דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סם אונס

ברחובות שלנו / המשטרה תפסה מאות בקבוקים המכילים 'סם אונס' בדירה בת"א

החומר נמצא בדירתם של אב ובנו, תושבי שכונת קרית שלום בעיר | הבקבוקונים מכילים חומר מסוג קטמין, שנועד לייצור סמים, ביניהם 'סם האונס' | בלתי אפשרי לאתר שאריות של 'סם אונס' בדם, ובשל כך טענות של נשים רבות שנפגעו ממנו, נמצאות בלתי קבילות בבית המשפט

קטמין, ״סם האונס״, שנתפס בדירה של אב ובנו בתל-אביב (צילום: דוברות המשטרה).
קטמין, ״סם האונס״, שנתפס בדירה של אב ובנו בתל-אביב (צילום: דוברות המשטרה).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה עצרה בליל שלישי רגע לפני הפצתם המסוכנת, מאות בקבוקונים של חומר הקטמין הידוע בכינויו גם כ'סם האונס' בדירתם בתל אביב של אב ובנו. הבן (30) הוא החשוד המרכזי, והוא יובא הבוקר בפני בית המשפט.

השוטרים מצאו בדירה בה מתגוררים השניים בקריית שלום בתל אביב כ-380 בקבוקונים, המכילים עפ"י החשד חומר מסוג קטמין, שנועד בין היתר גם למסחר וגם לייצור סמים נוספים.

סם אונס (צילום אילוסטרציה : shutterstock).
סם אונס (צילום אילוסטרציה : shutterstock).

סמי אונס, הם רק אחד מהאיומים שיש בבילוי במועדונים עבור נשים, והם חוברים לשורה של מעשי אלימות, בצורותיה השונות, אשר בעיקר נשים נאלצות להתמודד איתם במרחבים הציבוריים. בעבר הרשויות הטילו אחריות רבה על הנשים שנפגעו משימוש שלא בידיעתן בסם, אולם יותר ויותר ברור לכולם כי האחריות היא קודם כל על התוקפים, המפיצים והאנסים. אנחנו מביאים כאן את המלצות המשטרה לאופן בו כדאי להישמר מסמי האונס, לא כדי להפחית מאחריותם של אנסים פוטנציאלים, אלא כדי לחזק את היכולת שלנו לדאוג לעצמנו.

איך להשמר פני סמי האונס (מתוך: המלצות המשטרה למבלים).
איך להשמר פני סמי האונס (מתוך: המלצות המשטרה למבלים).

חלק מהטענות של הנשים שנאנסו ע"י אלון קסטיאל, הן שהוא השתמש ב'סם אונס' כדי לבצע בהן את זממו, קסטיאל מצידו הכחיש. בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רוני מודריק, נאשם קסטיאל כי בפורים 2007 אנס צעירה שעבדה עימו בחברת רואי חשבון. "לאחר שהשניים שתו משקאות אלכוהוליים במסיבה", נכתב בכתב האישום, "הציע קסטיאל למתלוננת לעזוב את המסיבה, אך היא ביקשה להישאר. זמן קצר לאחר מכן, היא חשה חולשה וערפול חושים. קסטיאל נאשם כי הסיעה אותה לבית הוריו ברמת השרון, וכאשר היא במצב המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, בעל אותה שלא בהסכמתה, למרות שבכתה ולמרות התנגדותה".

יוזמת 'לילה טוב' באה לעולם במטרה לייצר מרחבים בטוחים עבור א-נשים, בדגש על מקומות בילוי ומועדונים. כחלק מהיוזמה, חותמים בעלי מועדונים על אמנה, בה נכתב בין השאר: "מטרתנו היא לשמור על ביטחונם/ן, כבודם/ן והמרחב האישי של כל אחת ואחד מלקוחותינו. אנו רואים/ות חשיבות עליונה לחופש של כל אחת ואחד לרקוד, לשתות, ולמצות את זכותה/ו לחופש והנאה, ללא פגיעה במרחב המשותף והאישי. בעצם חתימתנו על אמנה זו, אנו מתחייבים/ות לעמוד בדרישותיה ולהוקיע התנהגויות פוגעניות ואלימות במקומות שבבעלותינו."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!