דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מענה טלפוני

שיחתך חשובה לנו / קיצור זמן ההמתנה בטלפון ל-6 דקות בלבד? לא בביטוח לאומי או בכל גוף ציבורי אחר

החוק שעבר אתמול יחול על כלל החברות הפרטיות כולל בנקים, חברות ביטוח וכרטיסי אשראי | דווקא משרדים ממשלתיים וגופים ציבוריים כמו קופות חולים לא כלולים בחוק

נתניהו משוחח בטלפון בלשכתו (צילום: עמוס בן-גרשום  לע"מ)
נתניהו משוחח בטלפון בלשכתו (צילום: עמוס בן-גרשום לע"מ)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

זמן המתנה הטלפוני למענה אנושי מקצועי לא יעלה על 6 דקות ויחול על כל החברות ללא יוצא מן הכלל, אולם במגזר הפרטי בלבד. כך אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. חברות שלא יעמדו בחוק החדש יהיו חשופות לקנסות בסך 22,000 שקלים לתאגידים ו-7,000 שקלים לחברות קטנות.

מטה הביטוח הלאומי. יוחרג מהחוק (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
מטה הביטוח הלאומי. יוחרג מהחוק (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

מדובר בתיקון לחוק הגנת הצרכן, של יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת איתן כבל, שכותרתו "קיצור זמני ההמתנה למענה אנושי מקצועי לטיפול בתקלות, בירור מצב חשבון וסיום התקשרות". החוק, שעבר ברוב של 58 חברי כנסת וללא מתנגדים, ייכנס לתוקף בעוד כשנה. אף שהבנקים, חברות הביטוח וכרטיסי האשראי אינם כפופים כיום לחוק הגנת הצרכן, הרי שהתיקון החדש לחוק יחול מעתה גם עליהם.

הפר עוסק הוראה מההוראות לפי חוק זה, כמפורט להלן, רשאי הממונה להטיל עליו עיצום כספי לפי הוראות פרק זה בסכום של 22 אלף שקלים, ואם העוסק אינו תאגיד – בסכום של 7,000 שקלים

למורת רוחם של מרבית הציבור, הצעת החוק לא תחול על השירות הציבורי – משהו שמעניק כנראה משנה תוקף למושג "נאה דורש נאה מקיים". בדיונים הקודמים לתיקון בחוק בוועדת הכלכלה אמרה חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד) כי גם היא מצאה עצמה ממתינה 40 דקות ויותר למענה, והוסיפה כי הקטסטרופה הגדולה היא במשרדי הממשלה, שם אפילו לא עונים לטלפון, וקראה להחיל את ההצעה גם עליהם. קריאתה הייתה כקול ענות חלושה וזכתה כאמור להתעלמות.

מוקדנים בעבודה (צילום אילוסטרציה: Shutterstoc. גרפיקה: דבר ראשון).
מוקדנים בעבודה (צילום אילוסטרציה: Shutterstoc. גרפיקה: דבר ראשון).

למי שמחכה למענה טלפוני במשרדי הביטוח הלאומי, מס ההכנסה ושירותים ציבוריים נוספים של המדינה הזמן, כך מסתבר, פחות קריטי בעיניי המחוקקים שנמנעו מלקדם חקיקה שיש לה משמעויות כלכליות עבור המדינה.

ח"כ כבל אמר במליאה כי "היום נדמה שהתחרות היא 'מי ייתן את השירות הגרוע יותר?' ולציבור הגיעו מים עד נפש. עשר שנים שהחוק הזה מקודם והחברות רק מצאו תירוצים איך לתת שירות גרוע. עשינו מהפכה של ממש, אני ממש מקווה שסבלם של הלקוחות בהמתנה על הקו הגיע לקיצו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!