דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / ליצמן: "לא אוציא תרופות מצילות חיים מסל הבריאות, זה פייק ניוז"

סגן שר הבריאות הציג היום (ב') ההתקדמות בביצוע התכניות של משרדו לוועדת הבריאות של הכנסת | ח"כ אלאלוף: הזנחנו את תחום הבריאות, כמו גם את תחום הרווחה, מאז שנת 2003"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"זה פייק ניוז. מעולם לא אמרתי את זה ולא ביקשתי את זה. לא נוציא כלום מהסל הציבורי אבל אתמוך בהרחבה לבעלי השב"ן", כך אמר היום (שני) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על הדיווחים כי בכוונתו לפעול להוציא מסל הבריאות הממלכתי תרופות מצילות חיים. ליצמן אמר את הדברים בתשובה לשאלות חברי הכנסת מהמחנה הציוני איציק שמולי ומיכל בירן, במהלך הצגת ההתקדמות בביצוע התוכניות של משרדו לוועדת העבודה הרווחה והבריאות.

עוד אמר ליצמן כי "לסל הבריאות מוגשים מאות תרופות וטכנולוגיות חדשות, אך תקציב הסל מוגבל לחצי מיליארד שקל, למרות שהגדלנו את התקציב. לכן אני תומך ברעיון להעניק אפשרות למבוטחי השב"ן, שהם רוב האוכלוסייה, לקבל תרופות מצילות חיים דרך הביטוח הזה". ח"כ בירן טענה בתגובה כי מדובר באפלייה וכי סגן השר "שם תווית מחיר על חיי אדם. זה לא מוסרי ואני מקווה שנעצור את זה".

בהתייחס להצעת החוק להצבת מצלמות בבתי חולים סיעודיים, אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ) כי "במקום לפתור בעיות, אתם מצלמים אותן". סגן השר ליצמן אמר בתגובהכי  "אף אחד לא יעולל רע אם הוא יידע שמצלמים אותו".

ליצמן התייחס גם לפרסומים על ירידה במספר הסטודנטים לרפואה. לדבריו, "אני לא בא לטייח ולהגיד שהמצב מצוין, המצב הוא לא כל כך סימפתי, אבל עשינו צעדים גדולים ואנחנו נדביק את הפער. בשנת 2005 למדו בארץ 400 סטודנטים לרפואה, וב-2016 למדו כבר 770. נעלה ליותר מ-900 באמצעות בית הספר לרפואה שייפתח באריאל. הוספנו ונוסיף עוד MRI ו'רובוטים'. לטענתי בכלל לא צריך לקבל אישורים ממשרד האוצר על זה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הוסיף כי "הוספנו מיטות אשפוז, אמנם באיחור אבל הוספנו. הורדנו ב-2% בשנה את הפניות למלר"דים (מחלקות לרפואה דחופה, ט.כ), אבל זמני ההמתנה עולים כי פונים חולים יותר קשים".

לדבריו, "החלה הידברות עם משרד האוצר לגבי היערכות אסטרטגית לשנים 2030-2020. זה צורך ממשי לאור הזדקנות האוכלוסייה, התייקרות התרופות והשירותים, עלייה בתחלואה כרונית וציפיות גוברות מהציבור. בנוסף, צריכים לעשות שינוי בדרך שבה אנחנו מתקצבים בתי חולים, טרם השלמנו זאת. יש כבר תכנון לבית חולים בקריות. נעדכן בקרוב מאוד את נוסחת הקפיטציה (מנגנון חלוקת הכספים שנגבים על חוק בריאות ממלכתי בין קופות החולים, ט.כ), יש לזה משמעות רבה מאוד".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר לסיכום כי "למרות כל המאמצים והתקציבים שהתווספו, והעבודה האדירה של סגן השר וצוות המשרד, אנחנו עדיין בפיגור רב לעומת ה-OECD. הפערים גדולים בכל התחומים, בכוח אדם, בתשתיות ועוד. הזנחנו את תחום הבריאות, כמו גם את תחום הרווחה, מאז שנת 2003. הפסקנו לתמוך בתחומים האלה בצורה משמעותית. לא לקחנו בחשבון את הגידול באוכלוסייה. השאלה המהותית היא: איזו רמת שירותי בריאות אנחנו רוצים במדינה? הידע שברשותנו הוא אדיר, אבל הוא לא מגיע לכלל האוכלוסייה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!