דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זנות

מיגור הזנות / הגישה לאתר 'סקס פורום' נחסמה, אך הגולשים עקפו אותה בקלות

האתר, המשמש צרכני זנות, נחסם אתמול (ה') לגולשים ישראלים בהוראת בית המשפט ולאחר בקשת הפרקליטות | מהמטה למאבק בסחר בנשים ובזנות נמסר: "ההחלטה לסגור את האתר מעבירה מסר ברור כי אין מקום לשיח פוגעני, נצלני ומבזה נשים במרחב הווירטואלי" | גולשים: "תפיצו איך להתגבר על חסימת הפורום"

משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אתר צרכני הזנות 'סקס פורום' נחסם לגישה מישראל. זאת, לאחר שבחודש האחרון מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה בקשה להוצאת צו ביהמ"ש שיחסום את הגישה לאתר מישראל, ובית המשפט קבע בסוף חודש יוני כי כך יהיה.

אולם חרף העובדה כי הגישה לאתר 'סקס פורום' הוגבלה עבור גולש האינטרנט הישראלי, ניתן לעקוף חסימה זו באמצעים שונים. היות והאתר מצוי על שרת שאינו ישראלי, לא ניתן היה לקבל צו ביהמ"ש המורה על הסרתו מהרשת, אלא רק על חסימת הגישה אליו מישראל. לכן, גולשים שיודעים כיצד לעקוף חסימה זו, יצליחו למצוא כיום את האתר.

שידול לזנות (צילום: רעות גיא)
שידול לזנות (צילום: רעות גיא)

 

 

 

'סקס פורום' הינו פורטל פורומים המשמש צרכני זנות – בו מספרים הצרכנים על זירות זנות חדשות, "מדווחים" על צריכת זנות אצל נשים שונות בזנות, ומשווים רשמים מצריכת זנות. עבור נשים בזנות, האתר היווה במה נוספת בה עשרות אלפי החברים בפורומים יכלו לדרג ולחוות דעה על כל מאפיין בהן. בשנים האחרונות, האתר התפרסם לרעה גם דרך דף הפייסבוק "When he pays", שציטט אמירות שנלקחו מתוך הפורומים, וחשף את האלימות המצויה בו.

"תפיצו איך להתגבר על חסימת הפורום"

חלק מחברי 'סקס פורום', בו חברים 26,000 משתמשים, עדיין גולשים באתר, ופרסמו בשעות האחרונות הודעות תחת הכותרת "תפיצו איך להתגבר על חסימת הפורום". בהודעות אלה, המליצו על דרכים לעקיפת החסימה, וכתבו הודעות נגד סגירתו: "עכשיו לשאלה הכי חשובה. האם הפורום יסגר? מה קורה אפשרי לדעת? למה אף אחד לא מודיע מה קורה? איך אתם לא נלחמים בהם על הזכות לכתוב מה שאתה רוצה… זה פשוט ביזיון של מדינה.. איפה החופש למידע זה פשוט ביזיון". משתמש אחר, כתב כי "הלוואי שחברנו דגני יזוכה מהעיניין הטיפשי הזה. הלוואי שיחליט להקים מפלגה שתממסד את הזנות ככה יהפוך אינשללא למחוקק".

הודעה מתוך 'פורום סקס' 5 ביולי 2018 (צילום מסך: ענת יורובסקי)/
הודעה מתוך 'פורום סקס' 5 ביולי 2018 (צילום מסך: ענת יורובסקי)/

בחודש האחרון הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה להגבלת הגישה לאתר "סקס פורום", כמו גם להסרת האתר "סקס אדיר" שבבעלות שרון דגני, וארבעה אתרים נוספים המזוהים עימו, המפרסמים שירותים של מתן זנות. בפרקליטות מציינים כי מדובר באתרים המרכזיים והמשמעותיים ביותר בישראל בתחום של שירותי זנות, בהם גולשים עשרות אלפי אנשים מדי חודש.

השופט בני שגיא מבית המשפט המחוזי בת"א אישר את הבקשה להגבלת הגישה לאתר 'סקס פורום', אך נמנע מאישור הסרת יתר האתרים, היות ואלה מצויים בבעלות דגני, עד לסיום ההליך הפלילי נגדו.

"תמו הימים בהם היינו סבלניים כלפי מקומות בהם מתייחסים לנשים כמוצר צריכה"

ממחלקת הסייבר בפרקליטות נמסר כי בימים אלה מתבצעת עבודה להגברת חסימת הגישה לאתר: "מטרת פעולות חסימת גישה היא צמצום מקסימלי של חשיפה לאתרים המבצעים פעילות עבריינית. לאחרונה קיבל השופט בני שגיא מביהמ"ש המחוזי בתל אביב את עמדת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כי מדובר באתר המפרסם שירותי זנות, והורה על החסימה המבוקשת. המחלקה נמצאת בעיצומו של תהליך לביצוע חסימות נוספות מול עשרות ספקיות גישה לאינטרט".

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה כי "אחרי שנים של מאבק ודרישה מהרשויות לשים סוף לפורום צרכני הזנות אדיר הממדים – התקדמנו היום עוד צעד בדרך למיגור תרבות צריכת הזנות בישראל. בעליו של אתר סקס פורום בחרו להפריד אותו מהאתר הראשי (סקס אדיר) בו היה שנים, ולא סתם. ככל שהמאבק התקדם היה ברור כי ימיו של הפורום ספורים. כיום זירת הזנות הגדולה ביותר בארץ היא אתר 'סקס פורום', שם כותבים לעיתים תכופות מעל 25,000 המשתמשים הרשומים בו, אשר פעלו עד היום באין מפריע. שם הם מצאו מרחב פתוח ובטוח לדבריהם החשוכים, הבוטים והאלימים ביותר. ההחלטה לסגור את האתר מעבירה מסר ברור כי אין מקום לשיח פוגעני, נצלני ומבזה נשים במרחב הווירטואלי, כמו גם במרחב האמיתי. ובעיקר כי תמו הימים בהם היינו סבלניים כלפי מקומות בהם מתייחסים לנשים כמוצר צריכה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!