דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטפלים ומותקפים

חשופות בצריח / במחאה על האלימות: החל ממחר (ג') האחיות ישבתו ללא הגבלת זמן

כך הודיעה הבוקר הסתדרות האחיות, שגינתה את "אוזלת ידה של ממשלת ישראל" כמו גם את העובדה שהמלצות הוועדה בנושא לא יושמו, גם תשעה חודשים אחרי הגשתן | כל הפרטים על מתכונת השביתה - כאן בפנים

מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה)
מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

האחיות יחלו מחר בבוקר (שלישי) בשביתה כוללת ללא מועד סיום בבתי החולים, בקהילה ובריאות הציבור, זאת במחאה על מה שכינו "אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול באלימות הקשה במערכת הבריאות ואי יישום המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שהתקבלו כבר לפני כתשעה חודשים".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, מסרה הבוקר כי "האחיות והאחים במדינת ישראל החליטו כי דמם אינו הפקר, ולכן הכרזנו הבוקר מודיעים על שביתה כוללת . עד שלא תבוצענה פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות האחיות האחים לא ירפו במאבקם".

עוד הוסיפה כהן כי "לא יכול להיות שאחות תצא לעבודה לטפל בחולים ותסיים בחדר מיון . לא ייתכן כי ממשלת ישראל תעמוד כצופה מן הצד בעת שמערכת הבריאות הופכת לזירת מלחמה והאחיות , הצוותים הרפואיים עובדי מערכת הבריאות משמשים כשק חבטות . לא ייתכן שאחות תיאבק על חייה בטיפול נמרץ בין חיים למוות
ושרי הממשלה ייאלמו דום".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "אסור להשלים עם נגע האלימות במערכת הבריאות. המדינה לא יכולה להמשיך לעמוד מנגד, בשעה שצוותי הסיעוד והרפואה, אשר מקדישים לילות כימים להצלת חיים, מותקפים מדי יום במקום עבודתם. אנו ניצבים ביחד עם האחיות והאחים, לזעוק את צעקתם עד שיהיה טיפול ומענה מקיף ואמיתי".

מתכונת העבודה במסגרת השביתה

החל ממחר יעבדו האחיות בבבתי החולים במתכונת שבת. בשירותים ‏האמבולטוריים – ‏כולל ‏מרפאות, ‏מכונים ו‏אשפוז ‏יום – ‏לא ‏יעבוד ‏הצוות ה‏סיעודי. ‏ חדרי ‏ניתוח ‏יעבדו ‏במתכונת ‏שבת, כך גם בכל‏ מחלקות ‏האשפוז ‏למיניהן.

במחלקות‏ טיפול ‏נמרץ, ‏יעבוד ‏צוות ‏סיעודי ‏מצומצם. ‏צוות סיעודי יפעל במתכונת מצומצמת גם במחלקות ‏פגים, ‏יונקים‏, ‏חדרי ‏לידה, ‏דיאליזה, ‏אונקולוגיה ו‏יחידות ‏פריון. בנוסף, לא‏ יבוצעו ‏ססיות ‏וקצ"תים. בכל ‏בתי ‏החולים ‏יוקם‏ צוות‏ סיעודי ‏לשעת‏ חירום.

כחלק מהשביתה‏ בבריאות ‏הציבור, טיפות ‏חלב ‏ובריאות‏ התלמיד:

תחנות בריאות המשפחה: ‏בכל עיר תתקיים תורנות של תחנה אחת בלבד למענה לפגים, נשים הרות בסיכון.‏

תורנות בלשכות:  אפידמיולוגיה בלבד – תהיה תורנות למקרים דחופים :כלבת ,‏דלקת קרום המוח‏ ומקרי התפרצות מחלה מידבקת/מגיפה.

מרפאת חיסוני חו"ל סגורה בכל לשכות הבריאות.

דגימות ‏דם‏-‏ כולל ‏סקר ‏ילודים ‏ובדיקות ‏דם ‏תילקחנה בלשכות באמצעות אחות תורנית לפעילות זאת. הקהל יידרש להגיע ללשכות הבריאות לשם לקיחת דגימות דם.

לא ‏תערכנה ‏בדיקות ‏רופא ‏בכל ‏התחומים, לא‏ תבוצענה ‏בדיקות ‏הכנה ‏ל-one stop shop. שעות‏ תגבור ‏לא‏ תתקיימנה. ולא תהיה קבלת ‏קהל ‏בכל ‏שעות ‏העבודה, ‏כולל ‏כל ‏התחומים. ‏

במסגרת הקהילה ,יינתנו על ידי אחיות תורניות רק השירותים הבאים: טיפולי בית, מתן אינסולין, טיפול בפוריות, טיפול בחולים אונקולוגים, מכון גסטרו ויחידות לאשפוז יום.

רצף של אירועי אלימות

בחודשים האחרונים אירעו מספר אירועי אלימות במערכת הבריאות, כשהחמור בהם התרחש בחודש שעבר בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב. אוסקר באחיט, בן 31 מאריתריאה, דקר את האחות רחל קובו ופצע אותה קשה.

מצלמות אבטחה מתעדות דקירת אחות בבית החולים שמואל הרופא, 2 ביולי 2018 (משטרת ישראל)
מצלמות אבטחה מתעדות דקירת אחות בבית החולים שמואל הרופא, 2 ביולי 2018 (משטרת ישראל)

ביום שישי נעצר תושב פוריידיס בחשד לתקיפת מאבטח בבית החולים הלל יפה בחדרה. על פי החשד, לביה"ח הגיע תושב פוריידיס במצב קשה, ולאחר שנקבע מותו, ביקשו כמה מבני המשפחה להיכנס יחדיו לחדרו בניגוד לנהלים ולא נשמעו להנחיות המאבטחים במקום. לאחר שהמאבטח מנע את כניסת כל המשפחה במקביל, הותקף באלימות על ידי אחד מבני המשפחה.

בתחילת השבוע שעבר נעצרו גבר ואישה, שני תושבי באר שבע בני 34 בחשד שתקפו רופא ואח בבית החולים סורוקה בעיר. על פי החשד, השניים הגיעו לקבלת טיפול רפואי ומשהמענה הרפואי לא היה לשביעות רצונם תלשה האישה את התג השמי של הרופא מחולצתו, לעסה אותו וירקה אותו. לאחר מכן, האישה המשיכה באיומיה כלפי הרופא תוך שהיא תוקפת באגרופים אח ולבסוף התיישבה על הרצפה והחלה לצעוק.

לפני כשבועיים, אם ובת תקפו רופאה שטיפלה בקרובת משפחתן, בגלל שלא היו מרוצות מהטיפול בה. על פי החשד, החשודות דחפו את הרופאה, ד"ר קרין הלר, שרטו אותה והעיפו לעברה מחשב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!