דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

מינוי הממונה / קובי בר נתן הוא הממונה החדש על השכר באוצר. מה האתגרים הצפויים לו?

בר נתן (40) כיהן כסגן מנהל יחידת האכיפה והיה שותף להסכמים עם המורים, האקדמאים וכוחות הבטחון | לצד ניהול המו"מ עם ההסתדרות על הסכם המסגרת החדש במגזר הציבורי, ניצבת לפתחו גם ההחלטה בסוגיית שכר השוטרים והסוהרים

קובי בר-נתן לתפקיד על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר (צילום: משרד האוצר)
קובי בר-נתן לתפקיד על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר (צילום: משרד האוצר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (שני) את מינויו של קובי בר-נתן לממונה החדש על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר.

בר-נתן (40) החל את עבודתו במשרד האוצר לפני כ-13 שנה, במהלכן כיהן כסגן מנהל יחידת האכיפה באגף השכר. הוא היה שותף לחתימת ההסכמים הקיבוציים 'אופק חדש' ו'עוז לתמורה' במערכת החינוך, אחראי על הסכמי השכר בתחום המחקר וההשכלה הגבוהה וכן לסיכומים הנוגעים לתנאי השכר בצה"ל, במשטרה וביתר כוחות הביטחון. בר-נתן הוא בעל תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, נשוי ואב לחמישה.

"קובי החל את דרכו באגף השכר ואני רואה את מינויו כהמשך ישיר לתפקידים שמילא עד כה" אמר שר האוצר, משה כחלון עם ההחלטה על מינויו ביוני. "לקובי ניסיון משמעותי בתחום השכר והסכמי העבודה, והוא מילא את תפקידו בצורה המיטבית. קובי הוא בחירה טבעית, ואין לי ספק שהוא ימשיך להוביל את האגף להישגים".

בר-נתן מחליף את הממונה הקודם על השכר, ערן יעקב, שעבר לכהן כיו"ר רשות המסים. אתגר מרכזי שיעמוד לפניו בעתיד הקרוב, הוא ניהול המו"מ מול ההסתדרות בנוגע להסכמי מסגרת חדשים במגזר הציבורי.

סוגיה נוספת שתעמוד לפתחו היא שכר השוטרים והסוהרים. בבית הדין הארצי לעבודה תלוי ועומד ערעור המדינה כנגד קביעת בית הדין האזורי לעבודה כי יש לשלם לשוטרים, לסוהרים ולגמלאים את תוספות השכר שניתנו בצה"ל מאז 2006. לאחרונה פסק בית הדין לטובת גמלאי השב"כ והמוסד בסוגיה דומה. במידה ויפסוק לטובת השוטרים והסוהרים פעם נוספת, יהא על בר-נתן לנסות ולהגיע להסדר באשר לתשלום החוב, המוערך בכ-5-7 מיליארד שקלים. בעבר לא היססו משפחות השוטרים והגמלאים להפגין גם מול בתיהם של פקידי האוצר הבכירים, ובר-נתן ביניהם.

אגף הממונה על השכר והסכמי העבודה באוצר הוא גוף המטה הממשלתי של ממשלת ישראל לקביעת מדיניות השכר במגזר הציבורי והממשלתי, ויישום המדיניות הכלכלית של הממשלה. האגף מרכז את המשאים והמתנים לחתימה על הסכמים קיבוציים מול ארגוני העובדים והאיגודים המקצועיים – הן על תנאי שכר והן על רפורמות מבניות. לצד זאת כולל האגף גם את יחידת האכיפה, שתפקידה המרכזי הוא לאתר חריגות שכר במגזר הציבורי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!