דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / אין רגע דל: בתום דרמה, אנגליה חוזרת לרבע הגמר לאחר 12 שנים

אחרי שכבר הוליכה 0:1 בתוספת הזמן הגיע השער המצמק של קולומביה מראשו של מינה ולבסוף ניצחה אנגליה אחרי דו-קרב פנדלים דרמטי | בדרבי האירופאי, שבדיה הצליחה להשיג 0:1 קטן על שוויץ ועלתה לרבע הגמר, שם תפגוש את אנגליה

נבחרת אנגליה חוגגת את נצחונה מול נבחרת קולומביה (צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan).
נבחרת אנגליה חוגגת את נצחונה מול נבחרת קולומביה (צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אנגליה – קולומביה 1:1 (3:4)

האנגלים שעלו מהמקום השני בבית בעקבות הפסד לבלגיה הגיעו במטרה לעלות לרבע הגמר לאחר היעדרות של 12 שנים. קולומביה שחסרה את הכוכב חאמס רודריגס ידעה שהיא צריכה להיות במיטבה כדי להדיח את האנגלים ולהמשיך בטורניר.

המחצית הראשונה הייתה חלשה וזהירה מאוד מצד שתי הקבוצות. אנגליה נראתה יותר מאורגנת על המגרש בעוד קולומביה נראו לא מפוקסים. לבסוף המחצית הסתיימה בתיקו מאופס.

במחצית השנייה המשחק הפך ליותר אגרסיבי ולחוץ. בדקה ה-57 קרלוס סאנצ'ס העיף את הארי קיין על הקרקע ברחבה ולשופט לא הייתה ברירה אלא לשרוק לכדור עונשין מ-11 מטרים. החלוץ האנגלי שכבש עד כה חמישה שערים ניגש לבעוט ושם את הכדור בפנים – 0:1 לאנגליה. בדקות לאחר השער אנגליה המשיכה לתקוף והייתה קרובה יותר ל-0:2, לולא החמצות.

לקראת סוף 90 הדקות הקהל הקולומביאני הקצבי החל לדחוף את הנבחרת שלו והקולומביאנים ניסו להשיג את השיוויון. שתי דקות בתוך תוספת הזמן קולומביה קיבלה כדור קרן, גם אוספינה השוער נכנס לרחבה, אבל הבלם יירי מינה התרומם מעל כולם ונגח פנימה את השוויון המטורף שהרים את כל קולומביה על הרגליים.

בהארכה, קולומביה היו באופוריה מהשער וחיפשו לעשות מהפך, אנגליה שיחקה מסודר והמשיכה לסכן מהמצבים הנייחים, אבל בדקה ה-105 דייר החמיץ מצב מצוין להכריע את ההתמודדות והמשחק הלך לדו-קרב פנדלים.

חמשת הפנדלים הראשונים היו מדוייקים וקולומביה כבר הובילה 2:3, אבל אז ג'ורדן הנדרסון בעט וסחט עצירה יפה מאוספינה. קולומביה כבר הריחה ניצחון, אבל אוריבה בעט חזק למשקוף והחוצה. טריפייר כבש לאנגליה, ובאקה בעט לא מספיק טוב וסחט עצירה של השוער האנגלי פיקפורד. אחרון לבעוט היה דייר שלא התרגש ובעט את הפנדל המוצלח פנימה ובכך שבר את המחסום האנגלי של 12 השנים בלי העפלה לרבע הגמר.

שבדיה – שוויץ 0:1

קרב אירופאי קלאסי בין הצהובים משבדיה לאדומים משוויץ, אחרי ששתי הנבחרות הרשימו עד כה בשלב הבתים. בסיום המשחק שלא התעלה לרמה גבוהה והיה מלא במאבקי כוחות ומעברים להתקפה מול הגנות צפופות וחזקות משני הצדדים, נבחרת שבדיה מנצחת את נבחרת שוויץ, לאחר שבעיטה של אמיל פורסברג מחוץ לרחבה פגעה במנואל אקאנג'י שהסיט את הכדור לתוך שערו הוא.

נבחרת שבדיה חוגגת את נצחונה על נבחרת שוויץ במונדיאל (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky).
נבחרת שבדיה חוגגת את נצחונה על נבחרת שוויץ במונדיאל (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky).

השוויצרים פתחו טוב יותר את המשחק, אך סבלו מחוסר דיוק בחלק ההתקפי. השליטה של האדומים בכדור הפכה אותם למסוכנים יותר, אך הפעם שקירי וחבריו התקשו למצוא את השער שיפתח את ההתגוננות השבדית.

רב הבעיטות שנבעטו למסגרת היו מחוץ לרחבה, כאשר שתי הנבחרות פשוט לא הצליחו לאיים על השער בהתקפות מעבר. ההגנות הצפופות הקשו על החלוצים של שתי הקבוצות לבלוט ודרשו יותר את הצטרפות השחקנים האחוריים בניסיונות למצוא את הרשת.

שוויץ החזיקה יותר בכדור עם 68%, אבל התקשתה למצוא את המסגרת. גם היתרון בקרנות עם 11 מול 3 של השבדים לא עזר.  למרות מספר בעיטות יפות מחוץ לרחבה של שתי הקבוצות, המשחק היה תקוע עד שקשר לייפציג אמיל פורסברג כבש את השער החשוב בדקה ה-66.

לאחר השער השבדי, שוויץ ביצעו שני חילופים במטרה להשוות את התוצאה, אבל למרות הלחץ השוויצרי דווקא שבדיה הגיעה בדקה האחרונה בתוספת הזמן להתקפה מתפרצת במהלכה מיכאל לאנג הכשיל את מרטין אולסון על סף הרחבה. תחילה השופט הצביע על הנקודה הלבנה, אך לאחר שהתייעץ עם שופטי ה-VAR שינה את החלטתו. לאנג קיבל כרטיס אדום והמשחק הסתיים בניצחון שבדי שמעלה אותה לראשונה מאז מונדיאל 94 לשלב רבע הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!