דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק בזנות

הפללת הלקוח / שקד תציג היום לראשונה את תזכיר החוק להפללת לקוחות זנות

תזכיר החוק יוצג בדיון של ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות בו השרה וצוות משרדה יסקרו את היבטיו השונים של החוק | יו"ר הוועדה, ח"כ לביא: "נקווה שהשרה תבוא עם בשורה משמעותית ונפעל לקידומו המהיר של החוק לפני סיום המושב"

שרת המשפטים איילת שקד. צילום: הדס פרוש  פלאש 90
שרת המשפטים איילת שקד. צילום: הדס פרוש פלאש 90
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

תזכיר החוק להפללת לקוחות זנות ושיקום נשים בזנות יפורסם לראשונה היום (רביעי), ויוצג בוועדת המשנה למאבק בסחר בשים ובזנות, על ידי שרת המשפטים, איילת שקד ומנכל"ית משרד המשפטים, אמי פלמור. הוועדה, בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), צפויה להתכנס מחר לדיון בתזכיר הממשלתי לאיסור צריכת זנות ולשיקום הנשים במעגל. בדיון תשתתף השרה שקד, וצוות משרדה, שצפוי לסקור את תזכיר החוק על היבטיו השונים. עוד ישתתפו נציגי משרדי הממשלה וחברי כנסת, המשטרה, וארגוני הסיוע והשיקום.

התזכיר יוצג לראשונה לאחר חודשים ארוכים בהם היה מצוי בעבודה במשרד המשפטים, ואופיו היה מעורפל. רק בשבועות האחרונים הודיעה שקד על החלטתה כי הפללת לקוחות הזנות תעשה במתכונת של ענישה מנהלית ולא פלילית.

פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).
פשיטת משטרה על מתחמי זנות במתחם הבורסה בר"ג (צילום: דוברות המשטרה).

פרטים רבים בחוק טרם פורסמו, וביניהם: מה יהיה גובה הקנסות שייגבו מצרכני זנות, כיצד תדורג ענישת הצרכנים, ואיך יראה ההליך השיקומי שיוצע לנשים שורדות זנות.

יו"ר הוועדה, ח"כ לביא, מסרה: "אנחנו ניצבים בפני הזדמנות לעשות צעד היסטורי למען אלפי נשים, נערות ונערים הלכודים במעגל, ולמען החברה כולה. זוהי נקודת זמן קריטית, שכן קידום החוק משמעותי גם בבחינת השלכותיו המידיות בשטח, וגם בבחינת המשך קידומו תחת דין רציפות במידה והכנסת תתפזר. בדיון נבקש להעמיק בפרטי התזכיר הצפוי ולוודא שיהיה בר אכיפה ועם יכולת הרתעה ממשית, כך שיצמצמם משמעותית את הביקוש לזנות, ויתן מענים משמעותיים בשיקום ובסיוע. נקווה מאוד שהשרה תבוא עם בשורה משמעותית ונפעל לקידומו המהיר של החוק לפני סיום המושב".

היום הופץ לחברי הוועדה מכתב מטעם 'מכון ירושלים לצדק', ובו קריאה לח"כים לקדם את תזכיר הצעת החוק הממשלתית להפללת לקוחות זנות עוד במושב הנוכחי. במכתב נכתב כי 12,000 הנשים הנמצאות במעגל הזנות בישראל "מחפשות פתרון, שיוציא אותן ממעגל הזנות הנוראי. אין להן קול, ואין להן פנים, ובמקרים רבים, גם אין מי שיקשיב להן. לעומתן, לעשרות אלפי צרכני הזנות בישראל – יש קול ויש פנים. הם חיים מחוץ למעגל הבושה ומנהלים חיים יומיומיים, כמעט רגילים. לעת קצרה וקצובה, הם הופכים לזנאים, חסרי מצפון".

עוד נכתב כי "הגיע הזמן שנפסיק לשקר לעצמנו: אף אישה לא בוחרת מרצונה לעסוק בזנות. מאחורי כל חיוך, שעלול להתפרש כהזמנה מרצון, ישנה מצוקה אמיתית. אי אפשר להתעלם מהנתונים הכואבים: 90%-70% הגיעו לזנות, על רקע פגיעה מינית בילדותן, או על רקע מצוקה כלכלית חמורה, ו-76% מהן, היו שמחות למצוא עיסוק אחר".

בתחילת השבוע הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה להסרת אתרי אינטרנט המפרסמים שירותים של מתן זנות. כן הוגשה בקשה להגבלת גישה לאתר האינטרנט "סקס פורום" בו נוהגים צרכני זנות לפרסם את התרשמותם מנשים המספקות שירותי מין בתשלום.

המאבק בזנות (משמאל: פרופיל דף הפייסבוק 'when he pays', מימין: פלאש 90)
המאבק בזנות (משמאל: פרופיל דף הפייסבוק 'when he pays', מימין: פלאש 90)

במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות הגדירו את השבוע הנוכחי כ"שבוע משמעותי למאבק בצריכת זנות" הן בשל פרסום תזכיר החוק והן בשל הבקשה לסגירת האתרים. "מזה שנים אתר 'סקס אדיר' משמש גורם מרכזי בהנעת גלגלי תעשיית הזנות בישראל", מסרה עו"ד ועו"ס יעל בן סעדון, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. "האתר מאפשר מרחב פתוח ובטוח לדבריהם החשוכים, הבוטים והאלימים ביותר של עשרות אלפי צרכני זנות. אנו מברכות על הבקשה, אך ברור כי לא די בכך – יש להעמיד את בעליהם לדין פלילי, כך שישלם על שנים של רווחים על גבן של נשים בזנות, עת שאיפשר, הפעיל ועודד מרחב מבזה שכזה.

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות הוסיפה: "היום כבר ברור לכל כי הדרך האמיתית למגר את תעשיית הזנות היא איסור גורף על צריכת זנות. ביום רביעי נגלה אם אנו בדרך לעוד חודשי מריחה ארוכים נוספים או ששרת המשפטים אכן מתכוונת להעביר את החוק לאיסור צריכת זנות כבר במושב הכנסת הנוכחי. אם השרה אכן תפרסם את תזכיר החוק בשבוע הקרוב – נהיה עוד צעד בדרך להפסקת הניצול של כ-14,000 נשים, גברים, נערות, נערים וטרנסג'נדריות בזנות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!