכות, החקירה עסקה גם בתיק 4,000 המכונה גם "פרשת בזק", במסגרתה עומת ככל הנראה נתניהו עם עדויות חדשות שמסר יועצו לשעבר ניר חפץ, שהפך גם הוא לעד מדינה. כזכור, נתניהו חשוד בתיק במתן וקבלת שוחד לכאורה משאול אלוביץ', בעל קבוצת יורוקום (הנמצאת בפירוק), השולטת בין היתר בבזק ובאתר "וואלה". בסוף השבוע צפויים להיחקר גם נוני מוזס, המו"ל של ידיעות אחרונות, וחבר הכנסת איתן כבל – זאת בנוגע ל"תיק 2000" שגם בו מעורב רה"מ.

לפי מרדכי גילת, פרשן התאגיד "כאן", במהלך החודשים האחרונים תמללו החוקרים הקלטות ומסרונים רבים מעד המדינה ניר חפץ, אשר שימש בעבר כיועץ תקשורת לנתניהו ולמשפחתו. בעוד רבים במחנה הפוליטי של ראש הממשלה הטילו ספק במהימנות הגרסאות שסיפקו עדי המדינה חפץ, ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, הפעם נתניהו צפוי להיות מעומת עם ממצאים מהקלטות ומסרונים שסיפק חפץ ושיכולים להוות "ראיות קשות" ולא רק עדויות אישיות.

משרדי יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).
משרדי יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90).

הסכמי עדי המדינה מעניקים חסינות לחפץ ולפילבר, ויש בהם וויתור על האפשרות למצות עימם את הדין על עבירות בהן הודו, בכדי לעבות את העדויות והראיות כנגד ראש הממשלה ואחרים, כאשר לא ברור האם מתן לכאורה של סיקור אוהד באתר "וואלה" מהווה עבירה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמור להכריע האם להגיש כתבי אישום בפרשות הנחקרות כשנתיים, בהן פרשת המתנות (תיק 1000), פרשת שיחות נתניהו מוזס (תיק 2000) ותיק 4000 אמר לאחרונה כי "מהירות בטיפול בתיקים אלה אינה יכולה לבוא בשום אופן על חשבון האיכות והמקצועיות".

תיק 2000 נוגע באחורי הקלעים של "חוק ישראל היום", שהעברתו בקריאה טרומית בשנת 2015 הובילה להפלת הממשלה. חוק זה הציע לאסור על חלוקת העיתון ישראל היום בחינם, על בסיס המחשבה שהפצתו בחינם, תוך גרימת הפסדים כספיים לבעליו, שלדון אדלסון, נועדה יותר מכל לפגוע בכוחם של כלי התקשורת האחרים, ובייחוד ב"ידיעות אחרונות". על פי החשד, הציע בזמנו מוזס לנתניהו לשנות את קו הסיקור בידיעות לטובת נתניהו, בתמורה להפחתת ההפצה של ישראל היום.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!