דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מדיני / רה"מ דן עם הרמטכ"ל ושר החוץ הרוסים בסוגיות באזור ובמצב בעזה

נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי המשלחת הרוסית מגיעה לבקשתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכי ידון עימה "בסוגיות אזוריות ובראשן המצב בסוריה" ויציג בפניה את העמדה שהציג לפוטין, לפיה ישראל תמשיך לפעול נגד נסיונה של איראן להתבסס צבאית בסוריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, בלשכתו בירושלים (קובי גדעון /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, בלשכתו בירושלים (קובי גדעון /לע"מ)
שי ניר

על רקע המתיחות הביטחונית בצפון והמהלכים שמבצעת רוסיה להסדרה של המרחב הסורי, נפגש היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ורמטכ"ל הצבא הרוסי ואלרי גרסימוב. בהודעה מטעם ראש הממשלה נמסר כי הדיון נסב סביב סוגיות האזור והמצב בעזה.

"הקשר בינינו חשוב בצורה בלתי רגילה והוא מתקיים כפי שראיתם בפגישות ישירות ביני לבין הנשיא פוטין ובין הצוותים שלנו. אני הערכתי את הדברים שנאמרו על ידי הנשיא פוטין יחד עם הנשיא טראמפ לגבי ביטחון ישראל במהלך הפסגה האחרונה", אמר נתניהו.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי המשלחת מגיעה לבקשתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכי ידון עימה "בסוגיות אזוריות, ובראשן המצב בסוריה". נתניהו הוסיף כי יציג למשלחת הרוסית את העמדה שהציג בפני פוטין בביקורו האחרון במוסקבה: "ישראל עומדת על כך שהסכמי ההפרדה בינה לבין סוריה יכובדו כפי שכובדו במשך עשרות שנים עד פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, וישראל תמשיך לפעול נגד כל ניסיון של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה".

שר החוץ הרוסי לברוב התבטא בעבר מספר פעמים נגד התקפותיה של ישראל בשטחה של סוריה אך לאחר ההתקפה הישראלית, מבצע "בית הקלפים", נגד עשרות יעדים איראנים בסוריה, משרד החוץ הרוסי הסתפק בגינוי רפה של שני הצדדים וקריאה שלא להסלים את הסכסוך.

בהקשר של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974 עליו חתומות ישראל והמשטר הסורי חשוב לציין כי ההסכם מבוסס על החלטת האו"ם 338 שהתקבלה במהלך מלחמת יום הכיפורים הקוראת ליישום החלטה 242 של האו"ם שהתקבלה בשנת 1967 לאחר מלחמת ששת הימים הקובעת כי "שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון" יושתת על נסיגה ישראלית "מטריטוריות שנכבשו", כלומר, בהקשר הסורי מדובר ברמת הגולן.

בפגישת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עם נשיא רוסיה פוטין בהלסינקי בשבוע שעבר, אימץ הראשון הסכם רוסי-ישראלי להחזרת השליטה של משטר אסד ברמת הגולן הסורי תוך התבססות על הסכם הפרדת הכוחות משנת 1974, הרחקת הכוחות האיראניים מגבול ישראל למרחק של כ-80 ק"מ וחופש פעולה צבאי ישראלי נגד ניסיונות התבססות איראניים במרחב. כך פורסם במאמר דעה של ג'וש רוגין בוושינגטון פוסט, המתבסס על שיחות עם מקורות מתוך ממשל טראמפ. רוגין חושף במאמרו גם שינוי אפשרי, אולי אף היסטורי, במארג הכוחות האזורי ובכל הקשור ליחסי ישראל-ארה"ב והחסות הצבאית המסורתית אותה מעניקה ארה"ב לישראל. לדברי רוגין, בביקורו האחרון במוסקבה סיכם נתניהו יחד עם פוטין את פרטי העסקה ורק לאחר מכן עדכן את טראמפ בפרטיה. לאחר מכן פוטין חזר על אותם פרטים בפגישתו עם טראמפ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!