דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה

את אחי אנוכי מבקש / המשטרה מונעת מפעילים למען יהודי אתיופיה להפגין מול ביתו של דרעי

מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה הודיע כי שני פעילים זומנו לחקירה וכי ההפגנה השבועית מול ביתו של שר הפנים לא אושרה | "מנסים להשתיק אותנו, לא נירתע" אומרים הפעילים | המשטרה: המפגינים הפרו תנאי הרישיון

הפגנת המטה להעלאת יהודי אתיופיה בהפגנה מול ביתו של שר הפנים דרעי והשר אריה דרעי. 12 ביוני (צילום: דוד טברסקי | פלאש 90).
הפגנת המטה להעלאת יהודי אתיופיה בהפגנה מול ביתו של שר הפנים דרעי והשר אריה דרעי. 12 ביוני (צילום: דוד טברסקי | פלאש 90).
דוד טברסקי

מספר פעילים למען העלאתם של שארית יהודי אתיופיה זומנו לחקירה במהלך השבוע האחרון, וזאת לאחר שלטענת המשטרה הם הפרו את התנאים בהם אושר להם לקיים הפגנה לפני כשבוע. ההפגנה המדוברת התרחשה מול ביתו של שר הפנים אריה דרעי בשכונת הר-נוף בירושלים, שם מקיימים הפעילים משמרת מחאה מזה מספר שבועות בכל יום שלישי בשבוע. בהפגנות, אשר בחלקן השתתפו על פי טענת המארגנים כמאה משתתפים, מיועדות ללחוץ על שר הפנים דרעי לאשר את הגעתם ארצה של כ-8000 יהודים שעדיין ממתינים באתיופיה.

אריה דרעי. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.
אריה דרעי. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.

"אנו לא נרתעים מהניסיונות להצר את צעדינו" נאמר היום בהודעה של מטה המאבק ביחס לפעולות המשטרה. "מי שלא רצה אותנו בשכונת הר נוף יקבל אותנו בכנסת. בימים אלו אנו נערכים להפגנה גדולה, פרטים נוספים בהמשך," לפי ההודעה.

"המשטרה החליטה להפסיק את ההפגנות שלנו", סיפר לדבר ראשון נתן טאיצ'ו, ממטה המאבק למען העלאת יהודי אתיופיה. "לטענתם לאחר ההפגנה האחרונה היו התפרעויות כשהם דרשו להפסיק את ההפגנה. עכשיו משטרה חקרה שני פעילים. והם אומרים לנו שאנחנו לא נוכל להמשיך להפגין מול הבית של השר. זהו מהלך לא לגיטימי. לא חרגנו מהתחום הלגיטימי בתגובה למשטרה (במהלך ההפגנה – ד. ט.)".

"לדעתנו יש פה מטרה שהיא מעבר לסתם עניין חוקי ויש כאן מהלך ממשלתי לנסות להשתיק את המחאה הזו" אמר טיאצ'ו.

הפגנת המטה להעלאת יהודי אתיופיה בהפגנה מול ביתו של שר הפנים דרעי. 12 ביוני (קרדיט: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)
הפגנת המטה להעלאת יהודי אתיופיה בהפגנה מול ביתו של שר הפנים דרעי. 12 ביוני (קרדיט: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)

בעקבות זימון הפעילים לחקירה, התקבלה החלטה במטה המאבק לצאת למהלך מחאתי רחב וגדול יותר. "כנגד מה שעשו לנו" אמר טיאצ'ו, "אנחנו מתכננים הפגנה גדולה מול משרדי הממשלה, מול הניסיון להשתיק אותנו אנחנו רוצים לבוא ולזעוק יותר חזק מול משרדי הממשלה בהפגנה שהתאריך שלה יקבע בזמן הקרוב".

ממשטרת ישראל נמסר: "ראוי להעמיד דברים על דיוקם. במשך השבועות האחרונים התקיימו במקום, בלב שכונת מגורים, הפגנות שאושרו על ידי המשטרה כבקשת המפגינים ללא חריג. לצערנו בהפגנה האחרונה בחרו המפגינים להפר את התנאים שנקבעו על ידי המשטרה כחוק לצורך שמירה על שלום הציבור, בטיחותו וביטחונו.

"כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף, חלק ניכר מהמפגינים חסמו את הכביש בניגוד לחוק.
כתוצאה מהפרת החוק ותנאי ההפגנה שנקבעו, זומנו לחקירה שניים ממארגני ההפגנה בסיומה שוחררו, ולמרות ההפרה ניתן האישור להמשיך ולהפגין בקרבת מקום באופן שימנע הישנות מקרה דומה כמעט בכל זמן שיחפצו, ובכפוף לעמידה בתנאים שנקבעו.
משטרת ישראל מאשרת מדי יום עשרות בקשות להפגין ולקיים אירועים תחת כיפת השמיים בהתאם להוראות החוק וכך היה גם במקרה זה.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה, ובתנאי שזו לא תפר את החוק או תוביל לפגיעה בשלום הציבור וביטחונו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!