דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פנסיה

פנסיה / ההסתדרות ומנורה סיכמו: דמי ניהול מופחתים למקבלי שכר מינימום

על פי ההסכם , תקרת דמי הניהול של קרנות הפנסיה, לכלל המבוטחים בחברה המשתכרים עד 5,300 שקלים תעמוד על 3% על ההפקדות ו-0.25% על הצבירה | ניסנקורן: בשורה חשובה לרבבות עובדים, בוואקום שהותירה המדינה"

תלוש שכר (צילום אילוסטרציה: דבר)
תלוש שכר (צילום אילוסטרציה: דבר)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ומנורה מבטחים חתמו אתמול (ראשון) על הסכם, ראשון מסוגו, במסגרתו תופחת תקרת דמי הניהול למבוטחים בעלי שכר נמוך. ההפחתה תתבצע באופן אוטומטי לכל המבוטחים המשתכרים מתחת ל-5,300 שקלים בחודש. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום כי "הורדת דמי הניהול בקרן הפנסיה לעובדים בשכר נמוך היא בשורה חשובה שאנו מצליחים להביא לרבבות עובדים, בוואקום שהותירה המדינה ברפורמה שהובילה רשות שוק ההון".

במסגרת ההסכם, תקרת דמי הניהול למבוטחים בעלי שכר של עד 5,300 שקלים תרד מ-6% על ההפקדות ו-0.5% על הצבירה, כקבוע בחוק, לרמה של 3% על ההפקדות ו-0.25% על הצבירה. על פי ההערכות שפרסמו ההסתדרות ומנורה מבטחים מדובר בהטבה שעשויה להגדיל את הפנסיה של העובד בעד 10%.

ההסתדרות ומנורה מבטחים: הסכם לשיפור החיסכון הפנסיוני למשתכרי שכר המינימום (דוברות ההסתדרות)
ההסתדרות ומנורה מבטחים: הסכם לשיפור החיסכון הפנסיוני למשתכרי שכר המינימום (דוברות ההסתדרות)

חשוב להדגיש כי ההסכם מול מנורה מבטחים יחול על כלל המבוטחים בחברה המשתכרים מתחת ל-5,300 שקלhם, בלי קשר להיותם מאוגדים או לא. ההסכם, שאינו צמוד להסכם קיבוצי כלשהו, מהווה צעד ראשון מסוגו במסגרתו ההסתדרות חותמת על הסכם עם חברת ביטוח לשיפור תנאים גורף בחברה.

עם החתימה על ההסכם אמר ניסנקורן כי "אחרי המהלכים שהובילה ההסתדרות בשלוש השנים האחרונות, להעלאת שכר המינימום באלף שקלים, והגדלת פנסיית החובה ל-18.5%, היום אנו עושים צעד משמעותי נוסף כדי לשפר את הביטחון הכלכלי של העובדים בהגיעם לגיל הפרישה. הורדת דמי הניהול בקרן הפנסיה לעובדים בשכר נמוך, היא בשורה חשובה שאנו מצליחים להביא לרבבות עובדים, בוואקום שהותירה המדינה ברפורמה שהובילה רשות שוק ההון. אני רוצה להודות להנהלת מנורה מבטחים, על כך שנעתרה לבקשתי ופעלה, כחלוצה בענף, לגיבוש הבנות משותפות שמביאות לתיקון העוול. אני קורא לחברות נוספות המנהלות מוצרי פנסיה וגמל להוריד את דמי הניהול לעובדים בשכר נמוך".

בדבריו רמז ניסנקורן למה שמסתמן ככישלון של רפורמת פנסיית ברירת מחדל שהובילו משרד האוצר ורשות שוק ההון והושקה באפריל 2017. במסגרת הרפורמה זכו שתי קרנות פנסיה (הלמן אלדובי ומיטב דש) שהציעו דמי ניהול של 1.49% ו-1.31% מההפקדות, ושל 0.001% ו-0.01% מהצבירה. אומנם מדובר בדמי ניהול נמוכים משמעותית מאלו הקבועים בחוק, אך על פי הנתונים שפרסמה חברת הכנסת מיכל בירן (המחנה הציוני) בוועדת הכספים בסוף מאי, עולה כי מספר המצטרפים לפנסיית ברירת מחדל לא עומד בציפיות וכ-17% מהעובדים ממשיכים לשלם דמי ניהול בגובה התקרה הקבועה בחוק.

ניסנקורן תקף אז את הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר על כישלון הרפורמה ודרש הורדה של תקרת דמי הניהול בחוק. בתגובה גלגלה סלינגר את הכדור חזרה לניסנקורן כשדרשה מההסתדרות להכניס את הורדת דמי הניהול לתוך ההסכמים הקיבוציים וטענה כי הורדת תקרת דמי הפנסיה תפגע בעובדים בשכר נמוך, שיופנו על ידי סוכני הביטוח למוצרים יקרים יותר כמו ביטוח מנהלים.

לא לחינם בחרה ההסתדרות לחתום על ההסכם עם המבטחת הפנסיונית הגדולה בישראל. מעבר לצעד החשוב למבוטחי החברה, החתימה על ההסכם היום היא גם תשובה הולמת של ניסנקורן לסלינגר במסגרתה ההסתדרות מוכיחה כי ניתן להוריד את תקרת דמי הניהול, לפחות לבעלי השכר הנמוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!