דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות הכללית

פועלי כל העולם / אתגרים משותפים: ההסתדרות ערכה כנס בינ"ל בהשתתפות ראשי איגודים מהעולם

קתלין פסצ'ייר, יו"ר קבוצת העובדים בארגון העבודה העולמי, שיבחה את שיתוף הפעולה בין ההסתדרות לאיגודים הפלסטינים | אטאלה הוי, סגן מזכ"ל האיגוד העולמי 'אינדסטריאול': "תמשיכו בהתארגנות, תהיו חזקים, ותחלקו את השגשוג שלכם עם העולם"

חברי הפאנל בנושא זכויות העובדים הפלסטינים בישראל בכנס הבינלאומי של ההסתדרות. מימין לשמאל -  סאמר סאלמה, שהאר סעד, שי בירן, איציק גורביץ', יואל ליפובצקי ואביטל שפירא (צילום: ניצן צבי כהן)
חברי הפאנל בנושא זכויות העובדים הפלסטינים בישראל בכנס הבינלאומי של ההסתדרות. מימין לשמאל - סאמר סאלמה, שהאר סעד, שי בירן, איציק גורביץ', יואל ליפובצקי ואביטל שפירא (צילום: ניצן צבי כהן)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ראשי איגודי עובדים מהרשות הפלסטינית ומאירופה ובכירים בארגונים כלכליים עולמיים השתתפו אתמול (שני) בכנס בינלאומי ראשון מסוגו שארגנה ההסתדרות. הכנס, שנערך בבית ההסתדרות בתל אביב, אפשר למשתתפים להכיר את פעולת ההסתדרות ולהעניק לה פרספקטיבה רחבה מהמתרחש במדינות אחרות. בחו"ל כנסים מסוג זה הם נפוצים ומוכרים, אבל בישראל מדובר באירוע פורץ דרך. לישראל הקטנה והמורכבת יש מסורת של תנועת עבודה למעלה ממאה שנה, ואת המורכבות והייחודיות שלנו הגיע הזמן לחלוק.  הכנס עסק בארבע סוגיות עולמיות ומקומיות כאחד: התאגדות עובדים בישראל ובעולם, מצבם של עובדי הקבלן, תעסוקת עובדים עם מוגבלויות, וזכויות העובדים הפלסטינים בישראל.

"ההסתדרות לא יכולה להתקיים בלי קשרים בינלאומיים", אמר בכנס יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "ההשפעה היא הדדית, ויש והתמודדות עם מצבי משבר עולמיים דומים. אנחנו לומדים ביחד על העולם הגלובלי ועל איך אפשר לצמצם פערים ברמה העולמית. בעולם הגלובלי איגוד עובדים זה דבר חשוב. בישראל מספר המתאגדים עולה, ונשמע אתכם היום כיצד להמשיך ולהצליח".

 

קתלין פסצ'ייר, יו"ר קבוצת העובדים בארגון העבודה הבינלאומי וחברת הנהגה באיגוד המקצועי הגדול של הולנד FNV, אמרה ל'דבר ראשון' שההסתדרות היא ארגון עובדים ייחודי שאיגודים אחרים בעולם יכולים ללמוד ממנו. "זה חשוב שאנשים מחוץ לישראל יבינו את כל המאמץ שההסתדרות עושה כדי להגיע לאנשים בישראל, כולל לערבים ולפלסטינים, ולדאוג לאינטרסים שלהם כעובדים. זה חשוב שאיגודים מקצועיים אחרים יראו שההסתדרות היא ארגון כמו שכולנו מנסים להיות. לכולנו יש האתגרים שלנו, באירופה, ארה"ב ומדינות אחרות, ובהרבה נושאים ההסתדרות יכולה לתרום מהידע והניסיון שלה לתנועה הבינלאומית של האיגודים."

פסצ'ייר ציינה לחיוב את פעולות ההסתדרות למען העובדים הפלסטינים המועסקים בישראל ושיתוף הפעולה שלה עם פדרציית האיגודים הפלסטינית (PGFTU). "בכנות, יש הרבה ארגונים שיש להם בעיה לנהל קשר עם ההסתדרות כי יש להם קושי לראות איך ההסתדרות מתקשרת לממשל הפלסטיני, זה כמו פיל בתוך החדר. ולכן זוהי יוזמה חשובה לעשות כנס בינלאומי ששמים את כל הקשיים על השולחן."

"הכל פוליטי בהקשר של המזרח התיכון", הוסיפה פסצ'ייר, "זה קשה לדבר על עתיד הגדה המערבית, עזה וישראל, ורוב האנשים ידברו על שלום ופוליטיקה ולא על מצב העובדים. שיתוף פעולה בין ההסתדרות וה-PGFTU הוא יוזמה טובה, ואולי זה יכול לפתוח מרחב לדיון, להיכרות ולשיפור המצב של האנשים. יש דברים שבהם אפשר לעבוד ביחד."

 

פסצ'ייר התייחסה למגמת העליה בשיעור העובדים המאוגדים בישראל: "מעניין להסתכל ולבחון את ההסברים לכך, לחלוק את הפרקטיקות הטובות, ולהבין איך הצלחתם להגדיל את מספר החברים ומה משך אנשים להצטרפות. אני מעוניינת לדעת גם האם השילוב של תנועה חברתית ואיגוד מקצועי בלי שיוך פוליטי מושך אנשים להצטרפות", אמרה.

 

מנורבגיה הגיע לכנס אטאלה הוי, סגן מזכ"ל האיגוד המקצועי העולמי אינדסטריאול. "ההסתדרות מסונפת לאיגוד המקצועי של אינדסטריאול, והיא חלק חשוב מתנועת האיגודים המקצועיים הגלובאלית. לקשר הבינלאומי חשיבות רבה,.וצריך לדעת לקבל השראה אחד מהשני. היום רוב החברות הגדולות הן גלובליות, כך שאם יש בעיה בישראל עם חברה גדולה בגרמניה, אתה צריך קשר עם האיגוד המקצועי הגרמני כדי לחזק את הקשר בין העובדים כאן ושם. המעסיקים הם לגמרי גלובליים ולא אכפת להם בכלל מגבולות לאומיים,  אז גם אנחנו, העובדים, צריכים לראות מעבר לזה".

הוי פנה לחברי ההסתדרות ואמר "תמשיכו בהתארגנות, תהיו חזקים, ותחלקו את השגשוג שלכם עם העולם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!