דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחות: שחקניות נבחרת הכדורמים יוצאות לאליפות אירופה בספרד

וגם - השיא היישראלי ההיסטורי של אסתר רוט שחמורוב בריצת 100 מ' נשבר אחרי 46 שנים, כאשר דיאנה ויסמן בת ה-19 ניפצה אותו באליפות ישראל באתלטיקה | קרב האיגרוף המכוער "במשחק הכדורסל" בין אוסטרליה לפיליפינים

נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים).
נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים).
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחות ושיהיה בהצלחה: נבחרת ישראל בכדור-מים

ליאור ברטל

אחד הדברים הכי מרגשים שהולכים לקרות במהלך הקיץ הקרוב, היא הופעת הבכורה ההיסטורית של נבחרת הנשים של ישראל באליפות אירופה שתתקיים בין ה-14 ל-28 ליולי בברצלונה, ספרד. בשנים האחרונות ענף הכדורמים ובתוכו נבחרת הנשים חווה גדילה משמעותית בעקבות השקעה רחבה במסגרת פרויקט לאומי של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי, הטוטו, אתנה ואיגוד הכדורמים. כל הנבחרות פועלות תחת הדרכת המאמן היווני דמיטריס מברוטאס, כשהמטרה המרכזית היא העפלה למשחקים האולימפיים בפריז ב-2024.

בתחילת השבוע הגיעה הנבחרת למפגש חגיגי לפני היציאה עם שרת התרבות והספורט מירי רגב שבירכה אותן על ההישג הגדול: "בטוחה שהרוח הישראלית שתביאו איתן לאליפות תסייע לכן במשחקים הלא פשוטים מול יריבות חזקות". ביום שלישי יצאה הנבחרת למחנה אימונים מיוחד בהונגריה כהכנה לפני התחרות.

כדורמים נשים – נבחרת ישראל מול פורטוגל (צילום: פטריסיה בן עזרא)
כדורמים נשים – נבחרת ישראל מול פורטוגל (צילום: פטריסיה בן עזרא)

נבחרת ישראל מקווה להמשיך להפתיע ולהתקדם כאשר המטרה המרכזית של הנבחרת תהיה לסיים במקומות 9-10 באליפות. את הנבחרת תוביל הקפטנית שונית סטרוגו והשחקניות מקנזי מון העולה מארה"ב, ליאור בן דוד ומריה דסיוס העולה מיוון. הנבחרת תתמודד בטורניר בבית שכולל את הנבחרות איטליה, הולנד, צרפת, יוון וקרואטיה.

המון בהצלחה!

מנצחת ומחליפה מקום עם המלכה: דיאנה ויסמן

יאיר צוקר

זה לקח 46 שנים ובסוף זה קרה – השיא הישראלי בריצת 100 מ' נשים שהיה שייך למלכת האתלטיקה הישראלית אסתר רוט שחמורוב, הגיע לקיצו.

ביום רביעי, באליפות ישראל באתלטיקה חצתה דיאנה ויסמן ממכבי הישגים ראשל"צ קו הסיום של מקצה חצי הגמר, בזמן של 11.38 שניות. בזאת, ניפצה האצנית הצעירה בת ה-19 את השיא של אסתר רוט שחמורוב מאולימפיאדת מינכן 1972, שעמד על 11.45 שניות.  מאוחר יותר, ויסמן השלימה את המשימה וזכתה גם באליפות ישראל כשניצחה בגמר ועצרה את השעון על 11.47 שניות.

רגע מרגש במיוחד היה כשהשיאנית היוצאת שחמורוב בירכה בלבביות את ויסמן על מסלול הריצה בהדר יוסף והשתיים הצטלמו יחדיו עם דגל ישראל.

דיאנה ויסמן ואסתר רוט שחמורוב באליפות ישראל באתלטיקה (צילום: טיבור ייגר. איגוד האתלטיקה בישראל)
דיאנה ויסמן ואסתר רוט שחמורוב באליפות ישראל באתלטיקה (צילום: טיבור ייגר. איגוד האתלטיקה בישראל)

ויסמן אמנם רק בת 19, אבל מגיל צעיר היא כבר שולטת בריצות הקצרות ושברה שיאי גילאים, השנה היא כבר התקרבה כדי 3 מאיות השיא הישראלי וזו הייתה רק שאלה של זמן ואימן מתי תשבור אותו ואפילו תמשיך ותשפר אותו בעתיד. לאחר שנים של מחסור בספרינטריות וספרינטרים, נראה שיש לישראל על מי לסמוך לעתיד האתלטיקה הישראלית.

מפסידים ועוברים לבושידו: נבחרות פיליפינים ואוסטרליה בכדורסל

צור רוזנצוויג

השבוע התקיימו משחקי מוקדמות אליפות העולם בכדורסל, אחד המשחקים ביבשת אסיה הפגיש את הנבחרת המקומית מהפיליפינים מול נבחרת אוסטרליה, שהגיעה לאחר הפסיד מפתיע בביתה לנבחרת יפן הצנועה. היה משחק לא שקול בלשון המעטה, בו האוסטרלים, שלטו לאורך כל הזמן ולא נתנו ליריבה הזדמנויות לחזור, התוצאה בסיום הייתה 89:53.

אך לצערי פה לא נדבר על ספורט, אלא על התקרית המכוערת וקרב הבושידו שהתחולל. 4:10 לסוף הרבע השלישי, רוג'ר פוגוי הגארד המקומי החליט במהלך משחק ההתקפה של קבוצתו להטיח מרפק לפניו של כריס גולדינג, שותפו לנבחרת דניאל קיקט החליט להגיב גם הוא והחזיר ומשם שישו ושמחו, מגרש הכדורסל הפך למשטח בושידו או WWF, בוקסים, בעיטות, כיסאות מתעופפים לעבר אנשים, תמונות שנראו כאילו אנחנו בחדר אוכל של איזה תיכון.

https://www.youtube.com/watch?v=5ORnb1y-iJE

לא בשביל המופע הזה הגיעו 30 אלף איש ואישה שלצערם חזו בעוד שפל היסטורי. כפי שזה נראה כרגע ההבטחה לפיליפינים שהם יארחו את אליפות העולם שתתקיים ב-2023 לא בטוח תתממש. ההד התקשורתי התחמם עוד יותר כאשר התגלה שמאמן הפיליפינים יונג אוצ'יקו אמר לשחקניו באחד מפסקי הזמן לפני התקרית: "חבטו במישהו, תורידו שחקן לרצפה". למרות התנצלותו הכנה בסיום, נראה שלפיליפינים ולאוסטרלים יש תדמית שלמה לשקם ולבנות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!