דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / יום גדול לשוערים: שני משחקים שהגיעו לפנדלים ופרידה מנבחרת ספרד

רוסיה ממשיכה ביכולת הקטלנית שלה ושולחת את ספרד הביתה מוקדם בתום דו קרב פנדלים | דנמרק וקרואטיה כבשו שני שערים ב-4 דקות, אבל גם הם הגיעו לדו קרב פנדלים, בו ניצחו הקרואטים אחרי שלל הדיפות של שמייכל וסובאשיץ`

שחקני נבחרת רוסיה חוגגים את הניצחון על ספרד בשלב שמינית גמר המונדיאל (צילום ארכיון: AP Photo/Manu Fernandez)
שחקני נבחרת רוסיה חוגגים את הניצחון על ספרד בשלב שמינית גמר המונדיאל (צילום ארכיון: AP Photo/Manu Fernandez)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרמניה, ארגנטינה פורטוגל וכעת גם ספרד – בחוץ! אלופת העולם לפני 8 שנים ואחת הנבחרות החזקות בעולם הודחה בפנדלים ע"י מארחת הטורניר רוסיה 3:4. קרואטיה ודנמרק כבשו בדקות הפתיחה אבל מאז הדקה הרביעית לא מצאו את הרשת וגם המשחק השני הלך לפנדלים, שם השוערים גנבו את ההצגה ולבסוף קרואטיה ניצחה ועלתה לרבע הגמר ותפגוש שם את רוסיה.

רוסיה – ספרד 1:1 (3:4 בפנדלים)

אחרי שערב המונדיאל חוו טלטלה כשהמאמן ז'ולן לופטגי פוטר ובמקומו מונה פרננדו היירו, הצליחה נבחרת ספרד להגיע לשמינית הגמר בתצוגה משכנעת. על הנייר המשחק מול רוסיה היה צריך להיות שלהם, אבל למארחת כפי שכבר ראינו אין סנטימנטים לאף נבחרת.

ספרד פתחה את המשחק בסערה, אחרי 11 דקות, בעיטה חופשית של מרקו אסנסיו כמעט ומצאה את סרחיו ראמוס, אבל הוא פגע ברגלו של סרגיי איגנאשביץ' ונכנס לרשת של איגור אקינפייב. 0:1 לספרד.

ספרד איפשרה לרוסים לקום מהקרשים ובדקה ה-36, אלכסנדר גולובין כמעט ומצא את הפינה הרחוקה של דויד דה חאה. לא עברו 5 דקות ונגיעת יד של פיקה ברחבה סידרה פנדל לרוסים, ארטיום דזיובה ניגש לבעוט והכניע את דה חאה, 1:1 במחצית.

המחצית השנייה ספרד המשיכה להכתיב את הקצב, אבל שתי הקבוצות היו מהוססות למדי. היירו ערך חילופים והכניס את אנדרס אינייסטה, אינייסטה שהודיע שלא ימשיך בנבחרת ספרד אחרי המונדיאל, הגיע להזמנות מצויינת, כאשר בבעיטה לרחבה החמש כמעט הפתיעה את אקינפייב, שגם השתלט גם על הכדור החוזר של יאגו אספאס. 90 הדקות תמו בשיוויון והמשחק עובר להאכה ראשונה במונדיאל.

בדקה ה-109 ספרד ניסתה להריע את התתמודדות ללא הצלחה, כדור חופשי הוגבה לרחבה, פיקה וראמוס נתפסו בחולצה ונפלו. השופט ביורן קויפרס קיבל התייעץ במצלמות ה-VAR והחליט לא לתת פנדל. הולכים לדו קרב פנדלים.

אינייסטה התכבד בבעיטה הראשונה ובעט בקור רוח את ה-0:1 לספרד.  סמולוב השווה. פיקה קבע 1:2 בקלות, איגנשביץ'. במצב של 2:2 קוקה ניגש לבעוט ואקינפייב הדף. גולובין סידר יתרון ראשון לרוסיה. ראמוס ודניס צ'רישב (שגדל בספרד) בעטו בהצלחה ל-3:4 לרוסיה. יאגו אספאס ניגש לבעוט, אקינפייב נמתח והצליח להדיף עם השרוכים של הנעל לניצחון! רוסיה ברבע הגמר על חשבון ספרד. 

קרואטיה – דנמרק 1:1 (3:4 בפנדלים)

גיבורי המשחק הזה הם ללא ספק השוערים דניאל סובאשיץ' וקספר שמייכל. למרות שהמשחק התריח רע מאוד מבחינתם, עוד לא חלפה דקה וכבר דנמרק הבקיעה, כאשר מתיאס יורגנסון ניצל טעות של ההגנה לאחר הגבהה לרחבה ובנגיעה מקרוב העלה את הדנים ליתרון.

קרואטיה השיגה שיוויון מהיר לאחר 3 דקות, כשמריו מנדז'וקיץ' ניצל גם הוא טעות של ההגנה הדנית וכבש מקרוב. 1:1 אחרי 4 דקות –  מעולם שתי הקבוצות לא כבשו מוקדם כל כך במשחק. מאז שני השערים, המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, הקבוצות התקשו לייצר מצבים לשער ניצחון והנה יש לנו כבר הארכה שנייה.

בדקה ה-116 קרואטיה קיבלה הזדמנות ענקית כדי לסגור את הסיפור. לוקה מודריץ', שלח את אנטה רביץ' לאחד על אחד מול שמייכל, אבל הוא לא השתלט על הכדור והוכשל ע"י יורגנסן – קרואטיה מקבלת פנדל יקר מאין כמוהו. מודריץ' ניגש לבעוט וקספר שמייכל הדף מצוין ושלח את הנבחרות להכרעה בפנדלים.

שוער נבחרת דנמרק קספר שמייכל עוצר את בעיטת הפנדל של שחקן נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ' בהארכה בשלב שמינית המונדיאל. 2 ביולי (AP Photo/Martin Meissner)
שוער נבחרת דנמרק קספר שמייכל עוצר את בעיטת הפנדל של שחקן נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ' בהארכה בשלב שמינית המונדיאל. 2 ביולי (AP Photo/Martin Meissner)

דו קרב הפנדלים הפך מהר מאוד לקרב ראש בראש בין השוערים של שתי הנבחרות. כריסטיאן אריקסן ניגש לבעוט ראשון עבור דנמרק והחמיץ, אחריו גם מילאן באדל הקרואטי החמיץ סימון קיאר היה הראשון. שמייכל וסובאשיץ'`המשיכו לעצור בעיטות, מודריץ' כבש ופיבאריץ' החמיץ. כל האחריות נפלה על איבן ראקיטיץ' שבעט בקור רוח והכניע את שמייכל המצוין. קרואטיה ברבע הגמר!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!