דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

שכר השוטרים והסוהרים / גמלאי המשטרה והשב"ס הקימו מאהל מחאה מול ביתו של כחלון

המאהל הוא עליית מדרגה במאבק כנגד הפגיעה בזכויות השוטרים והסוהרים, ושניים מהגמלאים שובתים רעב | במקום ביקרו גם נציגי מאבק הנכים | "השוטרים הם הגיבורים של המדינה, השכפ"צ שלנו, ואנחנו נלחם עבורם כי הם לא יכולים לדבר. אין להם ועד - אנחנו הוועד שלהם"

מימין: אייל כהן, אלון לחם וגיל רוטר במאהל המחאה למען השוטרים. רוטר התמוטט היום אחהצ לאחר עשרה ימי שביתת רעב (צילום: באדיבות הנכים הופכים לפנתרים).
מימין: אייל כהן, אלון לחם וגיל רוטר במאהל המחאה למען השוטרים. רוטר התמוטט היום אחהצ לאחר עשרה ימי שביתת רעב (צילום: באדיבות הנכים הופכים לפנתרים).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גמלאי המשטרה והשב"ס הקימו מאהל מחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, ושניים מהם אף פתחו בשביתת רעב במחאה על הפגיעה בזכויות השוטרים, הסוהרים והגמלאים, ועל אי מתן תוספות השכר שניתנו למשרתי הקבע והגמלאים בצה"ל מאז שנת 2006. בערב שבת ביקרו אותם באוהל נציגי מאבק הנכים.

"אני ושושי נובל שהיא אשת גמלאי משטרה, שנינו שובתים רעב" אמר ל'דבר ראשון' גמלאי המשטרה גיל רוטר. "התחלנו את המחאה ביום רביעי בבוקר, שבתנו רעב עד כניסת השבת. עם כניסת השבת עשינו פה סעודת שבת והגיעו גמלאים מכל הארץ – ועם צאת השבת אנחנו חוזרים לשביתת הרעב".

"אנחנו מתכוונים להישאר פה עד ששר האוצר יכבד את החלטת הממשלה והחלטת בית הדין האזורי והארצי לעבודה. אנחנו מקבלים תמיכה ואהדה רבה מהתושבים במקום, שמצטלמים בקריאה לשר האוצר לכבד את ההסכמים". לדבריו במהלך השבת הגיעו למקום נציגים מאיגוד גמלאי הרכבת. "עכשיו נמצאים פה ארגון 'הנכים הופכים לפנתרים' מהמאבק על קצבאות הנכות, שתומכים גם הם במאבק שלנו. גם יונתן תדמור ו'הנכים דורשים צדק חברתי' הגיעו להיות איתנו. אנחנו חזקים ומתחזקים גם מהתמיכה של ציבור הגמלאים והאזרחים". לדבריו, התקשורת איננה מתייחסת די למאבק.

"אנחנו תומכים בכל אוכלוסיה מוחלשת שנפגעת מהמדינה. גם בין השוטרים והסוהרים יש הרבה מאוד נכים" אמר ל'דבר ראשון' אייל כהן, מוביל קבוצת 'הנכים הופכים לפנתרים' המובילה את רבות מחסימות הכבישים במאבק להשוואת קיצבאות הנכות לשכר המינימום. במהלך פעולותיה פגשה הקבוצה לא אחת את אנשי המשטרה, המכילה על פי רוב את מאבקם, ומאפשרת את חסימת הכבישים תוך ויסות החסימות. "המלחמה שלנו היא לא מול השוטרים – הם עושים את תפקידם", אמר לנו כהן, "אבל השוטרים המשרתים אינם יכולים להביע את זעקתם. השוטרים ששובתים פה הם אנשים חולים, נכים וגמלאים. ואנחנו באים לחזק אותם כי אנחנו מבינים את המצב שלהם. גם אחד ממובילי הקבוצה שלי, מהפנתרים, רענן קרקליס ז"ל שנפטר לא מזמן, היה גמלאי משטרה, נכה, והסגן שלי בקבוצה. הגורל קושר אותנו ביחד".

"לפני 12 שנה נפתחה נגדנו מלחמה שבשנים האחרונות מי שמנהל אותה זה שר האוצר משה כחלון. עד היום ניצחנו בכל המערכות וזה עלה לנו בדם, יזע ודמעות. למרות הניצחון שילמנו מחיר כבד, ומעל אלף גמלאים של המשטרה והשב"ס נפחו את נשמתם", אמר הבוקר גמלאי המשטרה גיל רוטר במאהל. "מגיעים לפה לאוהל נפגעים ופצועים מאוד קשה של המלחמה הזו. הבוקר, יום שבת, היום הרביעי של המחאה הזו – אני קורא לכולם להגיע ולהצטרף".

"אין לנו דם כחול ואנחנו לא שונים מהצבא. היינו בגולני 11 שנה והשוטרים עובדים יותר קשה מהחיילים" הוסף הגמלאי אלון לחם. "חייל בגיל 18 עושה תרגיל פלוגתי שעתיים והולך לישון. שוטרים עומדים בהר הבית 12 שעות עם קסדה ושכפ"צ בחום 40 מעלות. מי יכול לעשות את זה? והם נדקרים ומתים. הם הגיבורים של המדינה, השכפ"צ שלנו, ואנחנו נלחם עבורם כי הם לא יכולים לדבר. אין להם ועד – אנחנו הוועד שלהם, והם יקבלו את הכסף שלהם עד האגורה האחרונה. כי מגיע להם. יש חוק ומי שלא שומר על החוק לא ראוי להיות בפרלמנט הישראלי. זו החלטת ממשלה – תבצעו אותה. שבו, עשו ועדה – איך מחזירים, מה מחזירים. תעשו תוכנית".

ביוני 2017 הורה בית הדין האזורי לעבודה למדינה להשיב לשוטרים ולסוהרים תוספות אלו שנמנעו מהם משך כ-12 שנים. המדינה ערערה לבית הדין הארצי לעבודה, והערעור עדיין תלוי ועומד בו. לאחרונה, בעקבות פסיקה של בית הדין הארצי לעבודה שהכירה בזכאותם של גמלאי השב"כ והמוסד לתוספות, קרא השר לביטחון פנים גלעד ארדן לשר האוצר לעצור את ההליכים המשפטיים ולהגיע להסדר לתשלום חוב המדינה לשוטרים ולסוהרים.

לאחרונה התגברו הקריאות להקמתו של איגוד שוטרים, לאור הפגיעה בזכויותיהם, זאת על אף האיסור החל עליהם בחוק מאז שנת 1979. בחוות דעת משפטית שהכינה הלשכה לאיגוד מקצועי בהסתדרות ב-2009, נטען כי איסור זה כבר אינו חוקתי, לאור ההתפתחויות בפסיקה, בחוקי היסוד ובאמנות הבינלאומיות עליהן חתמה ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!