דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / רוסיה נעצרה ברבע הגמר, קרואטיה ואנגליה ייפגשו בחצי הגמר

קרואטיה עולה לחצי הגמר בפעם שנייה בתולדותיה אחרי ניצחון דרמטי בפנדלים על המארחת רוסיה שנפרדת בכאב מהמונדיאל | אנגליה ממשיכה בנחישות לחצי הגמר אחרי 0:2 על שבדיה ונראית כמי שיכולה ללכת עד הסוף

נבחרת אנגליה אחרי הניצחון על שבדיה (צילום: AP Photo/Matthias Schrader).
נבחרת אנגליה אחרי הניצחון על שבדיה (צילום: AP Photo/Matthias Schrader).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רוסיה – קרואטיה 2:2 (4:3 בפנדלים)

שתי הקבוצות המסוכנות לאורך הטורניר נפגשו לרבע גמר מסקרן במיוחד. המדינה הקטנה מהבלקן שמונה ארבעה מיליון תושבים בלבד, רצתה לשחזר את הישג השיא הבלתי נשכח שלה ממונדיאל 1998, בו הפתיעה בגדול והגיעה לחצי הגמר. הרוסים שהרשימו לכל אורך הטורניר וזכו לעידוד מהקהל הגדול בסוצ'י, רצו להמשיך ולשמח את העם הרוסי, אבל יישארו רק עם המחמאות.

המשחק התחיל בשליטה של קרואטיה, שלא הצליחה להגיע לאף מצב רציני. בדקה ה-31 הרוסים השיבו מהלומה, כאשר כוכב הנבחרת דניס צ'רישב שלח טיל ברגל שמאל לשערו של סובאשיץ', 0:1 לרוסיה.

הקוראטים נכנסו למגננה, אבל בדקה ה-39 חזרו למשחק. מריו מנדז'וקיץ' חדר לרחבה ושלח כדור מדוייק היישר לראש של אנדריי קרמאריץ', שאיזן ל-1:1. עד תום 90 דקות לא הצליחה אף נבחרת לכבוש שער ניצחון והמשחק הלך להארכה. בדקה ה-101 היה תורם של הקרואטים לשמוח, קרן של לוקה מודריץ' עברה את ההגנה והגיעה לראשו של דומאגוי וידה שנגח לרשת את ה-1:2 הקרואטי. שחקני קרואטיה כבר ראו את עצמם בחצי הגמר, אבל בדקה ה-115 אלן דזגוייב שם את הכדור על הראש של מריו פרננדס שנגח, ושוב השיג את השיוויון 2:2. המשחק הולך לפנדלים.

שתי הנבחרות כבר ניצחו פנדלים במונדיאל הנוכחי, אבל דווקא הבעיטה הראשונה של הרוסים מרגליו של פיודור סמולוב נהדפה על-ידי סובאשיץ'. מתאו קובאצ'יץ' בעט לא טוב לאיגור אקינפייב. לרוע מזלה של רוסיה גם פרננדס החטיא ברשלנות ומודריץ' כבש. הבעיטה האחרונה הייתה שייכת לאיבן ראקטיץ' שבעט את הכדור בנחישות ולשער וקבע 4:3 לקרואטים שעולים לחצי הגמר ומדיחים את המארחת.

נבחרת קרואטיה חוגגת את הניצחון בסוף בעיטות העונשין (צילום: AP Photo/Darko Bandic).
נבחרת קרואטיה חוגגת את הניצחון בסוף בעיטות העונשין (צילום: AP Photo/Darko Bandic).

אנגליה – שבדיה 0:2

לפני המונדיאל זה נשמע כמו משהו דמיוני, אבל כעת אפשר להגיד שנבחרת "שלושת האריות" היא מועמדת רצינית לזכות בגביע העולם, לראשונה מאז 1966. הנבחרת השבדית הגיע נחושה מאוד וגם כשהייתה בפיגור לא ויתרה, אבל אנגליה הראתה שלא לחינם היא נחשבת למולדת הכדורגל.

המחצית הראשונה הייתה חלשה מצד שתי הקבוצות, האנגלים חיפשו את שער היתרון שייתן להם שקט ובדקה ה-30 הם מצאו אותו ממצב נייח, כאשר אשלי יאנג הרים קרן משמאל, הארי מגווייר נגח בעוצמה פנימה. 0:1 אנגליה. האנגלים קיבלו ביטחון וראחים סטרלינג היה קרוב לכבוש את השני בדקה ה-45, אבל החמיץ בגדול מול רובין אולסן.

במחצית השנייה קיבלה אנגליה עוד ביטחון, ובדקה ה-59 לינגארד הגביה מימין לאחר שקיבל כדור מקיירן טריפייר, מצא את עלי ללא שמירה ברחבה. האחרון נגח מקרוב ופנימה. 0:2 מבטיח לאנגלים.

מאז אותו שער הגבירו השבדים את הקצה במטרה לאזן את התוצאה, אבל ג'ורדן פיקפורד בלט בין הקורות של אנגליה עם שלוש הצלות נהדרות. בסיום – 0:2 לאנגלים שעולים לחצי הגמר אחרי 28 שנים שלא היו במעמד הזה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!