דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור העפיפונים

לעטוף את העוטף / טוב מאוחר: נתניהו ביקר בשדרות, נפגש עם ראשי הרשויות

אחרי קרוב למאה ימים של טרור העפיפונים, הגיע הבוקר (ב') ראש הממשלה לדרום: "אני גאה בתושבי העוטף הנפלאים שעומדים מול ימים לא קלים, אני משוכנע בעוצמה המשותפת שלנו להדוף, להרתיע ולהכריע את הטרור הזה"

ביקור ראש המשללה נתניהו בשדרות. 16 ביולי (צילום: חיים צח, לע"מׂׂׂ)
ביקור ראש המשללה נתניהו בשדרות. 16 ביולי (צילום: חיים צח, לע"מׂׂׂ)

אחרי קרוב למאה ימים: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שני) בשדרות עם ראשי רשויות מעוטף עזה. בתום הפגישה אמר ראש הממשלה כי "סיימתי עכשיו פגישה מצוינת עם ראשי הרשויות של עוטף עזה. אמרתי להם שאנחנו במאבק ממושך"

ביקור ראש הממשלה נתניהו בשדרות. 16 ביולי (צילום: חיים צח, לע"מׂׂׂ)
ביקור ראש הממשלה נתניהו בשדרות. 16 ביולי (צילום: חיים צח, לע"מׂׂׂ)

נתניהו הוסיף כי "כשם שאנחנו משלימים עכשיו את בלימת המנהרות וכשם שאנחנו פעלנו והצלחנו לעצור את ההסתערות ההמונית על הגדרות, כך הנחינו את צה"ל למגר ולעצור את טרור העפיפונים ובלוני האש, ואנחנו בעיצומו של תהליך. חשוב שהחמאס יבין שהוא עומד מול קיר פלדה והקיר הזה מורכב קודם כל מממשלה נחושה, ממנהיגות מקומית איתנה ומהתיישבות ציונית, שאנחנו נמשיך לחזק אותה וכמובן מצבא ההגנה לישראל".

"אנחנו גאים בהם ואני גאה גם בתושבי העוטף הנפלאים שעומדים מול ימים לא קלים" אמר, "אבל אני משוכנע בעוצמה המשותפת שלנו להדוף, להרתיע ובסופו של דבר גם להכריע את הטרור הזה של עזה".

על השאלה מה הוא אומר להורים בעוטף, שילדיהם ישנים כבר יותר מ-100 ימים במקלטים, השיב ראש הממשלה כי "אנחנו לא מתעלמים משום דבר. הייתי עכשיו בגן ילדים, ראיתי פה ילדים קטנים, אנחנו מחויבים לחמודים האלה וזה מהלך ממושך. אני לא רוצה להגיד לאף אחד שהדבר נגמר. שלשום פעלנו בעוצמה אדירה אל מול חמאס במכה החזקה ביותר שהם ספגו מאז צוק איתן. צריך להבין שכל מי ששואל אותי את השאלות האלה – צריך להיות ערוך להמשך המאבק".

ביקור ראש המשללה נתניהו בשדרות. 16 ביולי (צילום: חיים צח, לע"מׂׂׂ)
ביקור ראש המשללה נתניהו בשדרות. 16 ביולי (צילום: חיים צח, לע"מׂׂׂ)

בנוגע להמשך הפרחת בלוני התבערה והשריפות בשדות הסמוכים לרצועה, אמר נתניהו כי "הנחינו את צה"ל לעצור את זה. איננו מקבלים את זה, אמרתי את זה אתמול בצורה הכי ברורה, וכדאי שיקשיבו לי במיוחד בצד השני. אין דבר כזה מבחינתו הפסקת אש שמחריגה את עפיפוני האש ובלוני האש. אין דבר כזה. אגיד בפעם השביעית ואני מקווה שיחדור, אבל אם זה לא מובן על ידי המילים שלי – זה יובן על ידי המעשים של צה"ל".

נתניהו זכה לאחרונה לביקורת מתושבי האזור על כך שלא הביע לבקרם וגם לא התייחס למצבם ברשתות החברתיות או בהתבטאויותיו הפומביות. יפעת בן שושן, תושבת נתיב העשרה, שכאקט מחאה מול העדרו של נתניהו הזמינה בפוסט שזכה למאות שיתופים בחשבון הפייסבוק שלה את עם ישראל אל ביתה כדי לשוחח על המצב.

חברים יקרים – זקוקה לעזרתכם בהפצת יוזמה אישית שלי שמתוכננת למחר: …

Posted by Ifat Ben Shoshan on Thursday, June 21, 2018

"אני מצפה ממנו שאחרי כל כך הרבה זמן הוא יגיע לכאן לדבר איתנו התושבים" אמרה בן שושן לדבר ראשון, "אשמח להיפגש איתו ולשאול אותו מה האסטרטגיה של ישראל מול עזה. הוא ראש הממשלה שלי, לא משנה אם הצבעתי לו או לא, והוא צריך לטפל במה שקורה פה. יש פה אוכלוסיה שלמה שמחכה לתשובה ולתגובה, מה יעלה בגורלה".

אמש פורסם בחדשות 2 הדיאלוג הבא, בין שרי הממשלה בישיבת הקבינט, שעסקה למרבה האירוניה במצב הביטחוני בדרום:

השר שטייניץ: "אומרים ישראל בוערת, ישראל בוערת. ישראל לא בוערת".

רה"מ נתניהו: "התקשורת מעצימה את הדברים, היא מלבה ומציגה את הדברים באופן מעוות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!