דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך מתמשך / החרפה נוספת: ההסתדרות הורתה ללוחמי האש שלא לעבוד כמוקדנים

זאת העל רקע סכסוך העבודה בנציבות כבאות והצלה | בניגוד להסכם שנחתם בעבר בין הצדדים, החליט הנציב דדי שמחי שלא לגייס מוקדנים ולשבץ במקומם לוחמי אש | ההוראה תיכנס לתוקף בשבוע הבא, כדי לאפשר גיוסם של עובדים יעודיים

הפגנת הכבאים בתל אביב, 6 באוגוסט 2018 (ניצן צבי כהן)
הפגנת הכבאים בתל אביב, 6 באוגוסט 2018 (ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בתום הערכת מצב מיוחדת עם יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, הודיע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי החליט להורות ללוחמי האש בנציבות כבאות והצלה להימנע מלעבוד כמוקדנים – מטלה שאינה חלק מהגדרות התפקיד שלהם.

בהודעה מיוחדת שהוציא לנציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, כתב בר-דוד כי ההוראה תיכנס לתוקף רק ביום רביעי בשבוע הבא, על מנת לאפשר למערך הכבאות להיערך אליה עם עובדים ייעודים שיועסקו במוקד.  לטענת ההסתדרות, העסקת לוחמי האש כיום בתפקידי מוקדנים נובעת מהחלטה חד צדדית של שמחי שלא לגייס מוקדנים, ובניגוד להסכם שהושג בעבר בין הצדדים.

יחסי העבודה ברשות הכבאות עלו לאחרונה פעם נוספת על שרטון, לאחר תקופה בה הקפיא ועד העובדים את צעדיו הארגוניים לטובת הידברות. החל מהיום (שני) נוקטים הכבאים צעדים ארגוניים על רקע הקפאת מענקי שי לחג והצמצום בכוח האדם עליו החליט הנציב, לטענת הארגון, בתחנות הנדרשות לתגבר את כוחות הגיבוי בנגב המערבי בעקבות עפיפוני התבערה. בין היתר ישובשו פעילויות קורסים והכשרות וכן פעילות מדור בטיחות האש ורישוי העסקים.

מאז נכנס שימחי לתפקידו לפני כשנה וחצי, הכריז במספר הזדמנויות על כוונתו לפעול לביטול זכות ההתאגדות של הכבאים, כחלק מתפיסת עולמו לפיה צריכה רשות הכבאות להתנהל במודל הדומה לזה של צה"ל והמשטרה – צעד בו רואים עובדי הנציבות הכרזת מלחמה גלויה כנגד ארגון העובדים ועצם קיומו.

במכתב תמיכה ששלח לאחרונה לכלל עובדי ועובדות מערך הכבאות, הביע בפניהם בר-דוד דאגה עמוקה ממצבו המתדרדר של המערך וזכויות עובדיו והתריע בפני השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן ומנכ"ל משרדו משה (צ'יקו) אדרי, כי במידה שמקבלי ההחלטות לא ייקחו אחריות ויפעלו נגד התנהלותו של הנציב שמחי, וככל שהנציב ימשיך לפעול בדרכו הנוכחית, יוחרפו בהדרגה הצעדים הארגוניים.

"האנשים שעובדים במערך זה אנשים עם שליחות שמסכנים חייהם להציל חיי אדם" אמר הבוקר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי בהפגנה בהשתתפות מאות כבאים מול קריית הממשלה בתל אביב. "אני נושא צלקות בכל גופי וגאה בכך. אנחנו נלחמים בשריפות ולא רוצים להיאבק בדדי שמחי. כנראה שלא תהיה ברירה ואם מקבלי ההחלטות והממשלה לא תבין שהגיע אדם שרוצה להרוג כבאים – אנחנו גם ננטוש תחנות. לא יהיו כבאים בתחנות". חברי ועד נוספים טענו בהפגנה כי עובדי מערך הכבאות אויימו על ידי הממונים עליהם, שלא להגיע להפגנה.

נציבות כבאות והצלה מסרו בתגובה כי "צר לנו שיש מי שבוחר לפגוע ולסכן את תושבי ישראל בשם מאבק לא מוצדק של ועד עובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!