דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

פשעי שנאה / שישה בני נוער בירושלים נעצרו בחשד לתקיפה סדרתית על רקע להט"בופובי

השישה, בני 17-15, שוחררו למעצר בית אחרי שביצעו שלוש תקיפות שונות סמוך למועד מצעד הגאווה בבירה | המשטרה: "לא נאפשר לאף גורם עבריין לפגוע באלו שדעותיהם והעדפותיהם שונות"

עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל עצרה שישה בני נוער, תושבי ירושלים, החשודים בתקיפות על רקע להט"בופובי, עליהן פורסם לראשונה ב"דבר ראשון". חבורת הנערים תושבי ירושלים ביצעה בשבוע שקדם למצעד הגאווה בעיר מספר תקיפות בשכונת קריית היובל.

ששת החשודים נחקרו על ידי המשטרה בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש על ידי שניים או יותר, תקיפה בצוותא לבצע פשע וקשירת קשר לבצע פשע. הם הובאו אתמול (שלישי) בפני בית המשפט לדיון בעניינם, בסיום הדיון שוחררו למעצר בית.

כזכור, ביום ראשון שקדם למצעד הגאווה בירושלים, תקפו הנערים צעיר אחד, אותו פיתו להגיע לפארק דניה בקריית יובל, בשעת ערב מאוחרת. הצעיר הגיע לשם במחשבה שיפגש רק עם אחד הנערים, עימו שוחח באפליקציית היכרויות, אך כשהגיע לפארק הותקף על ידי כלל הנערים. תקיפה זו תוארה כחמורה על ידי גורמים המעורים במקרה, והצעיר נזקק לאשפוז רפואי בעקבותיה.

מוקדם יותר באותו יום, תקפה אותה חבורה צעיר אחר, אותו זיהו כשהוא הולך ברחוב שטרן בקריית יובל כהומו, ועל כן תקפו אותו. היום חשפה המשטרה כי אותה חבורת נערים הייתה מעורבת בתקיפה נוספת במהלך השבוע שקדם למצעד הגאווה, של צעיר נוסף, גם היא על רקע להט"בופובי.

המשטרה הדגישה כי שלוש התקיפות מעלות כי "מדובר בדפוס פעולה דומה בכל המקרים וכי על פי החשד התקיפות בוצעו על רקע העדפתם המגדרית של המתלוננים ובסמיכות למצעד הגאווה המתקיים באותו שבוע".

ששת החשודים שנעצרו על ידי המשטרה הם קטינים, בגילאי 17-15. לדבר ראשון נודע כי לפחות בתקיפה החמורה שארעה בפארק דניה, היו מעורבים כעשרה תוקפים, בהם גם קטין בן 14.

המשטרה מסרה כי "משטרת ישראל כגוף אוכף חוק, פועלת להגן על חופש חירותו, דעותיו והעדפותיו האישיות של כל אדם באשר הוא ללא קשר לדת, גזע ומין, ולא תאפשר לאף גורם עבריין לפגוע בזכויות אלו ובאלו שדעותיהם והעדפותיהם שונות. כנגד החשודים אנו מתכוונים להמשיך לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין".

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, קרא למצות את מלוא חומרת הדין מול התוקפים, ואמר כי "התקריות האלימות בירושלים מוכיחות את הנחיצות של מצעד הגאווה והסובלנות בעיר ושל המאבק הגאה בכל הארץ. נוער להט"בי עדיין חשוף לאלימות ברוטלית, על רקע התבטאויות של רבנים ואנשי ציבור שמבקשים לשלול מהקהילה הגאה שוויון זכויות והגנה מאפליה. אנחנו מברכים את משטרת ישראל על מעצרי החשודים, ומצפים להמשך טיפול נחוש ובלתי מתפשר שסופו בענישה מחמירה ומיצוי מלוא חומרת הדין". עוד הוסיף גלובוס כי "התקיפות האלה לא יעברו לסדר היום, והגיע הזמן שהחברה הישראלית תתעורר להבנה שהשיח הלהט"בופובי ובעיקר השתיקה למול אלימות היא בסכנה ממשית לחיי אדם".

בעיריית ירושלים סירבו להגיב לפניית דבר ראשון בנושא, והפנו אותנו למשטרת ישראל.

שביום חמישי האחרון התקיים מצעד הגאווה ה-17 בירושלים, ובו צעדו כ-20,000 צועדים וצועדות, זאת תחת אבטחה כבדה של המשטרה. המשטרה חששה לפני המצעד מפגיעה בצועדים, ומול המצעד התקיימו מספר הפגנות מחאה כנגדו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!