דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדות מיניות

פרשת ברושי / פרקליטו של ברושי: המתלוננת מופעלת ע"י אחרים; יחימוביץ': מתקפה מכוערת

בראיון רדיופוני, טען עו"ד אילן בובמך כי ברושי מכחיש את כל ההאשמות, ורמז למניע פסול מאחורי ההאשמות בהטרדה מינית | לאיגוד מרכזי הסיוע הגיעו תלונות נוספות על ברושי, הנוגעות לתקופתו כחבר כנסת

ח"כ איתן ברושי. צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש 90
ח"כ איתן ברושי. צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש 90
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הטחות הבוץ של ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) לא נגמרות: אחרי שאיים בתביעת דיבה נגד יו"ר מפלגתו אבי גבאי, שכינה אותו "עבריין מין", כעת ברושי עובר למתלוננת עצמה.

בראיון בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM אתמול (שלישי) טען פרקליטו של ברושי, עו"ד אילן בובמך, כי האישה שהתלוננה על תקיפה מינית מצד ברושי מופעלת על ידי אחרים. "מה אנחנו תמימים? יש אנשים שמופעלים, יש נשים שמופעלות, אנחנו רואים שהרבה פעמים אנשים מתפטרים בגלל תלונות אנונימיות, אחר כך יש הרבה רחש בחש, ואחר כך מתגלה שאין אפילו תלונה במשטרה, ואם יש היא לא מבשילה לכדי כתב אישום. אין שום סיבה גם כאן שיבואו ויתלהמו נגדו". בומבך הוסיף כי ברושי מכחיש את הדברים באופן מוחלט: "מה שאומר איתן ברושי הוא שלחלוטין הדברים לא היו ולא נבראו".

ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) גינתה את ההאשמות שהשמיע עורך דינו של ברושי. "המתקפה הפרועה והמכוערת של ח"כ ברושי באמצעות פרקליטו על האשה שהותקפה על ידו, מדגימה היטב מדוע רוב הנשים עדיין פוחדות להתלונן" מסרה, "היא כוללת את כל הקלישאות האפלות של העולם הישן של הטלת דופי בקורבן ובמניעיו. אני קוראת לנשים שנפגעו על ידי ברושי לא לחשוש, ועומדת לרשותן באופן אישי. אם מישהו עוד פיקפק בכך שברושי צריך ללכת הביתה, באה המתקפה האלימה הזאת והוכיחה מדוע אסור לו להישאר עוד רגע אחד בזירה הציבורית".

כזכור, לפני כשבועיים התברר כי במהלך סיור אותו ערכה סיעת המחנה הציוני, ח"כ ברושי חפן את ישבנה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני). נחמיאס-ארבין תיארה את האירוע בדף הפייסבוק שלה: "בשניה הראשונה, נאלמתי ואז פניתי אליו בדרישה שיתנצל. ממש באותו הרגע. עיני פגשו את עיניהם של מי שראו את זה בזמן אמיתי – את השוק, את השאלה, את המבוכה. הדבר שהכי פגע בי, וכשכבר הצלחתי לדבר איתו, אמרתי לו את זה ושכשדרשתי ממנו במקום התנצלות הוא סובב לי את הגב. הוא לא בא אחרי וניסה להתנצל". אך הוסיפה כי לאחר שברושי התנצל בפניה, היא בחרה לקבל את התנצלותו. עמדה זו שלה שימשה בסיס לרבים מחברי המחנה הציוני לפעול במתינות כנגד ברושי.

לאחר ימים אחדים, פורסמה בחדשות ערוץ 10 תלונה נוספת כנגד ברושי, הפעם מפי אישה המתארת כי לפני 15 שנים, בעת שכיהן כראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, הוא תקף אותה מינית בעת ששהו יחד במעלית. "הוא לא נתן לי לצאת מהמעלית. זה מאוד הפתיע אותי, הוא התחיל להגיד 'אני לא מבין, תזרמי, מה הבעיה?'. מצאתי את עצמי נדחקת לשולי המעלית תוך שהוא נוגע בי, ממש רעדתי מהסיטואציה הזאת. איכשהו הצלחתי לשכנע אותו לתת לי לצאת מהמעלית וברחתי כל עוד נפשי בי, מזועזעת".

איגוד מרכזי הסיוע מסר שהגיעו אליו תלונות על מקרים נוספים הנוגעים לברושי, המתייחסים לתקופה הנוכחית, בה הוא מכהן כחבר כנסת.

נראה שרצף התלונות כנגד ברושי מעמיד את חברי המחנה הציוני במקום לא ברור. בעוד יו"ר הסיעה אבי גבאי בחר להשעות את ברושי לאחר התלונה השנייה שהושמעה נגדו, חברי כנסת אחרים מתבטאים בנושא באופן מתון, או שאינם מתבטאים כלל. כך למשל, ציינה ח"כ בירן בראיון אצל אילה חסון כי היא ביקשה מח"כ ברושי להתפטר רק לאחר התלונה השנייה נגדו, משום שהיא "סולדת מהטרנד הזה של להרוג אדם בשיימינג ברשתות החברתיות ברגע, על מפעל חיים שלם, ובגלל זה במצב שבו חברת הכנסת נחמיאס-ורבין קיבלה את ההתנצלות שלו לא חשבתי שמקומי לקרוא לו להתפטר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!