דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

יחסי עבודה / שביתה בת יומיים בבית ההשקעות פסגות: "קוראים להנהלה להתעשת"

זאת בטענה שהמשא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, הנשמך מזה כשנתיים, נקלע למבוי סתום | ועד העובדים: "דומה שהנהלת החברה עדיין זקוקה לתזכורת כי כללי המשחק השתנו ושינויים דרמטיים מחייבים דיאלוג עם העובדים"

שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

800 עובדי פסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל, פתחו הבוקר (ראשון)  בשביתה בת יומיים  על רקע מבוי סתום במשא ומתן עם הנהלת החברה על הסכם קיבוצי ראשון, הנמשך מזה שנתיים. בשעה זו מפגינים העובדים מול בית אייפקס בתל אביב, בעלת השליטה בחברה. בין הקריאות בהפגנה: "זהבית כהן תתעוררי, העובדים שווים יותר" ו"די לחזירות".

לטענת העובדים, בעוד שבשנים האחרונות לא הייתה כל תוספת שכר בחברה, חלה דווקא שחיקה  הדרגתית במודל התגמול (על עמידה ביעדים שאינם מוגדרים בשכר). במסגרת השביתה לא ניתן מענה במוקד השירות, אין קבלת קהל, פעילות מערך התפעול מושבתת, פגישות שיווק אינן מתקיימות ולא מבוצעות שיחות שימור.

שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)

לפני שלושה שבועות שבתו העובדים למשך יום אחד, ובשבוע שעבר השביתו את העבודה למספר שעות. "קיווינו כי הצעדים המוגבלים הללו יעודדו את ההנהלה להתקדם במשא ומתן, אך לדאבוננו לא ראינו כל שינוי מהותי בעמדת החברה" אמר שלומי לוגסי יו"ר ועד העובדים, "דומה שההנהלה מתעקשת להכניס את ציבור הלקוחות אל המחלוקות שבמשא ומתן. הנהלת החברה ממשיכה להתנות כל עליית שכר בתוצאות הכלכליות של החברה, דרישה דרקונית שאין לה אח ורע בהסכמים הקיבוציים במשק".

העובדים חוששים גם כי שינויים רגולטורים, שייכנסו לתוקף בקרוב, יחייבו שינוי ארגוני אותו מכוונת הנהלת החברה לבצע באורח חד צדדי. "רק לפני מספר שבועות נמכרה פסגות ביטוח. מה שהחל כמהלך חד צדדי הסתיים בפיצוי הולם לעובדים . דומה שהנהלת החברה עדיין זקוקה לתזכורת כי כללי המשחק השתנו ושינויים דרמטיים מחייבים דיאלוג עם העובדים". אמר בן אשכנזי, חבר ועד נוסף.

חברת ההשקעות פסגות מנהלת למעלה מ-180 מיליארד שקל עבור 1.3 מליון לקוחות ושוויה מוערך בכ-3.5 מיליארד שקלים.  ב-2010 רכשה קרן אייפקס כ-76.8% מבית ההשקעות, אחת העסקאות הגדולות בתולדות שוק ההון המקומי. מאז הגדילה אייפקס את כוחה עד כדי 100% מן השליטה בחברה.

שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)

"העובדים מבינים שמי שיושב מולם במשא ומתן לא יכול לקדם את התהליך, מאחר  ומאחורי הקלעים קרן אייפקס נותנת הנחיות למשא ומתון נוקשה ומתיש על מנת לדחות את החתימה" סיכמו בוועד העובדים, "היום תידרש הנהלת אייפקס להסתכל לעובדים בעיניים. אנו קוראים להנהלת החברה להתעשת ולהתקדם במשא ומתן. לבית השקעות  אין זכות קיום ללא העובדים, הגיעה העת שבבעלי השליטה בחברה ובאי כוחם יכירו בכך".

מבית ההשקעות פסגות נמסר בתגובה כי"הנהלת פסגות מנהלת משא ומתן בשקיפות, באחריות ובתום לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על החלטתו של ועד העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על ועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המשא ומתן. הנהלת פסגות פועלת להמשיך את התנהלותה הסדירה של החברה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!