דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק חינוכי

מאבק חינוכי / 18 יום להפסקת השידורים: ב"כאן" הציעו לעובדי החינוכית 7 משרות בלבד

המשרות שהוצעו מבוססות על חוזה לשנה אחת בלבד עם אפשרות לפטר עוד קודם לכן | לילך גבאי שזר, בשם ועדי החינוכית: "אני לא זוכרת הצעה משפילה יותר בשירות הציבורי" | כזכור, חוק השידור הציבורי הטיל על התאגיד להציע לעובדי החינוכית 40 משרות מלאות בלא חובת מכרז

הפגנה נגד סגירת החינוכית בירושלים. 25 במרץ 2018. (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנה נגד סגירת החינוכית בירושלים. 25 במרץ 2018. (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

18 ימים טרם הפסקת שידורי הטלוויזיה החינוכית ובתאגיד השידור הציבורי הציעו לעת עתה שבע משרות בלבד לעובדיה. בשבע המשרות מדובר בחוזים לשנה אחת בלבד עם אפשרות לפטר עוד קודם לכן.

"המשרה היא לתקופה קצובה בת שנה. מובהר כי התאגיד יהיה רשאי לסיים את העסקת העובדים שיתקבלו לשמש במשרה זו בכל עת לפני תום התקופה הקצובה בהתאם לדין", הבהירו המודעות מטעם תאגיד "כאן", שבראשן נכתב כי העבודה מיועדת לעובדי הטלוויזיה הלימודית בלבד.

"התאגיד רושם נקודת שפל חדשה בהתייחסות לעובדים", מסרה ל'דבר ראשון' לילך גבאי שזר, בשם ועדי החינוכית. "עכשיו הוא מציע משרות לתקופה של שנה עם אפשרות לפיטורים. אני לא זוכרת הצעה משפילה יותר בשירות הציבורי. וזה עוד אחרי שהכנסת כפתה עליו לקבל את העובדים. זה מעשה נכלולי של גוף ציבורי ששם ללעג את החלטות הכנסת ומתייחס בבוז לעובדים. בתנאים האלה ולנוכח היחס המתנשא והמחפיר לחינוכית אנחנו לא נסכים להעביר את הארכיון לתאגיד עד שיוסדרו וייחתמו כל תנאי הפרישה והמעבר של עובדי החינוכית".

שבע המשרות המוצעות הן לתפקידי: רכז\ת תחום ילדים ונוער, מפיק/ה ראשי/ת לערוץ הילדים והנוער, רפרנט/ית הפקות, רפרנט/ית תוכן, אחרא/ית שידור, אחרא/ית תפעול חומרים והבאה לשידור, ואחרא/ית רכש סרטים וסדרות בחצי משרה. בכל המודעות צויין כי מקום העבודה הינו או בירושלים, או בתל אביב או במודיעין.

הצעות המשרה הועברו דרך מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית ד"ר אורנה שמחון, אשר הזכירה במכתבה לעובדים כי חוק השידור הציבורי הטיל על התאגיד להציע לעובדיה משרות בהיקף של 40 משרות מלאות בלא חובת מכרז. "לכל עובד היו אמורים להינתן על פי החוק 21 ימים לצורך מתן מענה להצעת התאגיד ותחילת העבודה היתה אמורה להיות ביום המעבר" הבהירה במכתבה מאמש (חמישי) לעובדים. "בשלב זה התאגיד העביר היום שבע משרות ראשונות ומאפשר לכם להגיש מועמדות עד ה-2.8.18. מבין המועמדים העומדים בתנאי הסף התאגיד יבחר את המתאימים לו ביותר תוך עיגון הבחירה בנימוקים ענייניים". שמחון ביקשה מעובדים אשר הגישו מועמדות למשרה ליידע בכך אותה ואת מחלקת משאבי אנוש בטלוויזיה החינוכית.

נזכיר כי בתחילת השבוע פנה מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי 'כאן' אלדד קובלנץ, אשר כיהן בעברו גם כמנכ"ל החינוכית, למנכ"לית הנוכחית בדרישה שארכיון התחנה יעבור לרשות התאגיד עוד טרם הפסקת שידוריה ב-14 באוגוסט, ואף טרם נחתם הסכם בנוגע לפיצויי הפיטורין שיקבלו העובדים. פניה זו נשלחה טרם הציע קובלנץ לעובדיו לשעבר ולו משרה אחת כפי שנדרש התאגיד בחוק השידור הציבורי. לטענת קובלנץ, אי העברת הארכיון טרם תחילת השידורים תפגע ביכולתו של התאגיד להתחיל בשידורי ערוץ הילדים החדש לאחר הפסקת שידורי החינוכית – שכן ככל הנראה מתכננים בתאגיד לעשות בתחילת שידורי הערוץ שימוש בעיקר בחומרי הארכיון שנוצרו על ידי עובדי הטלוויזיה החינוכית, תחת שם המותג החדש 'כאן חינוכית'.

אריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה מסר בתגובה ל'דבר ראשון' כי "כל הנכסים של הטלוויזיה החינוכית, ובכללם הארכיון – נמצאים בתוך תהליך סכסוך העבודה עד שיחתם הסכם קיבוצי לעניין סגירת המסגרת הזו. כל עוד לא סוגרים את המסגרת שנקראת 'הטלוויזיה החינוכית' – הנכסים הללו נשארים עם העובדים".

מנכ"לית החינוכית שמחון השיבה לקובלנץ והזכירה לו את מחוייבותו לקלוט 40 מעובדיה, ולאפשר להם מינימום של 21 יום, כאמור, להתלבט על המשרות המוצעות להם. עוד הדגישה שמחון את "החובה הציבורית לנהל את כל הפעולות בסיטואציה המורכבת שנוצרה תוך שמירה על זכויותיהם של עובדי החינוכית המעוגנות בדין".

מתאגיד השידור הציבורי כאן טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!