דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / נפתח משפטו של ח"כ אורן חזן בגין תקיפת עובד ציבור

ביציאה מהדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, טען חבר הכנסת כי ההליך נגדו מתנהל רק כי תקף את פרקליטות המדינה | כתב האישום הוגש אחרי שימוע בו נדחו טענותיו של חזן

ח"כ אורן חזן בכניסה לבית המשפט. 19 ביולי (צילום: ענת יורובסקי)
ח"כ אורן חזן בכניסה לבית המשפט. 19 ביולי (צילום: ענת יורובסקי)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משפטו של ח"כ אורן חזן (הליכוד) נפתח היום בבית משפט השלום בפתח תקווה, בפני השופט חגי טרסי. חזן מואשם בתקיפת עובד ציבור והתנהלות פסולה במקום ציבורי. האשמות אלה מתייחסות לאירוע שהתרחש לפני היבחרו לכנסת, אז, על פי האישום, התפרע בבניין עיריית אריאל, איים על ראש העיר, ואף דחף אותו. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בהתאם להמלצת פרקליט המדינה, ולאחר שנדחו טענותיו של ח"כ חזן בשימוע שנערך לו.

בדיון שנערך היום, טען חזן באמצעות עורך דינו, עו"ד אפי דמרי, להגנה מן הצדק (ביטול כתב אישום משום שבירורו או הגשתו פגעו בעקרונות של צדק ושל הגינות משפטית). זאת, היות ולטענתם תיק החקירה שנפתח נגד חזן נסגר תוך זמן קצר במשטרת אריאל, ונפתח מחדש רק לאחר כניסתו של חזן לתפקידו כחבר כנסת, ובגלל שנבחר לתפקיד ציבורי זה. אם הגנה מקדמית זו לא תתקבל, הודיע חזן כי יכפור בטענות כתב האישום.

בעת הדיון, פנה חזן לשופט ואמר כי בית המשפט הוא המוסד היחיד עליו הוא סומך שינהג בו כבכל אדם אחר ולא כחבר כנסת. השופט טרסי הבהיר כי היחס שיקבל אכן יהיה כאל כל אדם מהישוב.

התביעה התנגדה להאשמות אותן השמיע חזן, לפיהן תיק החקירה נגדו נפתח מחדש רק לאחר היבחרותו לכנסת. לטענת התביעה, התיק הועבר תוך פרק זמן סביר ממשטרת אריאל ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), שם המשיכה חקירתו באופן רציף.

במענה לכך טען עו"ד דמרי כי התיק הועבר ליאח"ה שנה לאחר שחזן נבחר, "כנראה בגלל פעילות שעשה בכנסת". עוד טען דמרי כי תיקים דומים לזה של חזן נסגרים חדשות לבקרים במשטרת ישראל, וכי מי שהותקף באירוע המדובר הוא חזן, שאף נזקק לטיפול רפואי בעקבות האירוע. זאת, בעוד אין אף תיעוד רפואי של המתלונן בתיק. "מישהו כאן התאמץ, הזיע מאוד, כדי להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת חזן", אמר עו"ד דמרי.

חזן ביקש דחייה נוספת בתחילת המשפט, על מנת להסדיר את נושא הייצוג המשפטי שלו. הדיון הבא במשפטו נקבע לראשון בנובמבר, בפני השופטת דניאלי מבית המשפט השלום בפתח תקווה.

בצאתו מהדיון בחר חזן לתקוף את הפרקליטות, ואמר כי "פרקליטות המדינה מבצעת פה רדיפה אישית כנגדי. התיק הזה נולד מסיבה אחת פשוטה – כיוון שהעזתי לבצע את חובתי כנבחר ציבור ולבקר את הפרקליטות. ביום שהעזתי להגיד על הפרקליטות שהיא אורווה מלאה בגללים שצריך לנקות, אז צץ לו לפתע סיפור תיק המשטרה, אותו תיק הזוי ולא הגיוני שנולד מתלונות הדדיות על איך שאני לכאורה תקפתי מישהו. לא היה ולא נברא. מי שהותקף זה אני. כולם יודעים וכולם מבינים שהתיק הזה לא היה מגיע לא לראות אור יום, לא היה יוצא מפתחה של המגירה אם לא היו קוראים לי חבר הכנסת אורן חזן ולא הייתי מבקר את הפרקליטות".

עוד אמר חזן כי "אני כאן כדי להתמודד עם האמת. האמת היא אחת. אני אגיד – לא תקפתי, כולם רואים את הפעילות שלי, כן הותקפתי, כולם מכירים את המזג שלי, אני אולי אומר דברים בצורה אסרטיבית אבל בטח שלא אלים. מחוץ לכותלי בית המשפט, במערכות המשפטיות של מדינת ישראל, לי אישית, כמו למרבית הציבור – אין אמון. הן בפרקליטות וגם בחלקים נרחבים מהמשטרה. מה שכן יש לי אמון זה בחדר הזה. זה המקום היחיד שבו אוכל לקבל משפט צדק באמת. אמרתי את זה גם לשופט. אני מבטיח לכם שגם התוצאה המשפטית תהיה בהתאם".

על פי כתב האישום, באוקטובר 2014 נודע לחזן על כוונת עיריית אריאל לעקל את חשבון הבנק של אימו, וזאת עקב אי תשלום ארנונה בגין נכס שבבעלותה. בעקבות זאת הגיע חזן למשרדי עיריית אריאל, ניגש אל מנכ"ל העירייה אבי עזר וראש העיר אלי שבירו, והחל לצעוק על המנכ"ל ולקלל אותו. חזן מואשם בכך שדחף את המנכ"ל בחוזקה עד שהוטח במעקה, ולאחר מכן נכנס אחריו לחדר הישיבות, סגר אחריו את הדלת והכריז "אף אחד לא יוצא מפה". בחדר הישיבות המשיך לצעוק על המנכ"ל ולגדף אותו, עד שהוצא מחדר הישיבות על ידי עובד עירייה אחר.

לאחר מכן המשיך חזן אל לשכת ראש העיר – אליה, לפי כתב האישום, התפרץ, והחל לצעוק ולגדף את ראש העיר. חזן מואשם בכך שסירב לעזוב את לשכת ראש העיר, וכי איים כי "יטפל" בראש העיר, וידאג לכך שהוא "לא ישב עוד בכסא".

סיעת הליכוד היא הסיעה המובילה בכנסת ה-20 במספר חברי הכנסת המכהנים מטעמה בעודם חשודים או נאשמים בפלילים. מלבד חזן, גם ראש הממשלה נתניהו, השר חיים כץ, וח"כ דוד ביטן מצויים כיום תחת חקירה פלילית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!