דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת החלטורה

כלכלת החלטורה / ביהמ"ש הבריטי העניק ל'אובר' תקופת מבחן בה תוכל לפעול בלונדון

זאת בעקבות ערעור שהגישה החברה לאחר שרישיונה לפעול בעיר נשלל ממנה בשנה שעברה בשל תלונות שהוגשו נגדה בגין פגיעה בעובדים ופגיעה בביטחון הנוסעים | בסוף תקופת מבחן של 15 חודשים, יוחלט אם להעניק לחברה רישיון קבוע

נהג אובר (צילום: Dllu / מתוך Wikimedia).
נהג אובר (צילום: Dllu / מתוך Wikimedia).
יונתן קירשנבאום

למרות התלונות המרובות נגדה, בית המשפט הבריטי העניק אתמול (שלישי) לחברת אובר תקופת מבחן של 15 חודשים בהם תוכל לפעול באופן חוקי בלונדון, זאת בתגובה לערעור שהוגש על ידי החברה לאחר שבשנה שעברה שללה חברת התחבורה של לונדון את רישיונה של החברה לאחר מספר תלונות שהוגשו נגדה. עם זאת, עורכי דינה של החברה הצליחו לשכנע את השופטים שאובר שינתה את קוד הפעולה שלה, וזכו בתקופת מבחן שבסופה יוחלט האם להעניק לה רישיון קבוע.

במהלך הדיונים הודו עורכי דינה של החברה כי שלילת הרישיון של החברה היתה מוצדקת, אך טענו כי מאז ערכה החברה בדק בית, ושינתה את אופני הפעולה שלה. בצעד שמצביע על חשיבותה של לונדון כשוק לחברה, עורכי הדין הציעו לשלם את כלל הוצאות תהליך הערעור, שעומדים על כ-423 אלף פאונד. טענתה של אובר היא שלאחר החלפת ההנהלה בבריטניה ושינויים שנערכו במבנה הפנימי של החברה, אובר תוכל לעמוד בכללים שהוצבו לה על ידי בית המשפט. הנחיות אלו כוללות מתן זכויות מלאות לנהגי החברה, החלטה שאובר נאבקה נגדה לאורך זמן, וממשיכה להיאבק בה.

במהלך הדיון הציעה החברה שיפור בתנאי העסקתם של נהגי אובר, בנוסף להתחייבות להישמע לפיקוח של חברת התחבורה הציבורית. עם זאת, החברה ממשיכה להיאבק נגד החלטת בית המשפט הבריטי שלא להכיר בנהגי החברה כעובדים עצמאיים, אלא כשכירים של חברת אובר. ככאלה, דרש בית המשפט כי אובר תדאג לעמוד בכלל חוקי ההעסקה, הכוללים שכר מינימום, זכות התאגדות ועוד.

בנוסף, התחייבה החברה לביקורת נוקשה יותר על פעילותם של הנהגים, לאחר מקרה האונס שאירע בשנה שעברה בלונדון על ידי נהג אובר. עם זאת, חברת התחבורה של לונדון ביקרה את החלטת בית המשפט, ואמרה שלאור התנהלותה של החברה, יש לנקוט בזהירות ביחס להתחייבויותיה. הלן צ'פמן, מנהלת אגף הרישוי בחברת התחבורה של לונדון אמרה בבית המשפט כי אובר התנגדה במשך שנים לניסיונות לפקח על פעילותה, וטענה שעוד לא עבר מספיק זמן כדי לבחון האם החברה באמת שינתה את התנהלותה.

"היו לנו חמש שנים של מערכת יחסים קשה מאד עם אובר" אמרה צ'פמן. "החברה הרגישה שהיא לא צריכה שיפקחו עליה". גם נציג איגוד נהגי המוניות, ג'רלד גורייט הזהיר ממתן רישיון לחברה וטען שהופעתה בבית המשפט היתה "אובר בתחפושת של תמימות". נציגה נוספת של חברת התחבורה של לונדון אמרה כי ידרש פיקוח מוגבר על החברה בכדי להחזיר את אמון הציבור בה. "ביטחונם של תושבי לונדון הוא בראש סדר העדיפויות שלנו. לכן, נפקח עין על פעילותה של אובר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!