דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות עבודה / בניגוד לתקנות עבודת נוער: ההרוג בתאונת העבודה במשחטה - בן 17

סאמי ג'מיל מסרי מהכפר נחף, בן 17, הוא ההרוג בתאונת העבודה שארעה אתמול (ה') במפעל "טרי וחלק 2" בשלומי | ב'הסתדרות הנוער העובד והלומד' מזכירים כי מתחילת שנת הלימודים תשע"ז נהרגו 6 בני נוער במקום עבודתם

סאמי ג'מיל מסרי בן ה-17 שנהרג בתאונת עבודה (תמונה מתוך אתר Panet)
סאמי ג'מיל מסרי בן ה-17 שנהרג בתאונת עבודה (תמונה מתוך אתר Panet)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סאמי ג'מיל מסרי בן ה-17 הוא ההרוג בתאונת העבודה שהתרחשה אתמול (חמישי). הנער החליק במהלך עבודתו וכתוצאה מהנפילה נפגע מסכין השחיטה ונהרג. התאונה המחרידה אירעה במפעל "טרי וחלק 2" בשלומי (שהייתה בעבר בבעלות זוגלובק). מפקח מינהל הבטיחות הגיע למקום ופתח בבירור התאונה.

במרכז הרפואי לגליל שבנהריה נקבע מותו של הנער תושב נחף, שהגיע לבית החולים במצב אנוש. הנער הובא מונשם ומורדם והצוותים בחדר ההלם המשיכו בפעולות ההחייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

לפי תקנות עבודת הנוער, נאסר על מי שגילו מתחת ל-18 לעבוד במגוון עבודות הנחשבות מסוכנות, ביניהן גם שחיטה. תקנות אלו נולדו כחלק מניסיון להגן על בני הנוער העובדים, ולמנוע מהם לסכן את חייהם. השבוע קבע שר העבודה והרווחה כי גם אתרי בנייה יכללו בקבוצת עבודות אלו, וכניסת בני נוער למתחמי בנייה צפויה להיאסר לאחר הצבעת ועדת העבודה והרווחה בנושא.

תאונת העבודה, שפרטיה עדיין מתבררים, אירעה מעט לפני השעה 10:30. הנער נחבל באורח קשה בחזהו, וחובשי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בו. גורמי הצלה אחרים, הפיצו שמועות כאילו הפועל נפצע כתוצאה מדקירה, מה שכמובן אינו נכון, וגם יצר מהומה.

"אנו כואבים למשמע מותו של נער בן 17 במשחטה באזור התעשייה שלומי", נמסר מהסתדרות 'הנוער העובד והלומד'. פרטי המקרה עדיין בבדיקה, אך כל הנראה הנער עבד במשחטה, ועל פי תקנות עבודת הנוער אסור לנערים לעבוד בבתי מטבחיים.
מקרה נורא זה מצטרף למותם של שישה נערים במקום עבודתם מאז תחילת שנת הלימודים תשע"ז. לפחות בארבעה מהמקרים, חוק עבודת הנוער ותקנות נוספות הקשורות בבטיחות נערים בעבודה הופרו באופן בוטה וברור.

אנו קוראים לנערים ולהוריהם לא להסכים לעבוד בעבודות מסוכנות ובלתי חוקיות.
אנו גם קוראים למשרד העבודה להגביר את האכיפה בכל הנוגע לעבודת נערים כלל ובנושאי בטיחות בפרט. אנו שולחים תנחומינו למשפחת הנער".

את תגובת טרי וחלק 2 לא ניתן היה להשיג.

"דוקר דימיוני"

בעקבות אינפורמציה שגויה שנפוצה, הוציאה המשטרה הודעה חריגה, בה נכתב: "בהמשך לפרסומים ודיווחים נחפזים וחסרי אחריות של גורמי רפואה והצלה למיניהם, הרי שבבדיקה רשמית ומוסמכת של משטרת ישראל, האירוע בשלומי מוגדר כתאונת עבודה ולא דקירה במסגרת קטטה.

מבדיקה רשמית ומקצועית של גורמי משטרה, לרבות צפיה בסרטון האבטחה במקום, עולה כי הפצוע נפל ונפצע מסכין שאחז בידו , ללא מעורבות לכאורה של "דוקר דמיוני" בסביבתו. לפיכך – כל פרסום הנשען על דיווחים מגורם שאינו משטרתי, באחריות המפרסם בלבד.

זה המקום להדגיש, כי משטרת ישראל היא הגורם המוסמך היחידי לאשר אירוע כפלילי ולפרט את נסיבותיו, בשונה מדיווחים היוצאים מפי גורמים אחרים שתפקידם לעסוק בהגשת טיפול רפואי מציל חיים ולא בצילום זירות ועדכון פרטי חקירה מהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!