דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך חינם? / מצטרפים למאבק: ארגון המורים קורא למורות לא לגבות 'תשלומי הורים'

"אל למורים לתת יד לפגיעה במאבקם הצודק של ההורים" נכתב במכתב ששלח למורים היו"ר רן ארז | יו"ר פורום ועדי ההורים היישובים הארצי, אייל בן יהודה באום: "אנשי החינוך לא צריכים לעסוק בגביית כספים"

מורה. צילום ארכיון למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)
מורה. צילום ארכיון למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זמיר/ פלאש90)
דוד טברסקי

ארגון המורים מצטרף למחאת ההורים כנגד תשלומי ההורים וקורא למורות ולמורים לא לגבות כספים מההורים החל מתחילת שנת הלימודים הקרובה.

"במדינת ישראל קיים חוק לימוד חובה חינם" כתב יו"ר ארגון המורים, רן ארז, במכתב ששלח אתמול (שלישי) למורים המאוגדים בארגון. "עם זאת, נאלצים ההורים לשלם מדי שנה סכומים נכבדים לבתי הספר". ארז ציין את מאבקו של פורום ועדי ההורים היישובים הארצי, המוביל את המאבק נגד תשלומי ההורים מזה מספר שנים, וטען כי מדובר במאבק צודק שהמורים צריכים לתמוך בו.

"על כן, הינכם מתבקשים שלא לעסוק בגביית כספים מכל סוג שהוא עבור בית הספר. המורים אינם גובים ואינם צריכים לעסוק בזה, אל למורים לתת יד לפגיעה במאבקם הצודק של ההורים" נכתב במכתב.

יו״ר הפורום עו״ד אייל בן יהודה באום בירך את ארגון המורים על הצטרפותו למאבק והוסיף: "הגיע העת לשינוי. לא עוד להכביד כלכלית על ההורים, לא עוד מיסים עקיפים. חוק חינוך חינם הלכה למעשה. אנשי החינוך לא צריכים לעסוק בגביית כספים וההורים במדינת ישראל מודיעים כי הם חדלו להיות הפרה החולבת של מערכת החינוך הדורשת מאיתנו לממן את תכנית הלימודים עצמה, באמצעות מס חינוך הקרוי 'תשלומי הורים' ויורד לכולנו מהנטו. כולנו משלמים מיסים האמורים לממן את מערכת החינוך שהרי המדינה הגדירה את החוק חוק חינוך חובה חינם וכך גם קבעו וועדות המקצועיות (שמינו שרי החינוך עצמם) החוזרות כול שנה על המנטרה: תשלומי ההורים חייבים לעבור מן העולם".

לפני שבועיים אישרה ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה וזאת חרף מאבקם העיקש של ההורים והבטחת משרד החינוך בשנה שעברה כי בשנה הקרובה יחול צמצום משמעותי בתשלומי ההורים. המאבק לביטול תשלומי ההורים נכנס לשנתו ה-26, עת החל עם מסקנות ועדת לנגרמן שדנה בנושא וקבעה כי מדינת ישראל מחויבת לבטל את תשלומי ההורים לאלתר. בתחילת שנת הלימודים שמסתיימת בימים אלו יצאו ההורים בקריאה לחרם על תשלומי ההורים. החרם נמשך כחודש והסתיים עם הבטחת משרד החינוך לשינוי, הבטחה שכאמור, לא קוימה, דבר שמעמיד בסימן שאלה את פתיחת שנת הלימודים במועדה, שכן, לא מן הנמנע שההורים יצאו למאבק נוסף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!