דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החקלאות

חברה ועבודה / כ-1,800 עובדי משרד החקלאות ישבתו היום בטענה לפגיעה בעובדים

העובדים מוחים בין היתר נגד כוונת הנהלת המשרד להפנות למיקור חוץ חלקים נכבדים ממטלות משרד החקלאות, ובנוסף בגין גרירת רגליים, לדבריהם, במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי | בשביתה ישתתפו כל עובדי המשרד

מבנה משרד החקלאות בבית דגן (משה מילנר  לע"מ)
מבנה משרד החקלאות בבית דגן (משה מילנר לע"מ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-1,800 עובדי משרד החקלאות בכל הארץ ישבתו היום (רביעי) על רקע המגמה המתמשכת של הנהלת המשרד והאוצר לפגוע בעובדים ולהפנות למיקור חוץ חלקים נכבדים ממטלות משרד החקלאות, כך לדברי העובדים. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, מסר: "ההסתדרות לא תיתן יד לפגיעה בעובדי משרד החקלאות ולא תאפשר הנצחת צורות העסקה פוגעניות בשירות הציבורי".

העובדים מוחים בין היתר כנגד כוונת הנהלת משרד החקלאות להפנות למיקור חוץ את משימות השירותים להגנת הצומח ולביקורת בכל הקשור לביצוע בדיקות ואישור יצוא ויבוא תוצרת חקלאית וכן את השירותים הווטרינריים בכל הקשור למיגור מחלת הברוצלה בקרב עדרים ובטיפול במחלת הסלמונלה בלולים.

בנוסף, מוחים העובדים גם על גרירת רגליים מצד המדינה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי לעובדי היחידה לאכיפה וחקירות (יחידת הפיצו"ח) ועל כוונת הנהלת המשרד להעביר את מינהל המחקר (מכון וולקני) לצפון. צעדים אלו מתבצעים באופן חד-צדדי וללא כל הידברות עם נציגות העובדים.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי משרד החקלאות, אינה שמרלין, ציינה: "לצערי הנהלת המשרד מבצעת צעדים חד-צדדיים ללא מו"מ אמיתי עם נציגות העובדים וללא התחשבות בנו ובדרישותינו. נמשיך לעמוד על הזכויות המגיעות לעובדי המשרד כדי לשמור על שוויון ותנאי העסקה הוגנים".

השביתה תכלול את השירותים להגנת הצומח, מינהל המחקר, השירותים הוטרינריים, מחוזות, חשבוּת, מטה משרד החקלאות ויחידת הפיצו"ח. יצוין כי מקרי חירום יופנו לוועדת חריגים. בשביתה ישתתפו כל עובדי המשרד: עובדי דירוג ודרגה, עובדי חוזי, סטודנטים ומשפטנים.

לצד יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, עובדי משרד החקלאות מלווים על ידי המזכיר הארצי מהסתדרות עובדי המדינה רן קופל.

ממשרד החקלאות נמסר: "בשנים האחרונות, בהרמת כוסית לקראת ראש השנה ופסח, משבחת יו"ר הוועד והממונה מהסתדרות העובדים את הנהלת משרד החקלאות על הישגיה המיטיבים עם העובדים. גם עתה חלק גדול מדרישות העובדים למתן הטבות לעובדי המשרד נענו על ידי הממונה על השכר ועל ידי אגף התקציבים. אנו תקווה שגם ביתר הנושאים הנמצאים במו"מ יגיעו במהרה להסכמות כפי שהיה עד עתה".

בהנהלת המשרד רמזו גם כי בכוונתם להפחית כחוק את ימי השביתה ממשכורתם של העובדים השובתים. "אנו תקווה שהעובדים השובתים יקבלו מ'קרן השביתה' הקיימת בהסתדרות העובדים את כל השכר שהופחת ממשכורתם עקב השביתה" מסרו. בהנחה שהנהלת המשרד אינה מעוניינת בשביתה, יש להניח כי הערה זו ביקשה לערער את אמונם של העובדים בהסתדרות המייצגת אותם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!