דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חסות הנוער

חסות הנוער / למרות הבטחות משרד העבודה, עובדי 'חסות הנוער' ממשיכים להיות מפוטרים

עובדי מעון 'נווה חורש', אשר יועבר לאחריות חברת כח האדם 'דנאל', קיבלו בשבוע האחרון מכתבי פיטורים | העובדים יגבירו את מחאתם, ויפגינו בשבוע הבא מול קריית הממשלה בתל-אביב | משרד העבודה: ההפרטה תביא לעלייה בתפוסה במעונות הסגורים

הפגנת עובדי חסות הנוער מול משרד הרווחה, 24 דצמבר 2017 (צילום: אלברט סופר)
הפגנת עובדי חסות הנוער מול משרד הרווחה, 24 דצמבר 2017 (צילום: אלברט סופר)
דוד טברסקי

עובדות ועובדי חסות הנוער, המאוגדים ב'כח לעובדים', מגבירים את עוצמת המאבק כנגד המשך מהלך ההפרטה, אותו מקדם משרד העבודה והרווחה. בוועד העובדים טוענים כי בימים אלו מועבר מעון נוסף של חסות הנוער לחברת דנאל, וזאת באמצעות וועדת מכרזים פנימית שלעובדים אין שום יכולת להשפיע עליה.

עובדי מעון נווה חורש, המעון שמועבר לחברת דנאל בימים אלו, קיבלו בימים האחרונים מכתבי פיטורים שיכנסו לתוקפם בסוף אוגוסט. העובדים טוענים כי לחברת דנאל אין שום מחויבות לקלוט את כל העובדים מחד, ומאידך תנאי ההעסקה והשכר של העובדים שיקלטו יורעו באופן משמעותי. בשל הפיטורים, ההתארגנות בוועד והישגי העובדים בעשור של התארגנות ומשא ומתן – עלולים להיפגע.

שר העבודה והרווחה חיים כץ במסיבת עיתונאים בנושא המשבר המתמשך במעונות חסות הנוער, 25 דצמבר 2017 (צילום: ליאור מזרחי)
שר העבודה והרווחה חיים כץ במסיבת עיתונאים בנושא המשבר המתמשך במעונות חסות הנוער, 25 דצמבר 2017 (צילום: ליאור מזרחי)

"המשרד מוציא מכרזי בזק, מעביר את מעונות חסות הנוער, שירותי האמנה ומסגרות טיפול אחרות מיד ליד, ללא הליך מסודר, ללא שמירה על זכויות העובדים וללא דאגה לרצף הטיפולי של ילדים ובני נוער", מסרו בוועד העובדים. "לפני חצי שנה הצהיר שר הרווחה כי ילאים את מעונות חסות הנוער – ובאותה נשימה העביר את ניהול המעונות לידי חברת דנאל, שהינה חברה למטרות רווח ונסחרת בבורסה".

מאז תחילת מהלך ההפרטה והעברת החסויות בין מפעילים שונים פוטרו/עזבו יותר מחצית הצוותים במעונות, בין היתר מדובר במדריכים ומדריכות, עובדים סוציאליים, מטפלים ועוד.

בחודש ינואר האחרון קיים ועד חסות הנוער שביתה בגלל הפגיעה בזכויות העובדים במעבר חסויות הנוער מזכיין לזכיין. בין היתר, תבעו ב'כוח לעובדים' את משרד העבודה והרווחה על פגיעה בזכויות העובדים ועל דרישת פיצויים לעובדי חסות הנוער, העובדים תחת עמותת ענ"ב, אשר היו אמורים להיות מפוטרים בסוף ינואר.

ביום שני הבא (6.8) תתקיים הפגנה של עובדי חסות הנוער, מול קריית הממשלה בתל אביב.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה:

בתוך כחצי שנה הביא משרד העבודה והרווחה לתפוסה מלאה במעונות הנעולים של רשות חסות הנוער ולאיוש מלא של משרות צוותי הטיפול. זאת כחלק מרפורמה נרחבת שעורך המשרד בחסות הנוער, אשר כללה יציאה למכרז הפעלה חדש של תשעה מעונות נעולים. סה"כ יגדל פוטנציאל הקליטה השנתי במעונות הנעולים בחסות הנוער ב-156 נערות ונערים מדי שנה, מכ-1000 בשנה כיום ללמעלה מ-1,150 החל משנת הלימודים הקרובה… כמו כן לאחר שנים של איוש חלקי של משרות צוותי ההדרכה והטיפול במעונות, לראשונה מאויישות כיום למעלה מ-95% מהמשרות במעונות הנעולים.

הרפורמה בחסות הנוער נערכת על רקע תור המתנה ממושך לקליטה של קטינים בסיכון, נזקקים ועוברי חוק, במעונות הנעולים במסגרת החלטה שיפוטית. במשך 22 שנים בהן הפעילה עמותת "ענ"ב – הזדמנות לשינוי" 8 מתוך 9 מהמעונות הנעולים עמדה התפוסה בהם על כ-60% בלבד, ואולם, במסגרת ההתקשרות במכרז הקודם קיבלה העמותה תשלום גלובלי עבור תפוסה מלאה. כמו כן העמותה לא הצליחה לגייס את כח האדם הדרוש למילוי משימתה ומדי שנה התחלפו כ-80% מהעובדים במעונות, בעובדים חדשים..כמו כן במסגרת המכרז החדש הוגדלה ההשקעה בתשומות הטיפול מ-127 אלף ₪ בחודש לכל קבוצה של 12 נערים, ל-170 אלף ₪, גידול של כ-34%. בנוסף לכך נדרש כל מפעיל לשלם למדריכים המועסקים על ידו כ-30% מעל לשכר המינימום – כ–7,000 ₪ בחודש, לא כולל תגמול על שעות לילה ועל עבודה בשעות נוספות וכן מענקי התמדה שנתיים בגובה אלפי שקלים בשלוש השנים הראשונות להעסקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!