דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

החזית הדרומית / "חמאס ספג מכה קשה וביקש דרך המצרים הפסקת אש"

כך אמר אתמול (שבת) גורם מדיני בכיר | בתגובה לירי בו נהרג סמ"ר אביב לוי ז"ל, תקף חיל האוויר כ-60 מבנים ותשתיות של חמאס | הפסקת האש שהושגה בסוף השבוע, נשמרת נכון לשעה זו

השמדת מפקדת חמאס בזיתון, 20 ביולי 2018. (צילום: דובר צה"ל)
השמדת מפקדת חמאס בזיתון, 20 ביולי 2018. (צילום: דובר צה"ל)
שי ניר

"חמאס ספג מכה קשה אתמול וביקש דרך המצרים הפסקת אש, תוך שהוא מתחייב להפסיק את טרור האש ואת הטרור על הגדר. המצרים ערבים לכך מולנו, בכל מקרה המעשים בשטח הם שיקבעו את ההמשך, ואם חמאס יפר זאת הוא ישלם מחיר כבד עוד יותר", כך אמר אתמול (שבת) גורם מדיני בכיר, זאת אחרי מתקפה נרחבת שביצע צה"ל בעקבות הירי שהביא למותו של סמ"ר אביב לוי ז"ל בדרום הרצועה.

למרות ההודעה על הפסקת האש, צה"ל תקף אתמול בבוקר, באמצעות טנק, עמדת חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה הייתה בתגובה לחדירה של כמה חשודים אשר חצו את גדר המערכת. נמסר כי החשודים חזרו לשטח הרצועה.

מוקדם יותר אתמול, נמסר כי בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום הוחלט על קיום שגרה אזרחית מלאה ביישובי עוטף עזה וכי אין מגבלות מיוחדות לעורף. זאת לאחר שסמוך לשעה 1:00 שבין שישי לשבת הודיעו נציגי החמאס כי הושגה הסכמה על "רגיעה" מול ישראל, זאת בתיווך מצרי ובסיוע שליח האו"ם למזרח התיכון. המחיר: חייל צה"ל שנהרג מוקדם יותר ליד גדר הגבול עם הרצועה, בעקבות ירי צלפים.

מדובר צה"ל נמסר כי לפנות בוקר (שבת) ובמהלך אתמול פעל צה״ל בעוצמה רבה כנגד מטרות של החמאס. לאחר תקיפת שמונה מטרות על-ידי כלי טיס וטנקים, הותקפו כ-60 יעדי טרור על-ידי מטוסי קרב. "במוקד התקיפה הושמדו כליל שלוש מפקדות גדודיות של ארגון הטרור חמאס – מפקדת גדוד זיתון בצפון הרצועה, מפקדת גדוד חאן יונס בדרום הרצועה ומפקדת גדוד אל-בורייג׳ במרכזה", לשון ההודעה.

התקיפות הגיעו כאמור בעקבות תקרית חמורה ביום שישיליד גדר הגבול עם רצועת עזה בה נפתחה אש צלפים לעבר חיילים במהלך הפגנות על הגדר. במהלך התקרית נפגע חייל צה"ל שפונה לביה"ח סורוקה במצב קשה ומאוחר יותר דווח כי מת מפצעיו. הודעה נמסרה למשפחתו. בהמשך דווח על ירי ארטילרי לעבר מרכז רצועת עזה סמוך לאל בוריג', כנגד עמדות חמאס.

אזעקת צבע אדום הושמעה אתמול במהלך הערב במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ. סוללת כיפת ברזל יירטה שניים מהם.. במועצה האזורית שער הנגב הנחו מוקדם יותר את התושבים להישאר בסמיכות למרחבים המוגנים, בהתאם לזמן ההתראה, בשל הסבירות לתגובה פלסטינית לתקיפות צה"ל. מספר פצצות מרגמה נורו הערב לעבר יישובי שער הנגב – לא הופעלה אזעקה ולא דווח על נזק.

מדיווחים פלסטיניים עולה כי ישנם לפחות 10 הרוגים בצד הפלסטיני. בנוסף, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא כי לפחות חמישה פלסטינים נפצעו סמוך לגבול מירי אש חיה וגז מדמיע. מבית החולים אל שיפא דווח כי שני צעירים פלסטינים פצועים ברגליהם מאש חיה הגיעו לטיפול. עוד דווח כי התנגשויות בין פלסטינים לכוחות הביטחון הישראליים התקיימו בשלושה מוקדים ממזרח לחאן יונס, סמוך לג'בליה וסמוך לאל בורייג'.

מוקדם יותר ביקר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בשדרות והזהיר כי "ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, למצב שאנו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב, לא רק למראית עין אלא למבצע צבאי רחב וכואב. אני חושב שכל האחריות במקרה כזה היא על ראשי החמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, התייחס אתמול להתרחשויות בחשבון הטוויטר שלו וצייץ כי כל הצדדים צריכים לסגת מפי התהום. "לא בשבוע הבא, לא מחר – עכשיו! אסור שאלה המעוניינים לעודד את הפלסטינים והישראלים לעבר עוד מלחמה יצליחו", כתב מלדנוב. האחרון סייע כאמור בסופו של דבר לגיבוש הפסקת האש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!