דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסלמה בעזה

הסלמה נוספת בדרום / רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל בדיון חירום בקריה | תגובות להסלמה בארץ ובעולם

שר הביטחון אמר לשליח האו"ם למזרח התיכון כי "נגיב בצורה קשה" | שליחו של טראמפ למזה"ת: "בשעה שישראל פועלת ללא לאות להצלת חיי אזרחים סורים, חמאס פועל בנחישות לפגיעה בישראלים, תוך שתושבי עזה סובלים כתוצאה מכך"

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בדיון הערכת המצב בקריה בת"א. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בדיון הערכת המצב בקריה בת"א. (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שי ניר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע אתמול (שישי) בשעות הערב לקריה בת"א להתייעצות ביטחונית עם שר הביטחון והרמטכ"ל, זאת לאור האירועים החמורים שמתרחשים מאז אחר הצהריים בגבול רצועת עזה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח אמש בטלפון עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. ליברמן אמר למלדנוב כי חמאס מדרדר את המצב באופן מכוון. "נגיב בצורה קשה וכל האחריות מעתה ואילך היא על הנהגת חמאס. אם חמאס ימשיך עם שיגור הרקטות, התוצאה תהיה הרבה יותר קשה ממה שהם חושבים. האחריות על כל ההרס וחיי אדם תהיה על חמאס", אמר ליברמן.

מלדנוב עצמו התייחס לארועים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי כל הצדדים צריכים לסגת מפי התהום. "לא בשבוע הבא, לא מחר – עכשיו! אסור שאלה המעוניינים לעודד את הפלסטינים והישראלים לעבר עוד מלחמה יצליחו", כתב מלדנוב.

שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ הביע בציוץ בחשבון הטווטר שלו תנחומים למשפחתו של לוחם צה״ל שנהרג בגבול הרצועה. "‏ברגעים אלה אנו מחזקים ומחבקים את המשפחה שאיבדה את היקר לה מכל, ואת חיילינו שעושים עבודתם בלילה זה כדי להגן על תושבי העוטף ולהחזיר את השקט. ‏הגיעה השעה שהממשלה תציג את תוכניותיה האסטרטגיות לשינוי המציאות בין ישראל לעזה״, כתב פרץ.

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא דונלד טראמפ לענייני המזרח התיכון צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "בשעה שישראל פועלת ללא לאות להצלת חיי אזרחים סורים, חמאס פועל בנחישות לפגיעה בישראלים, תוך שתושבי עזה סובלים כתוצאה מכך". גרינבלט הוסיף כי חייל ישראלי נרצח אתמול בידי חמאס וכי "מחשבותינו ותפילותינו עם משפחתו של הצעיר הזה".

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, הגיב מוקדם יותר בציוץ בטוויטר ואמר כי "טרוריסטים מהחמאס פתחו באש לעבר ישראלים. אלה לא מפגינים אלא טרוריסטים מסוכנים. צה"ל פועל כעת במטרה להגן על חיי ישראלים ולא נסבול התקפות תחת שום נסיבות".

חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, התייחס להסלמה בעזה ואמר כי "התושבים בעזה זועקים כבר חודשים תחת המצור הישראלי והממשלה לא השכילה להבין שעוד תקיפות ולחימה רק ירחיבו את מרחץ הדמים. זה הזמן לדבר על האחריות שיש לישראל על עזה ועל צדק, זה הזמן לדבר על פתרונות ולא על 'סבבים'".

חברת הכנסת תמר זנדברג, יו"ר מרצ, ביקרה במהלך היום ביישובי עוטף עזה ובשיחה עם תושבים בקיבוץ גבים אמרה כי "אנחנו לא זקוקים להנהגה שנגררת אחרי חמאס אלא הנהגה שמובילה – לא להוביל אותנו בעיניים עצומות לרווחה למלחמה הבאה, לא מאוחר למנוע אותה. יש פתרונות על השולחן. גם היום יש למצות אותם".

עם היוודע דבר מותו של חייל צה"ל מירי צלפים פלסטינים הוסיפה זנדברג כי היא ״‏שולחת תנחומים למשפחתו של חייל צה״ל שנהרג בגבול הרצועה. יש לעשות הכל שהוא יהיה האחרון. מלחמה חייבת להיות מוצא אחרון ורק אם אין ברירה. יש ברירה. הברירה היא מדינית ומוטב לבחור בה עכשיו מאשר אחרי מבצע שיביא עוד הרוגים. הפתרון הוא הפסקת האלימות, הטרור והשרפות, שיקום הרצועה והסרת הסגר״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!