דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שביתת השקופים / דיון חירום בניסיון למנוע את שביתת עובדי בתי החולים הממשלתיים

הסתדרות עובדי המדינה תכנס מאור יותר היום (ה') דיון בהשתתפות ועד העובדים, הנהלת משרד הבריאות ונציגי ממשרד האוצר ונציבות שירות המדינה | ביום ראשון הקרוב, אמורים 12 אלף העובדים לפתוח בשביתה כללית

בית חולים. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל /פלאש 90)
בית חולים. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל /פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בניסיון אחרון לגשר בין הפערים בין הצדדים ולהביא לפתרון המשבר מול עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, יזמה הסתדרות עובדי המדינה דיון דחוף בין נציגי משרד הבריאות, משרד האוצר ונציגות העובדים.

דיון החירום, בהובלתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, צפוי להתחיל היום (חמישי) בשעה 15:30 במעמד ועד העובדים בראשות יו"ר הוועד הארצי אלי בדש, הנהלת משרד הבריאות, המשנה לממונה על השכר במשרד האוצר יוסי כהן, צוות הבריאות מנציבות שירות המדינה ואגף התקציבים.

"האחריות לכל השלכות השביתה הצפויה מוטלת על כתפיהם של משרדי הבריאות והאוצר. לא רק שלא היה כאן יישום של החלטת ממשלת ישראל, הגדילו פקידי המדינה כשגררו רגליים, וכל פניות העובדים לקיים ישיבות ולפתור את הדברים בהידברות  הושבו ריקם" אמר יעקבי, "הכשלים שהובילו למשבר ידועים ולא חדשים וההתעלמות השיטתית של המערכת מכל התרעות העובדים, לא הותירה ברירה אחרת. אני קורא להנהלות משרדי הממשלה להבין את גודל השעה, להתעשת ולהגיע היום לשולחן המשא ומתן מתוך כוונה כנה ליישב את הסוגיות שבמחלוקת. אנחנו סומכים על המשנה לממונה על השכר יוסי כהן, עתיר הניסיון, שינסה יחד איתנו למנוע המשבר החמור שלפתחנו".

כזכור, ביום שלשי האחרון הודיע ועד עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים כי יפצח בשביתה כללית החל מיום ראשון הקרוב. זאת במחאה על אי יישום החלטת הממשלה להשוות את תנאי העסקתם שבבתי החולים השייכים לקופות החולים, כמו גם על רקע פערים גדולים במשא ומתן עם האוצר. העובדים דורשים, בין היתר, קביעת מפתח תקינה – הקובע את מספר התקנים הנחוץ בכל מחלקה או בית חולים בהתאם לקריטריונים שונים – שיסייע בהקלת העומס הרב בבתי החולים הממשלתיים; שינוי במערכת הדרגות וקידום העובדים; וביטול הדרגות הנמוכות.

יו"ר הארגון הארצי של עובדי משרד הבריאות, ניסים לוי, הודיע אתמול (רביעי) כי עובדי המשרד יצטרפו למאבק של עובדי המינהל והמשק, וינקטו בעיצומים שיקיפו את כל שירותי משרד הבריאות.

באם אכן תצא לפועל, צפויים לקחת חלק בשביתה כ-12 אלף עובדים המועסקים במטבח, אחזקה, חצר, כוחות עזר, לוגיסטיקה, אפסנאות, תחבורה. עובדי האבטחה יוחרגו מהשביתה, עובדי מחלקות מחלות מסכנות חיים יעבדו במתכונת שבת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!