דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מטפלים ומותקפים / לאחר משא ומתן בין הצדדים - הסתיימה שביתת האחיות

בין ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים: הוספת תקנים למערכת הבריאות, תגבור משמעותי לאבטחת הצוותים הרפואיים ויישום מסקנות ועדת מור יוסף למיגור האלימות | לא צויין מהו פרק הזמן בו ייפרשו התקנים החדשים ומה תהיה עלות התוספת

מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה)
מחאת הסגל הרפואי בהדסה כלפי האלימות בבתי החולים (צילום: דוברות בית החולים הדסה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שביתת האחיות הסתיימה אמש (שלישי) לאחר שהסתדרות האחיות ומשרדי הבריאות והאוצר הסכימו על תגבור משמעותי לאבטחת הצוותים הרפואיים והוספת תקנים למערכת הבריאות.

מהסתדרות האחיות נמסר כי הוסכם על יישום מלא של וועדת מור יוסף למיגור אלימות נגד צוותים רפואיים, הוספת 100 תקנים חדשים לחדרי המיון, לפסיכיאטריה, המטו-אונקולוגיה ילדים וטיפות חלב, ללא פירוט לגבי פרק הזמן של פרישת התקנים הנוספים. כמו כן, לא צוין מהי העלות של תוספת התקנים, ולא מהי העלות של יישום מסקנות ועדת מור יוסף.

בנוסף, הוקמה ועדת פריטטית לעדכון התקינה החדשה בחדרי המיון בבתי החולים, סוכם על מתווה להקצאתן של כאלפיים מיטות במחלקות: כללי, גריאטריה, שיקום ופסיכאטריה וסוכם כי כל נוהל המתהווה במשרד הבריאות ויש לו נגיעה לאחיות יידון עם הסתדרות האחים והאחיות בישראל.

כמו כן נמסר כי בשבוע הבא תתקיים פגישה עם המשנה ליועמ"ש עו"ד רן ניזרי באשר ליישום חקיקה והחמרת הענישה כנגד תקיפות של צוותים רפואיים ועובדי מערכת הבריאות.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן בירך על הסיכומים וסיום השביתה: "הצלחנו להביא לתוספת משמעותית למערכת הבריאות תוך חיזוק הביטחון האישי של צוותי הרפואה" ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי "מדובר בהישגים חשובים מאוד גם עבור האחיות אבל גם עבור המערכת כולה".

יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר בצאתו מהמשא ומתן כי "בטיחותם האישית של הצוותים הרפואיים היא מעל הכל. אני סמוך ובטוח כי הערב הבאנו בשורה למערך הבריאות בישראל שעושה לילות כימים למען האזרחים. ברצוני לחזק את יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן ופרוספר בן חמו יו"ר ארגון עובדי קופת חולים על מנהיגות יוצאת דופן. כמו כן, ברצוני להודות לשר הבריאות ושר האוצר על הירתמותם לפתרון המשבר".

"כמו תמיד, האחיות במדינת ישראל הן נושאות הדגל המובילות את השינוי במערכת הבריאות הציבורית עבורנו ולמען הצוותים הרפואיים עובדי מערכת הבריאות ואזרחי ישראל. החלטנו לשים קץ לאלימות ולהקל על העומסים הקשים במערכת הבריאות וכך עשינו" אמרה אילנה כהן יו״ר הסתדרות האחיות. "עמדנו על כך שכל המלצות הוועדה ייושמו ככתבם וכלשונם עד לסוף השנה כמו גם מתן מענה ראשוני לעומסים הקריטיים והקמת ועדה ליישום תקינה חדשה חדרי המיון".

כהן הוסיפה: "אני מאחלת החלמה מהירה לרחל (האחות שנדקרה בבאר יעקב, ט.כ) ומודה לכל האחים והאחיות בישראל שהתייצבו במלא עוצמתם ונחישותם כאחד למען המאבק באלימות במערכת הבריאות. אני לרוצה להודות ליו"ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן שהתייצב לצידנו לאורך כל הדרך ונרתם כתף אל כתף איתנו במו"מ, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לשר האוצר משה כחלון, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ולמנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד".

השביתה הוכרזה בעקבות מקרי אלימות רבים בהם תקיפות, דקירות ורצח. מקרי האלימות מתרחשים כמעט בכל יום ומההודעה שנמסרה ממשרד הבריאות לא ברור כיצד מצבן של האחיות ישתנה בעת הקרובה, ואם בכלל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!