דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרסום ראשון / 47 יום לסגירה: עובדים בחינוכית הוזמנו לשימוע לקראת סיום העסקה

הראשונים לקבל את הבשורה המרה: עובדי חברות כוח אדם | ביום ראשון האחרון נדחה הדיון בחוק להצלה חלקית של החינוכית, לבקשת ראש הממשלה נתניהו

הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה(ועד העובדים)
הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה(ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החלו השימועים לפני פיטורים של עובדי חברות כוח האדם בטלוויזיה החינוכית על רקע סיום שידורי הערוץ באמצע אוגוסט – זאת על פי חוק השידור הציבורי. כך נודע ל'דבר ראשון'. מדובר לפי שעה בשישה עובדים ממחלקת הדיגיטל המועסקים בחמש חברות שונות, ומספר עובדי מחשוב שזומנו לשימועים.

הפגנת עובדים להצלת החינוכית (צילום: ניצן צבי כהן)
הטלוויזיה החינוכית תיסגר על פי חוק בעוד:
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

על אף הבטחתו של ח"כ מיקי זוהר – הצעת החוק לביטול הסגירה של החינוכית לא נדונה ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה – לאור בקשתו של ראש הממשלה לעכב את ההצבעה על מנת שהוא וזוהר יוכלו להיפגש בנושא. באוצר טענו כי ישנה בעיה להסיט מתקציב תאגיד השידור הציבורי את הכספים שיועדו להקמת ערוץ הילדים והנוער החלופי.

"זה לא היה חדש או מפתיע" אמר לדבר ראשון שוקי ברקן, עובד קבלן כוח אדם בצוות הדיגיטל של הערוץ. "הודיעו לנו מראש שיעשו את זה 45 ימים לפני מועד הסגירה המתוכנן כי זו הפרוצדורה: החינוכית העבירה לחברות ההשמה הודעה שהיא נסגרת באמצע אוגוסט – הם צריכים להודיע לנו על הפיטורים 45 יום קודם לכן, ולא יכולים לעשות זאת בלי לזמן אותנו לשימוע. אז יום לפני ה-45 ימים זימנו אותנו לשימוע".

חדר הבקרה והעריכה של הטלוויזיה החינוכית, ברמת אביב, תל אביב. ארכיון. (צילום: עינת אקנר)
חדר הבקרה והעריכה של הטלוויזיה החינוכית, ברמת אביב, תל אביב. ארכיון. (צילום: עינת אקנר)

ברקן הוסיף ואמר לדבר ראשון, כי יש בסיטואציה חוסר הגינות נוספת: "אני נאבקתי והפגנתי בזמני הפרטי כנגד הסגירה. עכשיו מפטרים אותי, ואם המאבק שלנו יצליח והחינוכית לא תיסגר חברת כוח האדם תוכל להעסיק אותי מחדש ויוכלו גם שלא – אבל לי אסור יהיה ללכת לחברה אחרת משום שאני חתום על סעיף מניעת תחרות". לצד ברקן, רבים מעובדי קבלני כוח האדם בערוץ מעורבים אף הם במאבק העובדים כנגד הסגירה הצפויה.

"זה מאוד כואב לנו ואנחנו מצרים על כך, ומקווים מאוד שהגזרה תשתנה לפני שהפיטורין יכנסו לתוקף" מסרה לדבר ראשון לימור זהבי מועד העיתונאים. "ביום ראשון הצעת החוק צפויה לעלות לועדת השרים לחקיקה ואנחנו מקווים מאוד לשמוע חדשות טובות. כיוון שגם תיקון חוק הפיצול של תאגיד השידור הציבורי עולה – אנחנו מקווים מאוד שיווצרו התנאים שיאפשרו לבצע גם את התיקון הנחוץ להצלת הטלוויזיה החינוכית – ואז נוכל להמשיך ליצור עוד 52 שנים".

הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר כוללת אף היא קיצוץ של כ-40% מתקציב החינוכית בתוך שנתיים. מנכ"לית החינוכית ד"ר אורנה שמחון הכינה תוכנית התייעלות המבוססת על קיצוץ זה, במסגרתה כמחצית מעובדי הערוץ יפוטרו – זאת על אף שבעשור האחרון הצטמצם כבר מספר עובדי החינוכית מ-400 לכ-180, והיא אף זכתה לאות הוקרה בתחום ההתייעלות מצד נציבות שירות המדינה ב-2015.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!