דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטפלים ומותקפים

מטפלים ומותקפים / האחות שנדקרה בבאר יעקב: "מחזקת את ידן של האחיות במאבק למיגור האלימות"

בני משפחתה של רחלי ברוך, שנפצעה באורח קשה מדקירת מטופל לשעבר, פרסמו הודעה תמיכה מטעמה בשביתה עליה הכריזה הסתדרות האחיות | ברוך מאושפזת מזה חמשה שבועות במחלקת טיפול נמרץ כללי בביה"ח אסף הרופא

רחלי ברוך (תמונה באדיבות משפחת ברוך)
רחלי ברוך (תמונה באדיבות משפחת ברוך)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"רחלי מחזקת את ידם של הצוותים הרפואיים, האחים והאחיות במאבקם הצודק למיגור תופעת האלימות במרכזים הרפואיים", כך מסרו היום (שני) בני משפחתה של האחות רחלי ברוך משמואל הרופא, שנדקרה על ידי מטופל לשעבר לפני כחודש, לקראת שביתת האחיות המתוכננת להתחיל מחר. ברוך, שנפצעה באורח קשה, מאושפזת מאז המקרה במחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים אסף הרופא.

בהודעה שפרסמו מוקדם יותר, מסרו בני משפחתה כי "היום חלפו חמישה  שבועות מהתקיפה הנוראית של רחלי במקום עבודתה במרכז הרפואי שמואל הרופא בבאר יעקב. רחלי עדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ באסף הרופא, אך נמצאת כבר בהכרה מלאה ומצבה, תודה לאל , הולך ומשתפר. יש עוד תהליך החלמה ארוך לפנייה, אך כולנו מאמינים בה, מחזקים אותה ולא עוזבים אותה לרגע".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בביקור באסף הרופא אצל האחות שנדקרה בבאר יעקב, 3 ביולי 2018. (צילום: דוברות משרד הבריאות)
סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בביקור באסף הרופא אצל האחות שנדקרה בבאר יעקב, 3 ביולי 2018. (צילום: דוברות משרד הבריאות)

עוד מסרו כי "רחלי והמשפחה מודים לכל הצוות הרפואי והסיעודי במחלקה לטיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי אסף הרופא בראשות ד"ר אדי אלגיאייב ולמנהלת המרכז הרפואי ד"ר אסנת לבציון קורח על הדאגה הכנה, הטיפול המקצועי המסור, האכפתיות והחיבוק החם. רחלי נמצאת בתקופת התאוששות והחלמה לא פשוטה ועל כן אנו מבקשים מכל כלי התקשורת להניח לה ולבני ביתה ולתת לה את הזמן הדרוש לאסוף כוחות ולהתאושש בשקט. תודתנו נתונה לכל עם ישראל שהתפלל, דאג ושאל בשלומה".

כזכור, בתחילת חודש יולי הגיע אוסקר באחיט, בן 31 נתין זר מאפריקה, לבית החולים שבבאר יעקב כשברשותו סכין גדולה. סאחיט, שאושפז בעבר במקום, עבר דרך השומרים בכניסה אך לא ציית להוראתם לעצור.

כשהגיע לביתן המחלקה בה היה מאושפז בעבר, פגש במאבטח ושלף לעברו סכין, בתגובה עזב המאבטח את המקום בריצה. אז, ניגש לברוך שהייתה בסמוך, דקר אותה ופצע אותה באורח קשה. לאחר מכן חזר המאבטח למקום שלף את אקדחו, ירה לעבר החשוד ולא פגע בו. צוות רפואי ומאבטחים השתלטו על החשוד עד להגעת השוטרים למקום.

מצלמות אבטחה מתעדות דקירת אחות בבית החולים שמואל הרופא, 2 ביולי 2018 (משטרת ישראל)
מצלמות אבטחה מתעדות דקירת אחות בבית החולים שמואל הרופא, 2 ביולי 2018 (משטרת ישראל)

הבוקר הודיעה הסתדרות האחיות על פתיחה בשביתה כוללת ללא מועד סיום בבתי החולים, בקהילה ובריאות הציבור, זאת במחאה על מה שכינתה "אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול באלימות הקשה במערכת הבריאות ואי יישום המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שהתקבלו כבר לפני כתשעה חודשים".

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, מסרה הבוקר כי "האחיות והאחים במדינת ישראל החליטו כי דמם אינו הפקר, ולכן הכרזנו הבוקר מודיעים על שביתה כוללת . עד שלא תבוצענה פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות האחיות האחים לא ירפו במאבקם".

עוד הוסיפה כהן כי "לא יכול להיות שאחות תצא לעבודה לטפל בחולים ותסיים בחדר מיון . לא ייתכן כי ממשלת ישראל תעמוד כצופה מן הצד בעת שמערכת הבריאות הופכת לזירת מלחמה והאחיות , הצוותים הרפואיים עובדי מערכת הבריאות משמשים כשק חבטות . לא ייתכן שאחות תיאבק על חייה בטיפול נמרץ בין חיים למוות
ושרי הממשלה ייאלמו דום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!