דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הכלכלה והתעשייה

תוצרת הארץ / חודש קניות כחול לבן - איכותי, מקומי ועכשיו גם זול יותר

יוזמה רחבה לקידום תוצרת "כחול לבן": סימון מוצרים בתו 'מיוצר בישראל', הנחות, חשיפת המוצר בקדמת החנות, ומתנות לרוכש מוצרים אלו בסכום של למעלה מ-100 ש"ח | עכשיו רק צריך שגם משרדי הממשלה יקנו כחול לבן

חנות שמעודדת תוצרת ישראלית (צילום: שי ניב)
חנות שמעודדת תוצרת ישראלית (צילום: שי ניב)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

רות לוי, בת 67, אם לשלושה וסבתא לשניים הולכת לסופר לעשות קניות לקראת ערב שבת. היא נעמדת מול מדפי הפסטה והמבחר הוא אדיר. למולה מופיע הסימון של "מיוצר בישראל" על שתי פסטות שבמבצע. המחיר במבצע הקיים מוזיל את אלו שמיוצרות בארץ ביחס למקבילותיהן הלא צבריות. כשהיא ממשיכה לרוטב, המחיר של החו"לניקיות זול יותר, אך לא באופן משמעותי. רות אוהבת מבצעים ואוהבת לקנות כחול לבן, והצבריות נכנסות לעגלה בשתי הפעמים. כך לפחות שליש ממוצרי העגלה מתמלאים במוצרים תוצרת ישראל. בחירה קטנה ופשוטה משתלמת לכל מי שעובר בדרך: החלקאים מגדלי הדגן, תחנת הטחינה, עובדי השינוע למפעל, עובדי המפעל המקומי כולו, המפיצים, רשתות השיווק. כל אחד לוקח חלק ברווח מהייצור המקומי כאן בישראל. הפסטה של ארוחת השבת תמשיך לחזק את התעשייה המקומית, תספק מקומות עבודה ותאפשר כלים ממשיים למימוש סדרי עדיפויות לאומיים. בחירה קטנה ברמה המקומית נהפכת להשפעה גדולה ברמה הלאומית.

לקנות או לא לקנות ישראלי? מדף אסם בסופר בירושלים. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
לקנות או לא לקנות ישראלי? מדף אסם בסופר בירושלים. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

אנחנו בחודש יולי – הוא חודש "צרכנות כחול לבן". שיתוף פעולה בין התאחדות התעשיינים, ההסתדרות החדשה ומשרד הכלכלה שמטרתו עידוד קנייה של תוצרת כחול לבן. בחודש זה רשתות השיווק שמשתתפות בפרויקט יתנו מבצעים רק למוצרים המסומנים בתו 'מיוצר בישראל', ויכללו מתן הנחות, חשיפת המוצר בקדמת החנות, מתנות לרוכש מוצרים אלה או החזר ברשתות המשתתפות. מי שיקנה למעלה מ-100 ש"ח ממוצרי תו מיוצר בישראל יקבל מתנה מרשתות השיווק המשתתפות במבצע: שופרסל, ויקטורי, יינות ביתן, ויקטורי ומגה בעיר.

הפרויקט מתקיים כשברקע נמתחת ביקורת על משרדי הממשלה ועל פקידי משרד האוצר על כך שבפועל אינם מצייתים לתקנות העדפת תוצרת הארץ, ומוצאים דרכים יצירתיות לעקוף את התקנות השומרות על המשק הישראלי ועל תוצרתו ועובדיו.

 הקמפיין הנוכחי מזמין את הציבור הרחב לרכוש מוצרי "תוצרת מקומית" ובכך לחזק את התעשייה המקומית ואת היצרנות הישראלית. הוא מקדם למעלה מ-6,100 מוצרים שקיבלו את תו "מיוצר בישראל" המקל על הזיהוי של מוצר שתומך בתעשייה הישראלית.

 היום רשומים כ 1500 יצרנים שיכולים לסמן את מוצריהם בתו 'מיוצר בישראל', מתוכם 220 יצרני מזון, כ-50 יצרני טואליטיקה וכ-80 חקלאים. בין המותגים אפשר למצוא את: שטראוס, אוסם, תנובה, קוקה קולה, סלטי שמיר, טמפו ,עוף טוב, סוד, סנו, פריגת, טפוגן, – אתר משרד הכלכלה רשימה עדכנית- קטלוג קונים כחול לבן

נעמה קאופמן, ממשרד הכלכלה היא יו"ר מטה כחול לבן: "רצינו לעשות משהו גדול שנוגע בכל בית, ויצאנו בקול קורא לכל רשתות המזון. ארבע מתוכן אמרו שהן מעוניינות להשתתף. מבצע סימון האריזות הוא מורכב ומי שלא הספיק לסמן את המוצרים רשתות השיווק יסמנו את כל המדף".

"אדם נמצא בסופר מול המדף צריך להיות במודעות שיש אופציה לתוצרת מקומית ואיכותית. אני לא אומרת לו מה לקנות, אני נותנת לו אופציה. תוצרת ישראלית היא תוצרת איכותית, היא שלנו. זה לא תמיד המוצר הזול ביותר והמשרד הזה במקביל עם הכלים שלו עסוק בהורדת יוקר המחיה. אבל הצרכן יכול לבחור מתוך מודעות. תעשייה ישראלית תומכת בתעסוקה, הרבה מהמפעלים נמצאים בפריפריה וכך אני תומכת בהם, זה מביא לצמצום אבטלה. זה מחזק את התעשייה המקומית והמוצרים הם איכותיים".

יו"ר מטה כחול לבן מטעם התאחדות התעשיינים, נורית הראל, מחזקת את הבחירה: "היוזמה הייתה בכוונה לעודד את הציבור לעודד מוצרי כחול לבן והבנת החשיבות של זה. הציבור לא תמיד מבין את החשיבות של כחול לבן- מקומות תעסוקה, חיזוק הכלכלה, ביטחון. במצב בטחוני לא טוב ואם לא יהיה לנו יכולת ייצור פה אז נהיה בסכנה קיומית".

יו"ר מטה כחול לבן מטעם התאחדות התעשיינים, נורית הראל (צילום: התאחדות התעשיינים)
יו"ר מטה כחול לבן מטעם התאחדות התעשיינים, נורית הראל (צילום: התאחדות התעשיינים)

"מטרת החודש היא להעלות את מודעות. בחרו לעשות זאת ברשתות השיווק על ידי סימון המוצרים ב'מיוצר בישראל' והתחיל קמפיין, בפועל אנחנו רוצים לראות את זה בקופות באותן 4 רשתות שהאזרחים יקנו מוצרים ישראלים ויש להם תמריץ ולטווח הארוך אחרי ההתנסות במוצרים ישראלים שהם יותר איכותיים אז ימשיכו לקנות את אותם מוצרים. מקווים שהאפקט יהיה גם כללי גם בחנויות אחרות ויעמדו מול הדילמה יבינו את הערך המוסף במוצר".

 מקבוצת יינות ביתן המפעילה את יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין המשתתפות במבצע (קבוצת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל המונה כ-200 סניפים) מסרה חגית טייגפלד ראש אגף השיווק: "אנו שמחים לקחת חלק ביוזמה המבורכת של משרד הכלכלה והתאחדות התעשיינים. קבוצת יינות ביתן תומכת בייצור הישראלי וביצרנים הישראלים מזה שנים ארוכות. בחודש זה מציעה הטבות ומבצעים אטרקטיביים להנאתם של הקונים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!