דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / ערב של תהפוכות הסתיים בהצלחה לספרד שכמעט ספגה מפלה מול מרוקו

משחקי ההכרעה בבית א' וב' החלו בניצחון מרשים של אורוגוואי על רוסיה 0:3 | ספרד עם 2:2 מול מרוקו הנחושה, סיימה ראשונה בבית בזכות שער שיוויון של איראן מול פורטוגל (1:1) | בשמינית הגמר: אורגוואי - פורטוגל וספרד - רוסיה

נבחרת מרוקו חוגגת את הבקעת השער הראשון שלהם מול ספרד (צילום: AP Photo/Petr David Josek).
נבחרת מרוקו חוגגת את הבקעת השער הראשון שלהם מול ספרד (צילום: AP Photo/Petr David Josek).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ספרד – מרוקו 2:2

נבחרת ספרד, שלא הרשימה עד כה בטורניר, עם תיקו מול פורטוגל ממשחק הפתיחה וניצחון קטן על איראן, הגיעה למשחק מול מרוקו שלא כבשה בטורניר. פרננדו היירו ידע שניצחון או תיקו ומעידה של פורטוגל מול איראן יבטיחו לספרדים את המקום הראשון.

המשחק החל משער מפתיע למרוקו בדקה ה-14 מרגלו של חאליד בוטייב. כעבור חמש דקות איסקו איזן אחרי בישול נפלא של אנדרס אינייסטה. המרוקאים לא הורידו רגל מהגז ובוטייב הגיע למצב מסוכן נוסף שנבלם אצל דה חאה.

במחצית השנייה מרוקו הראתה ניצוצות. בדקה ה-55 נורדין אמרבאט בעט בעוצמה ונעצר במשקוף. כשהיה נראה שהמשחק הולך להסתיים בשיוויון 1:1, המרוקנים עשו את הבלתי ייאמן כאשר בדקה ה-81 יוסוף אן-נסרי המחליף של בוטייב, עלה גבוה מעל סרחיו ראמוס ונגח בעוצמה לרשת של דה חאה, 1:2 מדהים למרוקו!

בתוספת הזמן ספרד קיבלה קרן, המרוקנים זעמו שהקרן יצאה לדרך כשהם לא היו מוכנים. יאגו אספס בעט עם העקב פנימה, אולם השער נפסל בטענה לנבדל, לאחר שהשופט רבשאן אירמטוב ביקש לקבל אישר מהוידאו הוא קבע שהשער היה חוקי וספרד צימקה ל-2:2. הספרדים לא ידעו עד כמה השער הזה היה חשוב עבורם, כיוון שבאותו הזמן איראן השוותה ל-1:1 מול פורטוגל וספרד, שהייתה בפיגור מול מרוקו, סיימה במקום הראשון בבית והיא תפגוש את רוסיה בשמינית הגמר.

יאגו אספס הספרדי מבקיע שער שני מול נבחרת מרוקו (צילום: (AP Photo/Petr David Josek).
יאגו אספס הספרדי מבקיע שער שני מול נבחרת מרוקו (צילום: (AP Photo/Petr David Josek).

פורטוגל – איראן 1:1

הנבחרת הפורטוגלית הגיעה במטרה להבטיח לעצמה את המקום הראשון בבית ב'. אחרי מחצית ראשונה ללא איומים מיוחדים, פורטוגל עלתה ליתרון בדקה ה-45 משער של ריקרדו קווארסמה. הפורטוגלים העלו הילוך ובדקה ה-53, כריסטיאנו רונאלדו הוכשל ברחבה ופורטוגל קיבלה פנדל, אותו ניגש רונאלדו לבעוט, אך הכדור שלו נעצר על ידי השוער עלירזה ביירנבאנד. פורטוגל שמרה על התוצאה ובדקה ה-83 רונאלדו קיבל כרטיס צהוב אחרי עבירה גסה. בדקה ה-93 כאשר ספרד כבר השוותה מול מרוקו במשחק המקביל, האיראנים קיבלו פנדל דרמטי אותו בעט קארים אנסריפארד שנכנס כמחליף ושם את הכדור ברשת 1:1 דרמטי ביותר שהוריד את פורטוגל למקום השני בבית שולח אותה למשחק מול אורוגוואי בשמינית הגמר.

אורוגוואי – רוסיה 0:3

נבחרת רוסיה המרשימה עד כה בטורניר עם מאזן כיבושים של 1:8, הגיעה למשחק האחרון בשלב הבתים שיקבע מי תסיים ראשונה בבית א', מול אורוגאווי שגם לה שני ניצחונות קלילים עד כה.

כבר בדקה ה-10 עלתה הנבחרת של אוסקר טבארס ליתרון מוקדם מבעיטה חופשית של לואיס סוארס. בדקה ה-23 ה"סלסטה" הגדילו את היתרון כאשר בעיטה של דייגו לקסאלט פגעה במלך השערים של רוסיה בטורניר, דניס צ'רישב שהתכבד גם בשער עצמי. בדקה ה-36 מכה נסופת לרוסים, כאשר איגור סמולניקוב הורחק בצהוב שני. במחצית השנייה הרוסים התקשו לחזור למשחק והדרום אמריקאים לא הראו רעב גדול, עד הדקה ה-90, כאשר קרן מימין הגיעה לראש של דייגו גודין, שנגח למרכז השער, אקינפייב הדף לרגלו של אדינסון קבאני שדחק מקרוב והצטרף לחגיגה. בסיום שלב הבתים אורוגוואי ראשונה עם 9 נקודות ורוסיה במקום השני.

שחקני נבחרת אורוגוואי חוגגים לאחר אחד השערים בניצחון על נבחרת רוסיה. 25 ביוני (AP Photo/Efrem Lukatsky)
שחקני נבחרת אורוגוואי חוגגים לאחר אחד השערים בניצחון על נבחרת רוסיה. 25 ביוני (AP Photo/Efrem Lukatsky)

ערב הסעודית – מצרים 1:2

סגנית אלופת אפריקה פגשה את ערב הסעודית למשחק על כבוד. המשחק התחיל עם הרגע מרגש במיוחד כאשר השוער המצרי עיסאם אל-חדארי עלה בהרכב הנבחרת בגיל 45 ו-161 יום, בכך שבר את שיאו של פאריד מונדראגון הקולומביאני והפך לשחקן המבוגר בתולדות המונדיאל.

מצרים עלתה ראשונה על לוח התוצאות כשמי אם לא מוחמד סלאח כבש בדקה ה-22, עם הקפצה אמנותית מעל השוער הסעודי, מצרים ביתרון 0:1. בדקה ה-41 הגיע הרגע הגדול של השחקן המבוגר במונדיאל. נגיעת יד של אחמד פתחי ברחבה העניקה לסעודים פנדל אותו בעט פאהד אל-מוולארד, אבל עיסאם אל-חדארי עצר אותו כמו שוער ענק.

https://twitter.com/TheSporTalk/status/1011278984007573504

לרוע מזלו, הסעודים קיבלו פנדל נוסף אותו בעט סלמן אל-פראז' שהכניע את אל חדארי ואיזן ל-1:1. במחצית השנייה סאלם אל-דווסארי קיבל את הכדור מעבדאללה עטיף שניצח את המשחק עבור מרוקו 1:2, הפרעונים מסיימים אחרונים בבית, אכזבה קשה למוחמד סלאח שקיווה למונדיאל טוב יותר עבורו ועבור נבחרתו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!