דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מערכת הבריאות

מטפלים ומותקפים / עצרת הזדהות ומחאה בשיבא: "מאבק על פניה של מערכת הבריאות"

זאת לאחר דקירת האחות בתחילת השבוע, ומקרים בלתי פוסקים של אלימות כלפי צוותים רפואיים | אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות: "אחות באה למשמרת היא צריכה לסיים את המשמרת בחדר ניתוח?"

אחים ואחיות בית חולים שיבא בעצרת, 4 ביולי 2018 (צילום: טל כרמון)
אחים ואחיות בית חולים שיבא בעצרת, 4 ביולי 2018 (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

במרכז הרפואי שיבא התקיימה אתמול (רביעי) עצרת הזדהות בעקבות ריבוי מקרי האלימות בתקופה האחרונה. בעצרת השתתפה הסתדרות האחיות בישראל והעומדת בראשה, אילנה כהן.

אנשי צוות רפואי, סיעודי, מנהל ומשק, מטופלים ובני משפחותיהם נכחו אתמול בעצרת אשר חרטה על דגלה את המלחמה באלימות בחברה הישראלית על כל סוגיה, וקראה לכל האזרחים להוקיע אירועים דומים. באירוע נכחו גם יו"ר ועד האחיות בשיבא, דורית סקינזס, יו"ר ארגון רופאי המדינה ויו"ר ועד הרופאים בשיבא, ד"ר זאב פלדמן, המשנה למנהל המרכז ומנהל בית החולים הכללי, פרופ' ארנון אפק, מנהל בית החולים השיקומי, פרופ' אמתי זיו, מנהל הסיעוד בשיבא, ד"ר עמיר גרינברג ויו"ר ועד האחיות בבית החולים שמואל הרופא, אירית מועלם.

אחים ואחיות בית חולים שיבא בעצרת, 4 ביולי 2018 (צילום: טל כרמון)
אחים ואחיות בית חולים שיבא בעצרת, 4 ביולי 2018 (צילום: טל כרמון)

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "אנו עומדים היום, שורה אחת של מנהיגות מערכת הבריאות על כלל מרכיביה, ואומרים – לא נסבול, לא ננוח ולא נשקוט עד שלא נחזיר את הביטחון ואת השקט לצוותי הרפואה וחשוב מזה למטופלים שלנו. זה לא רק מאבק על ביטחונם של אנשי סגל הרפואה, זה מאבק על פניה של מערכת הבריאות בישראל. אנחנו עומדים מאחורי הצוותים בשיבא בפרט ומאחורי כל נפגעי האלימות בארץ. יחד נמגר את התופעה הבזויה של שימוש באלימות כביטוי לאי שביעות רצון".

"אחות באה למשמרת היא צריכה לסיים את המשמרת בחדר ניתוח?"

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן אמרה: "חשוב לנו להוביל מאבק, מתייחסים אלינו במערכת כמובן מאליו. היינו כל כח נחמדים ושקטים עשינו אסיפות הסברה אבל זה לא הזיז, עשו ועדות וכלום לא קרה, חשבנו שסוף סוף יום מישהו ויעשה מעשה אבל מה קרה בסוף? אחות באה למשמרת היא צריכה לסיים את המשמרת בחדר ניתוח? מתפקיד המערכת ראש הממשלה שר האוצר משרד הבריאות סגן השר הם צריכים לתת סדר עדיפויות, הם לא סופרים אותנו. אנחנו לא מבקשים טובות. ידעו אזרחי המדינה מי שמרים יד תיהיה ענישה חמורה אם הוא ידע שהוא ישב בכלא הוא יחשוב פעמיים. חייבים לדעת לשנות, לא ניתן לאלימות להמשיך.

ד"ר זאב פלדמן, המשנה למנהל המרכז, ומנהל בית החולים הכללי אמר: "קראנו השבוע את הדו"ח של ה-OECD והמצב הולך ומדרדר. הביטוי לזה הוא בחדרי המיון, בעומסים במחלקות עם החולים במסדרון. אסור לנו לשתוק, כשסביבת העבודה היא מתוחה. אנחנו דורשים מהממשלה – תשימו את הבריאות במקום אחר ממה שהיא נמצאת היום. תיישמו את המסקנות של הוועדות, אנחנו לא מוכנים לעבוד בפחד ואלימות".

דורית סקינזיס, יו"ר ועד האחיות בשיבא אמרה: "אני פונה לאזרחים: כשאתם מגיעים לקופות לבתי החולים אנחנו כאן בשבילכם. רגע לפני שאתם מרימים את הקול, אם אתם פוגעים בנו – אתם נפגעים. לנשום עמוק אנחנו בקו החזית כדי לשמור עליכם".

אחים ואחיות בית חולים שיבא בעצרת, 4 ביולי 2018 (צילום: טל כרמון)
אחים ואחיות בית חולים שיבא בעצרת, 4 ביולי 2018 (צילום: טל כרמון)

כחלק מהקריאה נגד האלימות שיתפו הצוותים הרפואיים והסיעודיים ברשתות החברתיות תמונות שלהם במדים יחד עם התיוג (האשטאג) #לאמרימיםידיים. אליהם הצטרפו ברשתות החברתיות בתי חולים ואזרחים נוספים אשר הביעו הזדהות עם הקריאה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!